Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Mihai Patrascu, CEO evoMAG: Munciti cu placere, in 2014!

Mihai Patrascu, CEO evoMAG: Munciti cu placere, in 2014!


Mihai Patrascu, CEO evoMAG, sustine ca puterea de cumparare a scazut anul acesta si va continua sa scada si anul viitor. "Va fi astfel nevoie anul viitor de mai multa munca pentru a ajunge aceleasi rezultate ca anul acesta", spune omul de afaceri.

In plus, el subliniaza ca ingredientul absolut necesar succesului este munca "din placere".

Anul 2014 este anul achizitiilor pentru compania pe care o conduce:

"Urmarim magazinele online care au o baza de clienti stabila si care au cel putin trei ani de activitate. De asemenea, ar fi de preferat sa aiba o cifra de afaceri de minimum 500.000 de euro pe an. Nu conteaza in ce domeniu activeaza", a declarat Mihai Patrascu, intr-un interviu acordat Business24.

Pe plan personal isi propune extinderea familiei Patrascu, dar si a familiei sale de magazine online, in 2014.

"Un alt obiectiv este dezvoltarea altor magazine online folosindu-ma de experienta castigata in opt ani de business", spune omul de afaceri.

Cum a fost anul 2013 pentru afacerile dumneavoastra?

2013 inseamna pentru evoMAG o crestere a cifrei de afaceri de peste 30% pana la 15 milioane de euro. Rezultatele din ultima luna a anului ar putea influenta pozitiv aceasta estimare. Sunt premise sa depasim targetul.

Dar pentru mediul de afaceri, in general?

Pentru mediul de afaceri, in general, 2013 este sinonim cu un an de stabilitate si de consolidare. Nimeni nu a exagerat, nu s-a aruncat la proiecte marete, nu a facut investitii importante. Tot ce s-a facut a fost asumat, calculat pana in cele mai mici amanunte.

Ce va propuneti pentru afacerile dumneavoastra, in noul an?

Pentru 2014 estimam ca vom avea o crestere cu cel putin 30% a cifrei de afaceri. De asemenea, urmarim sa aducem in portofoliul evoMAG si alte categorii de produse. Tintim intrarea pe mai multe nise chiar.

In prim plan avem bunurile de larg consum, segmentul auto si cel al electrocasnicelor mari. Scopul nostru in 2014 va fi sa servim clientul de cat mai multe ori pe an, sa-l facem sa revina la evoMAG cu placere, de mai multe ori.

In plus, suntem interesati si de achizitii. Urmarim magazinele online care au o baza de clienti stabila si care au cel putin 3 ani de activitate. De asemenea, ar fi de preferat sa aiba o cifra de afaceri de minimum 500.000 de euro pe an. Nu conteaza in ce domeniu activeaza.

Ce schimbari asteptati de la 2014, din punct de vedere al mediului de business?

Ne asteptam la o crestere a competitivitatii pe aceasta piata, influentata si de intrarea in zona comentului online a retailerilor clasici. Este o tendinta care s-a manifestat din plin in 2013 si anul trecut.

Sunt de parere ca este doar inceputul si ca in viitorul apropiat vom apela la zona online pentru a comanda orice. Mai mult, intrarea super/hypermarket-urilor in zona de online va educa piata, va educa oamenii care nu au cumparat niciodata pe internet.

Si, prin urmare, este un lucru care ne ajuta si pe noi. De altfel, clientii super/hypermarket-urilor sunt cei care nu au cumparat aproape niciodata online.

V-ati propus schimbari si pe plan personal? V-ati setat obiective? Care ar fi acestea?

Sigur ca da, 2014 ar putea fi chiar un an de referinta. Voi acorda anul viitor mai mult timp familiei sau, mai bine zis, extinderii, intregirii familiei Patrascu.

Dar fara ca acest lucru sa fie in detrimentul business-ului. Un alt obiectiv este dezvoltarea altor magazine online folosindu-ma de experienta castigata in opt ani de business.

Exista ceva ce n-ati reusit sa realizati in 2013, dar ramane obligatoriu de indeplinit in 2014?

Din pacate, anul acesta nu am reusit sa duc la final un proiect care presupune training pentru angajatii cheie din comapnie. Este insa un proiect pe care il voi pune in aplicare in prima parte a anului viitor.

De asemenea, adaugarea mai multor catregorii de produse in portofoliul evoMAG este un alt capitol neinchis anul acesta, dar care se va bucura anul viitor din plin de atentia mea.

Ce le urati oamenilor de afaceri care ne citesc, pentru noul an?

Mai degraba un sfat, decat o urare. Si are doua componente:

1 - Munciti mai mult! Din pacate, puterea de cumparare a scazut anul acesta si va continua sa scada si anul viitor. Va fi astfel nevoie anul viitor de mai multa munca pentru a ajunge aceleasi rezultate ca anul acesta, spre exemplu.

Si 2 - Munciti cu placere! Este un alt ingredient necesar pentru a reusi.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3113 ori
Citeste mai multe despreevoMAG comert online patrascu evomag