Cum sa te asiguri de succesul brandului tau

Sambata, 08 Octombrie 2011, ora 07:57
3028 citiri
Cum sa te asiguri de succesul brandului tau

Pentru o companie, notorietatea brandului si introducerea lui cu succes pe piata sunt prioritati. Totusi, in conditiile in care concurenta devine din ce in ce mai apriga, firmele trebuie sa se asigure ca au cateva avantaje fata de rivalii lor. Daca vrei sa stii cum iti poti promova brandul si cum il poti face indragit de public, poti citi sfaturile date de specialisti. 

Cei mai multi clienti aleg un produs dintre alte zeci expuse pe rafturi tinand cont de criterii personale, de cele mai multe ori greu de contabiliizat. Dincolo de acest aspect, anumite companii reusesc nu doar sa ii determine pe consumatori sa le cumpere produsele, ci chiar sa le indrageasca.

„Un brand care aduce bucurie si emotie este un lucru rar”, sustine Pierre Chandon, profesor de marketind la INSEAD, scoala internationala de business.

Aceste produse ofera un plus de valoare, fie hedonista, fie simbolica, pentru client, continua Chadon, care aminteste ca oamenii au tendinta sa se alinieze cu un brand care reflecta ceea ce ei vad atunci cand se uita in oglinda.

„Pentru multi, marcile de produse pe care le folosim reprezinta modul in care noi, ca oameni, suntem”.

Fa-i sa se simta ca un copil din nou

„Anumite companii stiu ca au o  eticheta si ca se identifica in ochii publicului prin ceva anume, fie ca este vorba despre un anumit gust sau miros, care le aminteste clientilor de perioada copilariei.

Aceasta este prin definitie fericita si lipsita de griji”, spune Richard Laermer, CEO la Richard Laermer PR si autorul Marketing Punk.

Considerate „amintiri proustiniene”, aceste evenimente psihologice sunt folosite si exploatate de profesionistii de marketing. Cateva exemple ar fi, in opinia specialistului, produsele Johnson and Johnson, Kraft Macaroni and Cheese, supa Campbell si Coca Cola.

„Nu exista o persoana in viata care sa nu fi baut o sticla de Coca Cola si sa nu asocieze momentul cu o amintire placuta”, subliniaza Laermer. De asemenea, el considera ca firma Campbell, fondata in 1869, a reusit sa isi fondeze o reputatie bazata pe faptul ca furnizeaza alimente sanatoase.

Da-le senzatia ca fac parte din ceva mult mai mare

Unele branduri evoca fericirea copilariei, in timp ce altele infierbanta spiritele, facandu-i pe consumatori sa simta ca fac parte din ceva mult mai important si ca sunt conectati la un sistem global.

„Bucuria brandurilor fericite incepe de sus”, spune Ned Russell, managing director la Wellness Saatchi&Saatchi, facand referire la marcile cu un scop precis.

„Nu ai nevoie de un MBA ca sa intelegi mesajul transmis, fie ca este o promisiune sau invitatia sa aderi la set de valori”, adauga el.

Preferi Mac-ul sau PC-ul? Cei care folosesc Mac sunt loiali companiei tocmai pentru ca simt ca fac parte din aceasta, mai spune Russell, care adauga ca majoritatea utilizatorilor de Mac simt ca lupta impotriva companiilor producatoare de PC-uri.

Aceeasi tactica a fost folosita de fondatorul Virgin Atlantic, cand s-a impus pe piata.

In mod similar, driverele Prius apartin celor din clubul ecologistilor.

„Brandurile care au o misiune ii fac pe clientii lor fericiti pentru ca ii indeamna sa sustina o cauza in care cred cu adevarat”, concluzioneaza Russell.

Ofera o „evadare”

Apple produce lucruri foarte indragite de oameni, dar Marian Salzman, CEO la EURO RSCG Public Relations, admira firma lui Steve Jobs pentru ajuta consumatorii de pretutindeni „sa evadeze”.

Zidurile prezente peste tot sunt mereu o bariera, spre deosebire de iPhone, iPad si laptopurile portabile care te ajuta sa fii oriunde, oricand, multumita portabilitatii, internetului wireless si Skype.

„Ma uit la copiii mei pe dispozitive iPhone. Si, in timp ce stau pe canapea, in Connecticut, vorbesc, pe Skype, cu un prieten din alta tara”, mai spune ea. Apple a daruit lumii un bilet valabil pentru orice tara, iar pentru cei mai multi, un mijloc de evadare.

Implica publicul in procesul de creatie

Cand Facebook introduce o modificare sau schimba setarile de confidentialitate, primele reclamatii vin din partea celor 800 de milioane de utilizatori. Mai mult, se pare ca 50% dintre postarile de pe

Facebook se refera tocmai la reteaua de socializare.

„In adancul lor, consumatorii cred ca Facebook ii asculta si ca incearca sa fie cat mai inovator si, din pricina eforturilor, nu reuseste acest lucru intotdeauna. Dar cand se intampla asta, lasa publicul sa isi manifeste nemultumirea si, de cele mai multe ori, isi insuseste critica”, este de parere Russell.

Acelasi lucru se poate spune si despre alte branduri care au starnit pasiune, in randul consumatorilor. Cand companiile reusesc sa ii convinga pe utilizatori sau pe clienti de faptul ca le acorda atentie si ca tin cont de parerile lor, le induc un sentiment de importanta si ii cuceresc.

Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
WhatsApp introduce un meniu de apelare îmbunătățit și o funcție pentru grupuri ascunse în versiunea beta a aplicației. Noua funcție, numită „Hidden Group”, permite crearea și...
Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Premierul Marcel Ciolacu confirma faptul ca olandezii de la Damen au dat in judecata Romania, aratandu-se in acelasi timp optimist in ceea ce priveste rezolvarea pe cale amiabila a disputelor...
#brand, #coca cola, #cola, #companie brand, #facebook, #marketing, #steve jobs, #succes brand , #stiri Coca-Cola