Despre brand equity si imaginile vandute de PR

Duminica, 24 Februarie 2008, ora 10:22
1803 citiri
Despre brand equity si imaginile vandute de PR

Un brand puternic reprezinta un bun important pentru compania pe care il detine, mai ales cand acestui bun ii poate fi atribuita o valoare financiara considerabila. Astfel, Coca-Cola, Microsoft sau IBM se pot lauda cu valori de 65, 58,709 si, respectiv, 57 mil dolari, conform ultimului studiu Interbrand. Conceptul de brand equity este destul de cunoscut in randul specialistilor in branding si arhitectilor de brand, insa ce reprezinta acesta pentru companii si pentru consumatori? Noul numar al revistei Campaign prezinta primul articol de pe piata locala care elimina toate semnele de intrebare asupra notiunii de "Brand Equity", identifica o noua problema in randul oamenilor de PR in articolul "Sunt valide imaginile pozitive vandute de PR?" si pune sub lupa elementele de identitate vizuala ale unor televiziuni locale in "Grafica unei televiziuni reflecta profilul sau".


Companiile care vizeaza o strategie de comunicare pe termen lung acorda o atentie deosebita relatiei cu exteriorul si inteleg plusul de valoare pe care PR-ul il poate aduce unei afaceri. Piata serviciilor de relatii publice este estimata de catre specialisti la o crestere de 20-30% pana la sfarsitul acestui an, urmand sa atinga o valoare de peste 25 de mil de euro. In contextul unui mediu in plina ascensiune, revista Campaign a incercat sa afle de la profesionistii in relatii publice cum se construieste o imagine "pozitiva" pentru un client, si daca aceasta se construieste intr-un mod valid. Astfel, in materialul "Sunt valide imaginile pozitive vandute de PR?" persoanele intervievate confirma sau infirma modul in care specialistul isi respecta meseria pe care o face in "vanzarea" imaginilor pe care le creeaza.


Luna in curs a marcat un eveniment destul de important pentru industria de comunicare locala: festivalul de publicitate AdPrint. In acest context, Susie Morley - Head of Art Buying, Fallon Londra si unul din membrii juriului, considera ca parerile despre festival sunt impartite: daca unele companii simt lipsa unui numar mai mare de inscrieri, altele cred ca festivalul ar avea nevoie sa fie mai bine promovat in strainatate. Aceasta a declarat pentru Campaign Romania: "Ne gandeam la o extindere dincolo de printuri de presa. Daca este un festival de print ar trebui sa includa orice imagine nemiscata. Ar putea fi outdoor sau altceva". Revista va mai dezvalui in noul numar, ceea ce inca nu s-a scris despre festivalul de publicitate AdPrint, fiind singura publicatie de pe piata care a obtinut interviuri cu toti membrii juriului.


Dincolo de cliseele metodologice si de limbajul rigid al cercetarilor cu care oamenii de marketing sunt obisnuiti, Leo Burnett prezinta integral pentru revista Campaign studiul Leo Youth II. Pe langa cele 5 categorii de tineri prezentate publicului, materialul cuprinde si o detaliere asupra comportamentului acestora, preferintele de petrecere a timpului liber si cele in materie de tehnologie, dar le contureaza si un profil psihologic si le traseaza comportamentul profesional.


Altfel spus, industria de comunicare are aceeasi efervescenta ca in fiecare luna: agentiile castiga conturi noi, profesionistii isi continua traseul ascendent in cariera si unele agentii de PR incep aliante strategice. Pe partea internationala va oferim rezultatele experimentului Campaign UK care a invitat 5 planneri de renume pe un blog intr-o dezbatere despre viitorul domeniului lor si greselile frecvente pe care le fac specialistii si agentiile, iar ca Bonus povestea hobby-ului publicitarului Sergiu Mihai - Client Service Director, Neuman&Partners si o scurta pauza de pranz in incinta restaurantului Rossetya.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...