Supraincarcat la job? Afla cum iti poti gestiona timpul

Miercuri, 15 Decembrie 2010, ora 14:02
1838 citiri
Supraincarcat la job? Afla cum iti poti gestiona timpul

Criza de timp este dusmanul unei munci eficiente, insa timpul poate fi eficientizat daca constientizezi situatia si incerci sa te concentrezi pe ceea ce ai de facut. Pentru a-ti pune in ordine activitatile si a sti sa-ti gestionezi timpul, Entrepreneur.com iti ofera cateva sugestii.

Nu intra in panica

Trebuie sa intelegi ca nu ceasul sau deadline-ul sunt cele care te streseaza, ci felul in care tu interpretezi stresul.

De aceeea, specialistii in managementul timpului recomanda celor aflati in criza de timp, sa se concentreze asupra continutului, mai putin asupra ceasului.

Expertii sunt de parere ca o expresie spusa cu voce tare poate ajuta creierul sa nu intre in blocaj din cauza panicii.

“Criza de timp este o distorsiune, un raspuns al corpului in momentul in care iti simti viata pusa in pericol”, este de parere Martin Seligman, de la Universitatea din Pennsyilvania.

Tine timpul sub control


Fixeaza-ti obiectivele atunci cand esti grabit. Respira adanc, relaxeaza-ti muschii si elibereaza-te de griji.

Privitul incontinuu la ceas inseamna pierdere de timp. Scoate-ti ceasul de la mana, daca crezi ca este cazul.

Nu uita de ceasul de pe monitorul calculatorului! Lipeste un post-it.

Stabileste-ti prioritatile


Petrece 15 minute in fiecare dimineata pentru a-ti organiza cele mai importante task-uri.

Trebuie sa iti fixezi dinainte obiectivele pe care le ai de indeplinit pentru a nu pierde timp pretios.

Realizarea unei liste de prioritati
transmite creierului ca ai situatia sub control.

“Ineficienta apare atunci cand nu ai un scop bine definit, cand faci un lucru doar pentru ca asa trebuie.”, a declarat Iuliana Stan, business manager Human Synergistics intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.

Consultantul este de parere ca orice angajat care isi doreste sa aiba control asupra timpului, trebuie sa-si defineasca directia si scopul.

In opinia acesteia, angajatii ajung sa stea peste program la locul de munca din doua motive: ori nu stiu sa-si gestioneze timpul, ori sunt supraincarcati.

“Nu spun ca este normal ca angajatii sa stea peste program fiindca nu-si termina treaba in timpul orelor de munca. Depinde de fiecare. In masura in care pe angajat nu-l deranjeaza ca sta pana tarziu, nu cred ca avem o problema. Problema apare cand il deranjeaza si nu spune”, a mai adaugat aceasta.

Articol de Loredana Balan

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#criza, #gestiune, #prioritati, #stres, #timp , #Angajati