Companiile multinationale au inceput sa puna foarte mult accent si sa investeasca in confortul angajatilor

Luni, 25 Noiembrie 2013, ora 08:00
1878 citiri
Companiile multinationale au inceput sa puna foarte mult accent si sa investeasca in confortul angajatilor
Laurian Sandru, PR Manager al Mob Almi SRL

Pornind de la modelul unor mari companii precum Google, care au dus confortul angajatilor la un alt nivel cu cateva schimbari simple ale mediului de lucru, tot mai multe companii incep sa puna accent pe modul in care se poate creste productivitatea imbunatatind conditiile de munca.

In cazul companiilor cu multi angajati, care lucreaza in birouri inghesuite si petrec multe ore in fata ecranelor, schimbarea majora poate porni de la un simplu scaun de birou ergonomic. Magazine online nisate precum Expert-Scaune.ro raporteaza o crestere exponentiala in vanzarile la scaune de birou ergonomice, demonstrand faptul ca incet, incet si companiile romanesti incep sa aprecieze nevoia de schimbare.

Modelul Google

Intr-o perioada de mai putin de doua decade de la lansare, gigantul Google a crescut de la organizatia pornita de doi studenti, la o companie cu peste 35.000 de angajati si sedii in 40 de tari. Pe langa succesul rasunator al tuturor initiativelor marca Google, acestia au inceput sa se faca cunoscuti in media in ultimii ani datorita conditiilor de lucru incomparabile.

Angajatii Google se numara printre cei mai fericiti, relaxati, dar si productivi angajati ai unei companii de prestigiu, iar Google reuseste toate acestea datorita perspectivei diferite asupra confortului anagajatilor si calitatii mediului de lucru.

Google a descoperit, se pare, secretul succesului, urmand filozofia simpla ca un angajat fericit este un angajat care investeste 100% in locul de munca si in proiectele in care este implicat. Larry Page si Sergey Brin declara ca acest model a fost adoptat inca de la inceputurile companiei cu intentia de a atrage si a pastra minti luminate si angajati cu adevarat dedicati.

Atunci cand mediul de munca este unul luminos, relaxant, cand angajatul are un scaun de birou comod, un spatiu de lucru aerisit, dar in mod special atunci cand locul de munca inceteaza sa mai fie un loc in care angajatii vin din obligatie, creste si productivitatea.

Companiile Romanesti incep sa dea tot mai mult importanta confortului

Modelul Google este greu de aplicat in cadrul unor companii ce nu dispun de aceleasi cifre de afaceri ca si gigantul, dar acesta poate servi ca o inspiratie inclusiv pentru companiile mici si mijlocii.

Ideea nu este ca fiecare companie sa ofere mese de biliard, sali de bowling, access la sala de forta sau sa permita angajatilor sa fie insotiti de animalele de companie. Ideea este aceea ca un plus de confort se vede imediat in productivitatea angajatilor, iar confortul se refera in primul rand la mediul de lucru.

In cazul angajatilor care petrec foarte mult timp la birou, durerile lombare sunt o problema frecventa care poate duce chiar pana la nevoia unor concedii medicale. Cateva studii recente arata ca, chiar si in cazurile in care problemele nu ajung extrem de grave, orice tip de disconfort reduce cu pana la 50% capacitatea de concentrare a angajatilor.

Tot mai constienti de importanta mentinerii unui mediu de lucru relaxant, un numar mare de patroni au inceput sa inlocuiasca scaunele de birou cu modele ergonomice disponibile in magazinele online specializate precum Expert-Scaune.ro.

Laurian Sandru, PR Manager al Mob Almi SRL, companie ce detine magazinul de top in domeniu, Expert-Scaune.ro, explica schimbarea cu cifre clare. "Companiile au inceput sa investeasca din ce in ce mai mult in confortul angajatilor. Ca si cifre, este o crestere de aproximativ 50% de la anul 2012 la anul 2013 in ceea ce priveste vanzarile de scaune office catre companiile multinationale. Pentru anul 2014 estimam o crestere cel putin la fel de mare", declara acesta.

Conform domnului Laurian Sandru, scaunele de birou ce ar trebui schimbate, dupa modelul companiilor internationale, dupa o perioada de utilizare de 3-5 ani, continua sa fie folosite in Romania, in medie peste 7 ani. Aceasta practica afecteaza confortul angajatilor si poate influenta cu usurinta productivitatea acestora si implicit intreaga companie.

Aceasta crestere de vanzari inregistrata de magazinele de specialitate pe segmentul de scaune de birou semnalizeaza o schimbare in mentalitatea patronilor din Romania care incep, incet dar sigur, sa se indrepte catre modelul marilor companii de succes in ceea ce priveste atentia accordata calitatii mediului si conditiilor de lucru.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Google a lansat recent o caracteristică revoluționară numită Audio Magic Eraser, disponibilă exclusiv pe noile modele de smartphone-uri Pixel 8 și Pixel 8 Pro. Funcția este proiectată să...
”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
#expert scaune, #livrare scaune, #magazin scaune , #Angajati