Berceanu: Terenul Aeroportului Baneasa a fost mult subevaluat

Joi, 18 Iunie 2009, ora 15:48
1749 citiri
Berceanu: Terenul Aeroportului Baneasa a fost mult subevaluat

Terenul Aeroportului Baneasa castigat de Aviatia Utilitara are 90.000 metri patrati si potrivit declaratiei de joi a ministrului transporturilor, Radu Berceanu, ar fi trebuit sa valoreze 150 milioane de euro, insa a fost evaluat la 486.000 de euro, relateaza NewsIn.

"Am proorocit la o conferinta de presa pe care am sustinut-o in 2007, referitor la terenul de la Aeroportul Baneasa care a ajuns la o societate numita Aviatia Utilitara.

Am spus ca se va intampla o "hotie" si nu putem ramane pasivi.

Cei 90.000 mp, care prin 2000 nu au avut probleme si erau ai Aeroportului Baneasa, au revenit Aviatiei Utilitare deoarece acestia au considerat ca suprafata le este necesaraa sa-si desfasoare activitatea", a declarat ministrul transporturilor.

Radu Berceanu a mai spus ca Aviatia utilitara folosea doar uneori terenul pentru a decola si ateriza pe iarba.

Acesta a explicat ca Aviatia Utilitara a dat in judecta Ministerul Transporturilor deoarece insitutia a intaziat cu 37 de zile majorarea de capital.

Prin urmare pentru ca nu a putut utiliza terenul a cerut despagubiri de 25 milioane euro.

"La acea vreme a fost un proces cu Ministerul Transporturilor, cand am castigat, insa la Curtea Suprema de Justitie si Casatie verdictul a fost dat de trei judecatori ca Aviatia are dreptul la teren.

Am incercat sa facem o revenire, dar justitia a respins si am fost nevoit sa dau titlul de proprietate", a mai spus Berceanu.

Aviatia Utilitara Bucuresti SA a dat in judecata Ministerul Transporturilor, AIBB, Primaria Capitalei si Oficiul de Cadastru la 11 august 2000, solicitand anularea certificatului de atestare a dreptului de proprietate asupra terenului de 8,9 hectare emis la 4 aprilie 2000 de Ministerul Transporturilor in beneficiul AIBB.

In motivarea cererii sale, SC Aviatia Utilitara arata ca desi solicitase Ministerului Transporturilor sa-i elibereze un certificat privind dreptul sau de proprietate asupra terenului respectiv pe care il avea in patrimoniu si il folosea efectiv, fara intrerupere, de la infiintarea in 1964 a Intreprinderii de Aviatie Utilitara a carei succesoare este, ministerul a dat terenul Aeroportului Baneasa.

Inalta Curte de Casatie si Justitie a recunoscut, in 14 septembrie 2004, dreptul de proprietate al Aviatiei Utilitare asupra terenului in suprafata de 8,9 ha situat pe DN 1, in apropierea Aeroportului International Bucuresti Baneasa (AIBB).

Aceasta hotarare a fost insa atacata de Ministerul Transporturilor, AIBB si Oficiul de Cadastru, iar in 4 aprilie 2005 instanta suprema a decis anularea sentintei din septembrie 2004.

Aviatia Utilitara a facut recurs, pe care in final, Inalta Curte de Casatie si Justitie l-a admis in 10 octombrie 2006.

Tot atunci, instanta suprema a obligat Ministerul Transporturilor sa emita pentru Aviatia utilitara certificatul de atestare a dreptului de proprietate pentru terenul de 8,9 hectare. 

Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
Ce sunt grupurile secrete de pe WhatsApp și cum funcționează
WhatsApp introduce un meniu de apelare îmbunătățit și o funcție pentru grupuri ascunse în versiunea beta a aplicației. Noua funcție, numită „Hidden Group”, permite crearea și...
Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Un nou scandal pentru Guvern. Damen a dat in judecata Romania la o curte internationala de arbitraj
Premierul Marcel Ciolacu confirma faptul ca olandezii de la Damen au dat in judecata Romania, aratandu-se in acelasi timp optimist in ceea ce priveste rezolvarea pe cale amiabila a disputelor...
#capital, #institutie, #societate , #Capital