Americanii au lasat 44 miliarde de dolari in magazine in perioada 17-24 decembrie, cu 37,8 procente mai mult decat in saptamana anterioara, modificand astfel bilantul incasarilor din perioada sarbatorilor de iarna.
Clientii care au ales sa isi faca cumparaturile in ultima saptamana inaintea Craciunului si in saptamana de dupa au facut ca incasarile sa fie mai mari decat in 2010, potrivit unor rapoarte date publicitatii miercuri, citate de Forbes.
Peste 44 miliarde de dolari au fost cheltuite pentru cadouri si alte produse in saptamana 17 - 24 decembrie.
Vanzarile au inregistrat o crestere de 37,8% fata de valorile inregistrate cu o saptamana inainte, si o crestere de 14,8% fata de aceeasi perioada a 2010, conform datelor Shopper Trak.
Numarul persoanelor care si-au facut cumparaturile in saptamana 17-24 decembrie a fost mai mare cu 32,4% fata de saptamana 10-17 decembrie. Volumul vanzarilor inregistrate in saptamana dinaintea Craciunului asigura o crestere cu 4,7% a incasarilor in 2011 fata de anul anterior.
"Datorita conditiilor meteo favorabile si cumparaturilor de ultim moment, vanzatorii de chilipiruri au inregistrat incasari mai bune decat in 2010", a declarat Bill Martin, CEO Shopper Trak.
Potrivit Shopper Trak, numarul mare de cumparatori intarziati nu este o noutate pentru comercianti. Anul trecut, cele 10 zile inante de Craciun au reprezentat 24,4% din totalul incasarilor din sezonul de sarbatori care incepe in noiembrie si se termina in decembrie.
Oamenii au iesit la cumparaturi si in a doua zi de Craciun, intr-un clasament al celor mai "aglomerate zile" de cumparaturi aceasta situandu-se pe pozitia a patra, dupa Black Friday (23 decembrie), si Super Saturday (17 decembrie). Cumparatorii au cheltuit numai in acesta zi 7,1 miliarde de dolari, cu 25,5% mai mult decat in 2010.