De la Apple la Coca-Cola. Companii care sfideaza criza

Luni, 25 Iulie 2011, ora 17:47
3328 citiri
De la Apple la Coca-Cola. Companii care sfideaza criza

Ce au in comun Apple si Coca-Cola? Ambele corporatii par a face parte dintr-un univers paralel cu restul economiei. In timp ce toata lumea stagneaza sau scade, cele doua companii sfideaza criza inregistrand afaceri ce i-au lasat cu gura cascata pe toti analistii.

Din cele 500 de companii din raportul Standard & Poor's Index, 122 au raportat o crestere medie de 19% a profitului per actiune comparativ cu vara anului trecut.

Analistii se asteptau la o crestere medie de doar 13%, dar 82% dintre companii au depasit estimarile, conform Bloomberg.

Prognozele analistilor fusesera destul de rezervate, pe fondul cutremurului care a afectat productia din Japonia si a crizei datoriilor din Europa.

Mai mult, fusesera luate in calcul si conflictele din Orientul Mijlociu, ca si indicatorii economici foarte slabi ai Statelor Unite.

"Asteptarile analistilor arata cat de pesimista a devenit toata lumea de la inceputul crizei din 2008", spune Jim Paulsen, seful departamentului de strategie investitionala din cadrul companiei Wells Capital Management.

Este adevarat ca, in ultimele saptamanii, analistii au inceput sa-si imbunatateasca predictiile pentru al doilea trimestru al acestui an, dupa ce companiile au raportat rezultate peste asteptari.

Luminita de la capatul tunelului

Companiile si-au scazut cheltuielile, au crescut eficienta fabricilor si s-au focusat pe pietele cu cele mai mari cresteri.

In toate industriile, companiile au reusit sa gaseasca o cale spre buzunarele clientilor care teoretic pareau a nu avea putere de cumparare.

Rata somajului in SUA a crescut cu 9,2% in luna iunie, ajungand la cel mai ridicat nivel de la sfarsitul anului trecut.

Indicele Increderii Consumatorilor, calculat de Universitatea din Michigan, a scazut pana la 63,8 puncte in luna iulie, cel mai jos nivel din ultimii doi ani.

In acelasi timp, Apple a raportat pe 19 iulie o valoare de 7,79 de dolari/ actiune, depasind estimarile analistilor cu 1,92 dolari.

Produsele iPhone si iPad ale companiei au inregistrat o evolutie neasteptata.

Alt gigant, Coca-Cola, cel mai mare producator mondial de bauturi racoritoare, a anuntat in aceeasi zi o crestere a profitului de 18%. Si aceasta companie a depasit estimarile pietei.

Castigurile se datoreaza cresterii vanzarilor cu 47%, care se datoreaza, la randul ei, unei achizitii realizate anul trecut, care i-a dat companiei control asupra a 90% din canalul de distributie de bauturi din America de Nord.

"Companiile acestea au facut o treaba extraordinara", spune Jonathan Golub, seful departamentului de cercetare de piata din cadrul UBS AG.

Si McDonald's Corp., cel mai mare lant de restaurante din lume, a depasit asteptarile analistilor. Compania a ajuns la un pret per actiune de 1,35 dolari, fata de estimarea de 1,28 dolari, pe fondul cresterii vanzarilor cafelei McCafe si bauturilor inghetate.

Urmeaza cresteri...de preturi

Companiile S&P 500, care au crescut in medie cu 5,4% in primul trimestru, au scazut cu 0,39% in cel de-al doilea.

"Cresterile veniturilor pot scadea in a doua jumatate a anului, cand companiile vor cheltui mai mult pentru a extinde fabricile si numarul de angajati", dupa cum spune Gina Martin Adams, analist la Wells Fargi & Co. din New York.

De asemenea, companiile se vor lovi de o rezistenta a consumatorilor atunci cand vor creste preturile pentru a compensa avansul cheltuielilor cu anumite materii prime, cum ar fi energia sau aluminiul.

#afaceri criza, #criza, #criza economica, #ipad, #iphone, #vanzari apple, #vanzari coca cola , #stiri Coca-Cola