Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Jumatate dintre romani vor sa-si schimbe jobul pana la finalul anului (studiu)

Jumatate dintre romani vor sa-si schimbe jobul pana la finalul anului (studiu)


Romanii vor sa-si schimbe jobul pana la finalul anului, arata un studiu realizat de o platforma de recrutare online, in conditiile in care cinci din zece au aplicat pentru un nou loc de munca numai in ultima luna.

"50% dintre cei care au participat la cel mai recent survey derulat de eJobs Romania au declarat ca au aplicat la cel putin un job in ultima luna, cu intentia de a-si schimba locul de munca pana la finalul anului. De altfel, anul acesta a fost unul intens in ceea ce priveste intentiile de angajare ale romanilor - 85% din respondenti au aplicat cel putin o data de la inceputul anului. Doar 8,4% dintre respondenti sunt suficient de multumiti de joburile lor actuale, motiv pentru care ultima oara cand au aplicat a fost in urma cu mai bine de doi ani", arata studiul eJobs.

Incurajati de numarul mare de joburi disponibile pe piata, candidatii incep sa fie din ce in ce mai atenti la procesul de recrutare si au asteptari mari de la angajatori. Pentru 7 din 10 candidati felul in care le vorbeste recrutorul este cel mai important aspect din cadrul unui interviu de angajare si unul dintre factorii in functie de care decid daca sa accepte sau nu o oferta de angajare, arata studiul mentionat.

De asemenea, 52% dintre respondenti isi doresc sa aiba cel putin o intalnire si cu cel care ar urma sa le fie manager direct. Feed-back-ul de dupa interviu, raspunsurile pe care le primesc de la recrutor, dar si felul in care arata compania sunt alte elemente de care tin cont candidatii si care pot face diferenta dintre o oferta acceptata si una refuzata. Aproape 20% dintre respondenti au specificat ca isi doresc ca interviurile de angajare sa nu dureze mai mult de o ora.

"Candidatii stiu din ce in ce mai bine ce isi doresc de la un loc de munca, de la un angajator, de la managerul direct, de la colegi, de la recutor si asa mai departe. Au un nivel tot mai ridicat de asteptari si "amendeaza" tot ce iese din acest cadru. Astfel, 62,5% dintre participantii la studiu sunt deranjati atunci cand primesc intrebari-cliseu care nu au legatura cu pozitia pentru care au aplicat. Aproape la fel de multi includ in acelasi top lipsa informatiilor despre salariu, intrebarile despre viata personala ori atitudinea distanta din partea recrutorului. Din fericire, in ultimii doi ani, recrutorii au inceput sa lucreze in aceasta directie si sa imbunatateasca procesele de recrutare, aratand o preocupare din ce in ce mai mare in directia dezvoltarii propriului brand de angajator", spune Bogdan Badea, CEO eJobs Romania.

Potrivit studiului, etapa recrutarii nu este singurul hop pe care trebuie sa-l depaseasca recrutorii. La fel de delicata este si prima luna petrecuta de noii angajati in companie, respectiv onboarding-ul, asa cum este cunoscut in industrie. Asta pentru ca dupa prima luna angajatii au deja conturat un plan cu privire la durata pe care o vor petrece in companie si stiu daca exista o compatibilitate reala intre ei si noul job.

"In aceste conditii, este important sa aiba un plan clar, pe pasi, de integrare in echipa (aspect mentionat de 62% dintre respondenti), sa aiba un coleg cu experienta care sa-i introduca, pas cu pas, in universul echipei; sa fie implicati in proiecte inca de la inceput sau sa primeasca feedback constant de la manager. 28% dintre respondenti ar prefera sa aiba parte de o perioada de adaptare, in care sa se acomodeze fara sa primeasca responsabilitati sau proiecte de lucru", spun reprezentatii eJobs.

Studiul mai arata ca 82% dintre cei care cauta un loc de munca o fac prin intermediul platformelor de recrutare online. Al doilea cel mai utilizat canal pentru depunerea aplicarilor sunt website-urile angajatorilor. 23% folosesc in acest scop si retelele de socializare, iar 19% dintre candidati au mentionat ca incearca sa se angajeze si prin intermediul targurilor de job-uri.

"Si cand vine vorba despre cum ar trebui sa arate un anunt de angajare candidatii stiu foarte bine ce isi doresc. Vor sa fie cat mai detaliate cerintele postului, obligatoriu salariul si beneficiile extrasalariale sa fie la vedere si, din ce in ce mai multi, isi doresc anunturi care sa iasa din tiparul clasic. Sunt mai atrasi mai degraba de anunturile foarte vii, ca imagine si, daca este posibil, sa includa si o componenta video", adauga Bogdan Badea.

Studiul a fost realizat in perioada 1-19 noiembrie, pe un esantion de 1.493 de respondenti.

Lansata in 1999, eJobs este prima platforma de recrutare lansata in Romania si apartine companiei Ringier Romania, parte din Ringier AG, compania internationala de media localizata in Zurich, Elvetia. La ora actuala, eJobs.ro are un numar de peste patru milioane de CV-uri, mai mult de doua milioane de utilizatori unici lunari, 7.000 de CV-uri actualizate zilnic si o baza de fani de 290.000 pe Facebook.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 3851 ori
Citeste mai multe desprestudiu schimbari job