Cadbury Schweppes, cel mai mare grup producator de dulciuri din lume, a anuntat ca intentioneaza sa isi reduca efectivele si uzinele cu 15%, si ca se gandeste sa-si vanda divizia de bauturi, informeaza Reuters.
Grupul britanic a precizat marti ca noua sa strategie de productie de dulciuri presupune reducerea efectivelor sale, care momentan se ridica la 50.000 de persoane si inchiderea unei parti dintre cele 60 de uzine de productie pe care le detine.
cadbury a luat aceasta masura pentru ca doreste sa-si mareasca eficienta si sa se impuna doar ca un producator de dulciuri, dupa modelul rivalilor sai americani.
Grupul Cadbury, cu sediul la Londra, producator al ciocolatei Dairy Milk, al gumei de mestecat Trident si bomboanelor Trebor, a anuntat aceasta noua strategie, analizand posibilitatea vanzarii diviziei sale de bauturi racoritoare, printre care se numara Dr.Pepper si Snapple.
Grupul, care va fi redenumit Cadbury Plc. dupa ce va vinde divizia sa de bauturi, a majorat obiectivul anual de crestere a venitului de la 3-5 la suta pana la 4-6 la suta.
Compania a precizat ca a beneficiat de un inceput favorabil pe an in 2007, atat in ceea ce priveste vanzarile de dulciuri, cat si cele de bauturi.
Cadbury a declarat ca vanzarea diviziei sale de bauturi va reprezenta probabil cea mai buna alternativa financiara pentru actionarii sai. Analistii estimeaza ca fondurile private de investitii sunt cei mai probabili clienti pentru aceasta divizie, a carei valoare este estimata la opt miliarde dolari.
Cadbury Schweppes a anuntat in urma cu doua saptamani preluarea companiei romanesti Kandia- Excelent, precizand ca doreste sa devina cel mai mare actor de pe piata.
<b>Bloombiz</b>
(Sursa: <a href=http://www.newsin.ro/ target=_blank>NewsIn</a>)