Sclipirile de geniu din publicitate

Luni, 01 Februarie 2010, ora 19:43
2791 citiri
Sclipirile de geniu din publicitate

Creativitatea ocupa un rol important in orice domeniu de activitate, fiind punctul de plecare al oricarui produs sau serviciu de succes. In publicitate, in schimb, creativitatea nu este un plus, ci o necesitate. Reclamele care au ramas in istorie, incepand cu cele radiofonice si pana la cele postate pe Youtube, au avut la baza o idee geniala.

Bloombiz.ro va prezinta povestile unora dintre cele mai inteligente materiale de promovare, care au reusit sa cucereasca lumea consumatorilor:

"A diamond is forever" (Un diamant e pentru totdeauna)

Preturile diamantelor erau in scadere in 1938, cand compania De Beers a angajat o agentie de publicitate pentru a schimba tendintele.

Un an mai tarziu, a fost lansata campania “ Diamond is forever” care promova ideea ca fiecare mariaj incepe cu acest dar sclipitor si luxos, si deci foarte important.

Lansarea sloganului a generat conexiuni emotionale pentru consumatori, umbrind in ochii acestora, scopul comercial cu care a fost promovat.

Astfel, a luat nastere publicitatea bazata pe emotie, la care a apelat si Nike (“Just do it”) sau Mastercard (“Priceless”).

Barbatul Marlboro

Initial, tigarile Marlboro au fost create pentru femei. Totul s-a schimbat in 1955, cand agentia Leo Burnett a repozitionat brandul, promovand masculinitatea suprema: Cowboy-ul Marlboro.

Campania a fost primul exemplu de publicitate bazata pe imagine. Reclama nu mentiona niciun atribut al produsului,  insa asocierea cu imaginea cowboyului tipic american a facut ca brandul Marlboro sa inregistreze cele mai mari vanzari din lume.

"Think Small"

Pentru a vinde mai usor modelul Beetle, Volkswagen a lansat, in anii ‘60, revolutionara campanie “Think small” (Gandeste la scara mica), cu reclame care prezentau masina inconjurata de mult spatiu alb si cateva cuvinte despre micutul autovehicul.

Reclama sugera ideea de sinceritate si curaj, cu care consumatorii au relationat imediat.

Absolut Vodka

Produsul Absolut era fad, fara aroma si nu avea nimic care sa il distinga de competitie.

Utilizarea inteligenta de catre agentia de publicitate TBWA a formei sticlei in care era imbuteliata bautura a facut din Absolut prima aparitie spectaculoasa din segmentul bauturilor spirtoase.

Campania Absolut este una dintre cele mai longevive din istorie si inca are un succes greu de atins de catre competitori, reinventandu-se in mod continuu (exista chiar si o aplicatie iPhone pentru aceasta).

Apple: 1984

Reclama difuzata in timpul finalei de fotbal american Superbowl din acel an, cu textul “In 24 ianuarie, Apple va introduce pe piata Macintosh. Si veti vedea de ce 1984 nu va mai fi ca 1984” a devenit cea mai scumpa reclama TV, la acea vreme.

Spotul prezenta compania Apple drept una rebela, non-conformista.

Acesta nu scotea in evidenta beneficiile produsului Apple, insa promitea o schimbare in stilul de viata, o eliberare de sub tirania vechiului sistem de operare.

Vulcanul Coca-Cola

In 2005, un clip video care prezenta un fizician care introducea o bomboana Mentos intr-un PET de 2 litri de Coca-Cola a avut un real succes, pe Internet. Mai mult decat atat, vanzarile Coca-Cola si Mentos au atins un record in acea perioada.

Practic, a fost momentul in care multi oameni de publicitate au inteles potentialul marketingului viral care poate obtine acoperire media totala, la costuri minime.

"Schimbarea in care putem crede"

Candidatura lui Barrack Obama este, de asemenea, o lectie de marketing.

Pe langa traditionalele afise si sloganuri, acesta a folosit, cu tact, Internetul si retelele sociale, incepand cu discutii pe Facebook si pana la clipurile de pe YouTube.

"Dansand pe YouTube"

In ianuarie 2009, Saatchi & Saatchi a lansat campania T Mobile “Life’s for Sharing” care includea o serie de adunari ai “partizanilor” T Mobile, in numar cat mai mare, pentru o activitate cat se poate de bizara: dansul.

Adunarea care a devenit un fenomen pe YouTube a fost un dans, atent montat si coregrafiat, botezat “flash mob”.

Avand in vedere zecile de milioane de vizualizari pe YouTube, nu mai e nicio indoiala ca promovarea acestui tip de adunari intre consumatori ai aceluiasi produs are succes.

Producatorul de gume de mestecat Trident a folosit Dansul din melodia “Single Ladies” intr-un dans filmat in Piccadilly Square din Londra.

#idei, #marketing, #promovare, #publicitate , #stiri Coca-Cola