Radiografia pietei de resurse umane in Romania lui 2014, in functie de industrie

Marti, 15 Iulie 2014, ora 08:25
4054 citiri
Radiografia pietei de resurse umane in Romania lui 2014, in functie de industrie
Mihnea Diaconu, Key Account Manager Adecco Romania

Piata se servicii in HR difera foarte mult in functie de domeniu. Spre exemplu, in zona financiara piata arata intr-un fel, in IT&C piata arata cu totul diferit. Piata IT&C se afla intr-o continua cautare de specialisti, cu predilectie in zona de dezvoltare si adaptare software, iar aici se da o adevarata batalie intre marii jucatori din piata.

In domeniul financiar insa, criza se resimte in continuare intrucat nu s-a terminat inca procesul de comprimare a pietei de resurse umane in cadrul marilor angajatori: nu neaparat in zona de banking, ci si in asigurari sau pensii private. Comprimarea inseamna in acest caz reasezarea modelului de business: restructurari de pozitii, comasarea unor pozitii pentru a deservi mai multor departamente, pe scurt eficentizarea resurselor umane.

Ceea ce este imbucurator este faptul ca marile entitati angajatoare inteleg tot mai bine rolul externalizarii ce vine ca o solutie perfecta in aceasta etapa a pietei. De ce? Pentru ca externalizarea recrutarii vine odata cu nevoia companiilor de a se adapta pietei, de a gasi cele mai bune solutii in conditiile date, in care resursele umane, financiare si de timp sunt mult mai sensibile la factorii macro.

Castigul imediat al externalizarii e fireste unul financiar, in situatia in care vorbim despre proiecte speciale, proiecte pilot: flexibilitatea in privinta costurilor intrucat poti pune capat proiectului oricand si mai mult, transferi orice inseamna risc organizational, legislatie s.a.m.d.

Deloc de neglijat in cazul outsourcingului este "the cost of cash". Cu alte cuvinte, compania de resurse umane crediteaza respectiva forta de munca in functie de negocierea care a avut loc, transpusa in contractul dintre cele doua parti. Astfel vorbim de creditarea financiara a ceea ce inseamna forta de munca pentru respectiva companie. Concret, compania de resurse umane este obligata ca la data de 1 a lunii(exemplu) sa plateasca salariile, urmand ca dupa 15 sau 30 de zile, compania client sa plateasca aceste salarii catre compania de servicii resurse umane.

Dimensiunea pietei in ansamblu

Cresterea pietei de HR va continua tocmai datorita dinamicitatii despre care aminteam mai devreme , in special in sectorul de IT&C, in tot ce inseamana logistica, chiar si in automotive, exista potential semnificativ de crestere. Ca nu va exista o crestere spectaculoasa, asta e altceva, dar crestere va exista pentru urmatorii 3 ani, o crestere a intregii piete de servicii de resurse umane pentru ca exista focus pentru piata locala, iar Romania intra usor-usor in linie dreapta vis-a vis de preferintele marilor companii de a-si deschide aici puncte de lucru, centre logistice sau linii de business noi.

Concluzia generala poate fi ca intram in etapa parteneriatelor de business si abordarea client - furnizor dispare usor. Dar pana la urma acesta e rolul nostru sa ne consiliem partenerii sau potentialii parteneri, sa le explicam cand, de ce, cum si ce sa ceara, astfel intelegerea devine completa. Mai avem lucruri de invatat, de ambele parti, dar tocmai pentru acesta vom folosi impreuna cu partenerii nostrii tot acest potential de crestere.

Articol semnat de Mihnea Diaconu, Key Account Manager Adecco Romania. Adecco este o companie globala cu filiala si in Romania, ce ofera servicii pliate special pe nevoile clientului. Expertiza Adecco acumuleaza 50 de ani de cunostinte si tehnici moderne de lucru.

Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Elon Musk vrea să-i taxeze pe utilizatorii care postează și dau ”like-uri”
Elon Musk vrea să-i taxeze pe utilizatorii care postează și dau ”like-uri”
Elon Musk, cunoscut pentru abordările sale inovative și adesea controversate în tehnologie, a avut în vedere transformarea platformei de social media Twitter, acum redenumită X, într-un...
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
#resurse umane Romania, #addeco romania, #industrii hr , #Angajatori