Grupul italian Astaldi, in asociere cu Astalrom, a mai castigat o licitatie organizata de Primaria Capitaliei, urmand sa finalizeze pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, valoarea contractului ridicandu-se la 125,64 milioane de lei fara TVA (circa 28 milioane de euro).
Procedura de atribuirea a acestui contract a fost Licitatie restransa accelerata, iar criteriul de atribuire a fost "oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic".
La licitatia organizata de Primaria Bucuresti pentru atribuirea acestui contract au fost depuse trei oferte.
Decongestionarea traficului din intersectia Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Vacaresti
Proiectul are ca scop descongestionarea traficului din zona intersectiei Soseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Vacaresti si prevede, pentru a realiza o legatura intre Calea Vacaresti si Soseaua Mihai Bravu, construirea a doua pasaje rutiere peste Splaiul Unirii, cate unul pentru fiecare sens.
"Obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare cu posibilitatea realizarii unui pasaj rutier suprateran prin care sa se realizeze o legatura rutiera mai rapida intre Soseaua Mihai Bravu si Splaiul Unirii, conform anuntului de atribuire a contractului", conform informatiilor publicate in anuntul de atribuire.
Conform datelor din proiectul initial, traseul acestuia are ca punct de plecare Bd. Mihai Bravu, in dreptul strazii Vantului (statia de metrou Mihai Bravu), traverseaza Splaiul Unirii (Raul Dambovita) si intersectia Vacaresti cu bd. Mihai Bravu, incheindu-se pe Calea Vacaresti.
Lungimea pasajului care va avea 4 benzi pe sens este de 700 de metri, durata de executie a lucrarilor fiind de 12 luni.
Pasajului Mihai Bravu-Splaiul Unirii, proiectat cu 4 benzi pe sens si o lungime de 700 de metri
Valoarea initala estimata pentru acest proiect era de aproape 126 milioane de lei, fara TVA.
UTI Grup- unul dintre subcontractanti
In anunt se arata si faptul 5% din acest proiect a fost subcontractat de trei companii. Astfel, 1,92% a fost subcontractata de Sicor SRL, 1,98%, de Elektra, iar 1,5% de UTI Grup.
Pasajul suprateran Mihai Bravu - Splaiul Unirii
Lucrarile la pasaj au fost incepute in ianuarie 2011 de Romstrade, companie care apartine omunlui de afaceri Nelu Iordache, trimis in judecata la sfarsitul lunii aprilie intr-un dosar privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nadlac - Arad. Iordache este, in prezent, in detentie.
Valoarea contractul atribuit Romstrade, la finalul anului anterior, era de 96,8 milioane lei, fara TVA.
Contractul pentru executarea pasajului suprateran Mihai Bravu - Splaiul Unirii a fost reziliat in decembrie.
In luna iulie, primarul Capitaliei, Sorin Oprescu, a anuntat ca reincep lucrarile la pasajul suprateran Mihai Bravu-Spaliul Unirii, precum si lucrarile la alte pasaje.
Grupul italian Astaldi a mai finalizat o serie de proiecte importante, printre care si Arena Nationala, Pasajul Basarab si Magistrala 5 a metroului bucurestean.