Lucrul de acasa poate fi avantajos atat pentru companie, cat si pentru angajati, insa cat este de eficient?
Un studiu recent a dezvaluit ca cei mai multi dintre angajatii care lucreaza de acasa intreprind activitati extraprofesionale, care le pot distrage atentia de la munca.
In aceste circumstante, nu este de mirare ca multi angajatori inca se opun conceptului. Cu toate acestea, gratie tehnologiei, numarul angajatilor care lucreaza de acasa aproape s-a dublat incepand din 1980 (4,3% in 2010, fata de 2,3% in 1980), potrivit studiului Citrix, prezentat deMashable.
In prezent, 33% din companiile americane le permit anumitor angajati sa lucreze de acasa. Cei mai multi sunt absolventi de studii postuniversitare (35,6%), 20,1% absolventi de facultate, 11,2% au doar diploma de bacalaureat si tot 11% au mai putin de 12 clase.
Dar care sunt motivele pentru care acesti angajati lucreaza de acasa? 48% au nevoie sa finalizeze proiectele incepute la birou, 44% considera ca sunt mai putine surse de distragere a atentiei, 35% cred ca sunt pur si simplu mai productivi acasa si tot atatia spun ca reusesc astfel sa imbine cu succes viata profesionala cu cea personala.
Iata, totusi, ca majoritatea celor care lucreaza de acasa intreprind activitati nepermise, in mod normal, la birou. Astfel, 43% se uita la TV, 35% fac curatenie, 28% gatesc, 26% dorm, 24% consuma alcool si 20% se joaca pe calculator.
Asadar, 37% dintre cei care lucreaza si acasa, considera ca sunt mai productivi la birou, 34% cred ca productivitatea este aceeasi si doar 29% spun ca fac treaba mai buna acasa.