Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Tendinte in HR: Angajatii isi aleg beneficiile extrasalariale online si prefera vacantele

Tendinte in HR: Angajatii isi aleg beneficiile extrasalariale online si prefera vacantele


Recompensarea angajatilor este vitala pentru orice companie, iar marile firme stiu ca nu pot pastra forta de munca valoroasa daca nu le ofera ceva mai mult decat un salariu bun. Cea mai noua solutie gasita de angajatori este "bugetul de beneficii" ce poate fi accesat online.

BenefitOnline.ro, spre exemplu, este platforma online cu cele mai multe beneficii extrasalariale pentru angajati din Romania si le ofera companiilor un flux complet pentru administrarea, raportarea si integrarea in contabilitate si salarizare a beneficiilor acordate angajatilor.

In prezent, mai mult de 127.000 de angajati din Romania, din peste 250 de companii, acceseaza platforma BenefitOnline.ro pentru a-si alege beneficiile extrasalariale, dintr-o paleta de peste 3.000 de beneficii disponibile, de la 2.000 de furnizori.

Vacante si city break-uri la evenimente si festivaluri muzicale

Angajatii romani vor cumpara vacante de peste 15 milioane de lei pana la finalul anului in platforma BenefitOnline.ro, utilizand bani din bugetele de beneficii extrasalariale acordate de angajatori. Doar in primele 5 luni, angajatii au realizat circa 9.000 de tranzactii in sectiunea Turism, cumparand vacante in valoare de peste 7 milioane de lei, cu peste 75% mai mult decat in tot anul trecut.

In 2018 au fost facute peste 21.000 de tranzactii in sectiunea de Turism in Romania, in valoare de 4 milioane de lei, prin intermediul BenefitOnline.ro.

"Vacantele platite din bugetele de beneficii extrasalariale acordate de angajatori sunt vedetele momentului in preferintele angajatilor din platforma BenefitOnline.ro. De la inceputul anului, categoria de Turism a ajuns in primele 3 beneficii alese de angajati, in functie de valoarea cheltuita, dupa tichetele de masa si cadouri. Anul trecut, vacantele se situau pe locul al 5-lea", spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

Ascensiunea categoriei de turism se datoreaza, in primul rand, cresterii bugetelor de beneficii extrasalariale alocate de angajatori, pe care angajatii le-au folosit pentru vacante in Romania la schi si de Pasti/ 1 Mai. Pana acum, majoritatea angajatilor cumparau preponderent vacante pentru perioada estivala.

Concediile in Romania pot fi accesate prin intermediul voucherelor de vacanta in platforma BenefitOnline.ro. Majoritatea angajatilor opteaza pentru aceasta varianta, in conditiile in care voucherele de vacanta beneficiaza de acelasi regim fiscal ca si tichetele de masa, avand taxe 0% pentru angajator si doar 10% impozit pe venit pentru angajati.

Principalele destinatii alese de angajati sunt Valea Prahovei, litoralul romanesc, Delta Dunarii, Cluj-Napoca si Sighisoara.

"Multi dintre angajati si-au planificat vacantele si in functie de festivalurile de muzica. De aceea, judetul Cluj, unde au loc 2 evenimente muzicale importante pe plan international, precum Untold si Electric Castle, se afla in topul alegerilor pentru city break-uri. Din acelasi motiv, si litoralul, unde se desfasoara festivaluri precum Neversea sau cele din Vama Veche, este ales, pe langa destinatie pentru sejururile estivale la plaja, si ca destinatie de city break in preajma evenimentelor muzicale", spune Stelian Bogza.

In prezent, media unei vacante achitate din bugetul de beneficii, prin intermediul voucherelor de vacanta, este de 324 de lei. Atunci cand angajatii aleg sa plateasca cu bani personali vacantele cumparate in platforma BenefitOnline.ro valoarea acestora se dubleaza. Media unei vacante achitata din bani personali este de 703 lei.

Pentru a-si achizitiona o vacanta mai scumpa, circa 40% dintre angajati isi cumuleaza bugetul de beneficii pe minimum 2 luni.

Barbatii cumpara cele mai multe vacante

Ca si anul trecut, cele mai multe achizitii in sectiunea de Turism din platforma BenefitOnline.ro sunt facute de barbati, care au, in medie, 37 de ani, locuiesc in mediul urban in afara Bucurestiului si lucreaza in companii de productie sau servicii.

Cu toate acestea, cea mai scumpa vacanta cumparata anul trecut a fost aleasa de o angajata din generatia Y (intre 24 - 37 de ani) care lucreaza intr-o companie de servicii. Aceasta a cumparat o vacanta de 7 zile, pentru 4 persoane, in Delta Dunarii, pentru care a platit, cu vouchere de vacanta, 5.600 de lei din bugetul de beneficii acordat de angajator.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 564 ori