Profitul net al grupului american Coca-Cola a crescut anul trecut cu 73%, la 11,81 de miliarde de dolari, iar volumul vanzarilor a avansat cu 5%. Vanzarile de produse din brandul Coca-Cola au crescut cu 4%, in volum, se arata in raportul financiar al grupului pentru anul trecut. Veniturile au urcat cu 13%, la 35,1 miliarde de dolari, informeaza Mediafax.
Profitul operational a avansat cu 3% in perioada analizata, la 8,4 miliarde de dolari. Cheltuielile generale, de vanzari si administrative au urcat cu 16%. Lichiditatile generate de operatiuni s-au situat la 9,5 miliarde de dolari, comparativ cu 8,2 miliarde de dolari in 2009.
In Europa veniturile au avansat anul trecut cu 1% , la 5,25 miliarde de dolari. Profitul operational a crescut, de asemenea, cu 1%, la 2,97 miliarde de dolari. Volumul vanzarilor de pe piata europeana a urcat usor, dupa o scadere de 1% in 2009, sustinut in special de cresteri in Germania si Europa de Nord-Vest.
In ultimul trimestru al anului trecut vanzarile europene au urcat cu 2%, in volum, revenindu-si dupa scaderea de 1% din 2009. In Europa Centrala si de Est, volumele au avansat datorita cresterii cererii in state precum Polonia, Romania, Ungaria si Cehia, noteaza Coca-Cola.
Imbuteliatorul Coca-Cola Hellenic a anuntat tot miercuri ca volumul vanzarilor companiei in Romania a scazut anul trecut cu 4%, la 167,8 milioane de navete, din cauza conditiilor economice dificile si a masurilor dure de austeritate, care au afectat cererea de consum. Vanzarile au avut insa o crestere usoara in trimestrul al patrulea, datorita promovarii intense a marcilor de bauturi carbogazoase.
La nivel de grup, cel mai mare imbuteliator Coca-Cola din regiune a inregistrat anul trecut o crestere de 1% a volumului vanzarilor, la 2,1 miliarde de navete.
Vanzarile Coca-Cola Hellenic au urcat in 2010 cu 4%, la 6,8 miliarde euro, iar profitul net a avansat cu 6%, la 423,2 milioane euro.