9 sfaturi pentru a utiliza corect LinkedIn

Vineri, 25 Aprilie 2014, ora 09:03
5466 citiri
9 sfaturi pentru a utiliza corect LinkedIn
Radu Turcescu, consultant in relatii publice, fondator SMART PR GROUP

LinkedIn este o retea extrem de utila mediului de business. Este, insa, din pacate, prea putin apreciata de oamenii de afaceri din Romania. Ca orice alta retea de socializare, LinkedIn reprezinta un canal de comunicare atat B2C, cat si B2B, canal de comunicare ce poate fi extrem de folositor daca este utilizat corect. In articolul de astazi voi oferi 9 sfaturi pentru o utilzare corecta a retelei Linkedin.

1. Stabileste foarte bine obiectivele prezentei tale pe LinkedIn

LinkedIn-ul este o retea de business extrem de complexa. Astfel, cei prezenti pe o astfel de retea pot gasi un job, pot gasi angajati performanti, parteneri sau clienti ideali. Ce asteptari ai tu de la o astfel de retea ? Esti aici pentru clienti sau pentru angajati ? Cauti parteneri din alte regiuni sau clienti din alte zone ale tarii ? Sau un mix ?

2. Posteaza o poza de profil, profesionala, cu fata ta

Indiferent ca esti in cautarea unui job sau ca esti antreprenor si ai propria afacere, ai nevoie de o poza profesionala cu fata ta deoarece oamenii tind sa vorbeasca cu...alti oameni. Cand creezi profilul pe LinkedIn, utilizeaza numele tau, nu numele firmei tale. Pentru compania pe care o conduci, vei putea crea o pagina speciala. Exact ca pe Facebook.

3. LinkedIn iti sustine networking-ul offline

Imagineaza-ti ca ai participat la un eveniment si ai obtinut peste 20 de carti de vizita. Nu ar strica sa intri pe calculator si sa te conectezi cu cei pe care abia i-ai intalnit. Pe langa faptul ca te va ajuta sa le retii numele, vei putea afla informatii suplimentare despre activitatea lor.

4. Creeaza un titlu reprezentativ

Daca esti antreprenor si iti conduci propria afacere, scrie rolul pe care il ai in firma, specializarea ta si numele firmei. De exemplu, titlul profilului meu pe LinkedIn suna asa : " Managing Partner SMART PR GROUP / Public Relations Coach ". Evita sa utilizezi termeni simpli precum "patron", "administrator" sau "sef". Fii concis si clar, dar ai grija sa subliniezi toate detaliile relevante.

5. Posteaza, posteaza, posteaza

Postarile, ca pe orice alta retea de socializare, te ajuta la cresterea vizibilitatii. Cu alte cuvinte, daca ai continut de calitate ( stiri interesante dintr-un anumit domeniu, noutati sau articole de pe blogul personal ), posteaza-le pe LinkedIn. Este recomandat sa postezi zilnic, intre orele 7.00 si 9.00, dimineata.

6. Scrie un rezumat concis al activitatii tale

Rezumatul ar trebui sa fie despre tine, nu doar despre compania ta. Nu copia pagina "Despre noi" de pe website-ul tau. Povesteam mai spus de faptul ca oamenii vor sa discute cu alti oameni. Profilul de pe LinkedIn trebuie sa fie despre tine, despre activitatea in cadrul firmei si despre reusite. Ca sfat, utilizeaza date concrete precum rezultate clare sau sarcini exacte. Trebuie sa le arati oamenilor cat de bun esti, nu doar sa strigi : Sunt cel mai bun.

7. Adauga sectiuni profilului tau

LinkedIn iti ofera posibilitatea de a adauga o serie de sectiuni profilului tau, lucru care te va ajuta sa evidentizi munca voluntara, proiectele implementate, limbi straine vorbite sau rezultate la teste. Foloseste aceste sectiuni pentru a-ti prezenta rezultatele si abilitatile. Oamenii care vor lucra cu tine vor sa stie de ce esti capabil(a).

8. Participa la grupurile de discutii

Exista grupuri pline de mesaje spam, dar exista grupuri de calitate pentru fiecare domeniu in parte. In cadrul acestor grupuri, vei putea primi sau oferi sfaturi din industria ta. Nu uita, a vinde nu inseamna a tipa "Eu vand X si Y", ci inseamna sa rezolvi problemele oamenilor. Oferind sfaturi in astfel de grupuri, vei fi considerat expert in domeniul tau de activitate si sansele ca oamenii sa cumpere de la tine cresc considerabil.

9. Actioneaza!

LinkedIn este o retea senzationala unde poti cunoaste oameni noi, clienti, angajati sau parteneri. Si functioneaza ! Trebuie doar sa treci la actiune. Creeaza un profil si incearca sa devii cat mai folositor celor din jur.

Nu uita ce spunea Zig Ziglar : Vei obtine ce iti doresti doar cand ii vei ajuta si pe ceilalti sa obtina ceea ce isi doresc.

Articol semnat de Radu Turcescu, consultant in relatii publice si imagine, antreprenor si fondator SMART PR GROUP.

Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Motivul pentru ca unii utilizatori vor evita achiziționarea noului Huawei Pura 70
Motivul pentru ca unii utilizatori vor evita achiziționarea noului Huawei Pura 70
Săptămâna trecută, Huawei a lansat seria Pura 70, care a înregistrat vânzări impresionante pe piața din China. Cu toate acestea, perspectivele pentru piețele occidentale sunt mai...
6 gadgeturi care facilitează succesul într-o întâlnire de business
6 gadgeturi care facilitează succesul într-o întâlnire de business
Diversitatea informațiilor și situațiile complexe fac ca unele întâlniri de afaceri să fie solicitante. Lucrurile se pot complica, iar tu ești mai puțin concentrat pe rezultatul final. De...
#turcescu pr, #retea socializare, #linkedin utilizare , #Angajatori