O noua perspectiva asupra telefoniei de business

Vineri, 05 Septembrie 2014, ora 08:45
2846 citiri
O noua perspectiva asupra telefoniei de business
Olivier Delattre, Chief Information Officer, Amaris

Sa suni un client la capatul celalalt al lumii, sa administrezi nevoile de telefonie ale unui angajat care calatoreste foarte mult, sa organizezi o conferinta telefonica - provocarile de ordin tehnologic cu care companiile internationale se confrunta zilnic sunt pe cat de numeroase, pe atat de complexe.

Ca urmare, gasirea unei solutii eficiente de telefonie este astazi una dintre principalele preocupari ale companiilor mari care, sa nu uitam, coexista pe o piata internationalizata si ultra-conectata.

Telefonia de business se imparte in telefonie fixa si telefonie mobila, care impreuna reprezinta o componenta vitala a ecosistemelor "clienti" si "angajati" din companii, cu atat mai mult cu cat traversam acum o perioada in care nevoia de a reduce numarul de emailuri a devenit imperativa pentru orice companie preocupata de eficientizarea si imbunatatirea comunicarii, atat interne, cat si externe.

Cloud si Open Source pentru inovatiile in telefonia fixa

Toate provocarile mentionate mai sus trebuie abordate de catre Departamentul de Sisteme de Informatii (DSI) dintr-o companie, in vederea schimbarii sau mutarii serviciului de telefonie fixa. Decizia de a apela la interventia unui furnizor extern presupune un risc inerent de a implementa un sistem pe care mai apoi compania sa nu-l poata controla, iar aceasta din urma poate ajunge sa fie blocata intr-un sistem inchis, fortata sa foloseasca numai solutiile propuse de furnizor. Ca o consecinta a acestui fapt, dezvoltarea companiei poate fi franata din cauza ca furnizorul nu propune niciodata solutii creative sau inovatoare.

Evident, in momentul de fata, sistemele traditionale PBX domina piata, insa din ce in ce mai multe DSI-uri sunt in cautarea unei alternative, mai ales din motive financiare. Costul de achizitie al unui PBX include o taxa de licenta care variaza in functie de numarul de utilizatori.

Solutiile open source nu prezinta o astfel de constrangere, permitand testarea si implementarea de noi tehnologii fara costuri aditionale. Mai mult, compania pastreaza controlul asupra solutiilor pe care vrea sa le implementeze. Open source se traduce astfel in accessul gratuit la a modula la nivel intern solutiile in asa fel incat developerii sa poata construi interfete si aplicatii customizate - ca un exemplu, aplicatii pentru sistemele CRM (Customer Relationship Management).

Open source-ul is va arata adevaratul potential in modul Cloud. In loc sa administrezi hardware-ul printr-un call center, Cloud-ul inseamna economii in ceea ce priveste costurile (costul pentru implementarea unui nou server virtual pentru a pune in functiune noi posturi este 0, dat fiind ca serverul deja exista) si timpul (serverele sunt disponibile in numai cateva ore).

Liberalizarea pietei de telefonie mobila

Cat despre telefonia mobila, la o prima privire, ea pare sa ridice alte probleme. Nu exista un operator de telefonie global, iar fiecare tara propune solutiile ei specifice.

Astazi totusi, cativa dintre vecinii nostri europeni au inceput sa ofere pachete pe care operatorii internationali ar trebui sa le foloseasca drept model si inspiratie.

Gratie unui sistem de split billing de exemplu, factura este trimisa direct angajatorului atat timp cat nu depaseste limita fixata. Daca limita e depasita, angajatul primeste o factura separata pentru surplus. Daca, pe de alta parte, angajatul nu utilizeaza creditul lunar, acesta se reporteaza pentru luna urmatoare.

Alti operatori propun solutii personalizate de apeluri nelimitate pentru toti angajatii unei companii, apeluri gratuite catre orice tara sau roaming international nelimitat. Insa preturile lor sunt rareori atragatoare.

Cum putem schimba asta? Liberalizand piata de telefonie mobila, care e inca marcata de multa incertitudine.

Aceste cateva schimbari ar fi de bun augur pentru viitorul telefoniei mobile. Intre timp, la fel ca in cazul telefoniei fixe, companiile beneficiaza de resursele interne necesare pentru a dezvolta solutii mobile adaptate propriilor nevoi - de exemplu, reducerea costului apelurilor efectuate si mesajelor trimise in afara tarii.

In concluzie, companiile au tot ce le trebuie pentru a schimba atat fata telefoniei fixe, cat si a telefoniei mobile de business.

Articol semnat de Olivier Delattre, Chief Information Officer (CIO), Amaris

Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus a introdus pe piață o nouă tabletă, OnePlus Pad Go, o versiune mai accesibilă a modelului OnePlus Pad. Cu un preț de pornire de aproximativ 230 EUR în Europa, tableta promite să...
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în meniul de Start al Windows 11, conform informațiilor oferit de utilizatorii beta din Statele Unite. Experimentul se aliniază practicii companiei de a...
#Delattre Amaris, #telefonie business , #Angajati