Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata romaneasca de call center si outsourcing va creste de 5 pana la 7 ori in 10 ani

Piata romaneasca de call center si outsourcing va creste de 5 pana la 7 ori in 10 ani
Piata de call center din Romania este estimata la 70 de milioane de euro, din care aproximativ jumatate provin din outsourcing. Previziunile spun ca, in urmatorii 10 ani, aceasta piata va creste de 5 pana la 7 ori si va ajunge la aproximativ 350-500 de milioane de euro, se arata intr-un comunicat al companiei de profil XL World.

Compania britanica XL World, specializata in servicii de outsourcing si call center, isi propune sa devina unul dintre principalii furnizori de astfel de servicii de pe piata romaneasca, se mai arata in comunicat.

"Daca in anul 2000, cand am deschis primul centru in Romania ne-am orientat in a oferi servicii de near-shore pentru pietele internationale, dezvoltarea mediului de business a determinat o reorientare a strategiei noastre de dezvoltare si pentru piata interna. Ne dorim ca XL World sa devina cea mai importanta companie de call center din Romania si pentru Romania." a declarat Roberto Montandon, Director de Dezvoltare XL World.

XL World a deschis pana in prezent trei centre de servicii in Iasi, Bacau si Oradea. Acestea ofera suport companiilor multinationale si au, in total, aproximativ 1000 de angajati. Cifra de afaceri pentru 2006 a companiei a fost de 3,7 milioane de euro, iar pentru 2007 se estimeaza o crestere de peste 60 la suta, pana la aproximativ 6 milioane de euro.

"Romania este o piata foarte atractiva pentru investitii de tip call center, datorita abilitatilor multilingvistice ale capitalului uman, cat si proximitatii fata de pietele occidentale, ceea ce nu se intampla in alte locatii off-shore cum ar fi India sau Filipine. Aproximativ 30 la suta din piata de call center din Europa Centrala si de Est este acoperita de serviciile din Romania" a adaugat Roberto Montandon.

Pentru Romania, XL World vizeaza companiile multinationale din telecomunicatii, domeniul financiar-bancar, media si cel de divertisment, si isi propune sa investeasca aproximativ 1 milion de euro.

Compania are in vedere contractarea unui numar de 2-3 proiecte pe termen lung si 5 proiecte pilot. In acest sens, este prevazuta deschiderea unui birou de lucru in Bucuresti, precum si extinderea infrastructurii deja existente.

Principalele domenii de expertiza ale XL World, se precizeaza in comunicat, sunt serviciile contact centre in limbi straine (telemarketing, cercetari de piata, serviciu clienti) si servicii BPO (back office, servicii IT). Serviciul este oferit in 14 limbi diferite.

Piata de call center din Romania este estimata la 70 de milioane de euro, din care aproximativ jumatate provin din outsourcing. Previziunile spun ca, in urmatorii 10 ani, aceasta piata va creste de 5 pana la 7 ori si va ajunge la aproximativ 350-500 de milioane de euro.

Bloombiz

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 885 ori