Directorii si actionarii firmelor romanesti "nu pot articula", in majoritatea cazurilor, o strategie de dezvoltare pe termen lung.
Desi sunt interesati de momentul actual, de evolutii si trenduri, antreprenorii nu pot oferi o viziune clara a dezvoltarii, bazandu-se mai degraba pe decizii pe termen scurt ce pot fi validate de piata.Managerii si antreprenorii caracterizeaza piata ca fiind impredictibila, diversa, ostila si incoerenta legislativ", se arata in studiu realizat de The Gallup Organization Romania in perioada 1 mai - 12 iunie si dat publicitatii ieri de Ascendis Consulting, in parteneriat cu Alianta Confederatiilor Patronale din Romania.
In general, evaluarea performantei este facuta de manageri in mod informal si sporadic, bazandu-se pe experienta si instincte si mai rar pe baza unei scheme standardizate de evaluare.
Majoritatea respondentilor (antreprenori si manageri) s-a confruntat cu situatii de gestionare a lipsei de performanta in randul angajatilor, soldate cu concedieri care s-au facut printr-un proces nesigur si incoerent, fara sa existe reguli clare, mai concluzioneaza autorii studiului.