Produse alimentare traditionale: Traditia a devenit valoare adaugata

Miercuri, 09 Decembrie 2009, ora 11:22
2561 citiri
Produse alimentare traditionale: Traditia a devenit valoare adaugata

Romanii nu fac diferenta intre produse alimentare traditionale, locale si ecologice, ceea ce aduce producatorii in fata unui consumator neinformat, care plateste de doua ori mai mult pentru produse pe eticheta carora scrie "traditional" - este concluzia unei dezbateri organizate in Capitala, informeaza NewsIn.

In opinia directorului Muzeului Taranului Roman, Vintila Mihailescu, exista o crestere exponentiala a cererii de produse traditionale, iar oferta incepe sa creasca pe masura, insa intr-un mod haotic. "Traditia a devenit valoare adaugata- in momentul in care spui cu convingere despre un produs ca este traditional, automat omul e dispus sa plateasca dublu.

In ultima vreme, in Romania, a inceput sa se simta o reactie la mancarea standardizata, pe care eu o numesc sau mcdonald-izare".

Directorul Muzeului Taranului Roman a subliniat ca, in Romania, eticheta de traditional este "foarte generica", adapostind produsele traditionale, locale, bio si ecologice. Oamenii definesc produsele traditionale in diferite moduri - "ca la mama acasa", "cum facea bunica", "ca in copilarie" sau "facut in casa".

"Avem acum si o inventivitate in crearea traditiilor - a aparut branza traditionala de capra, desi la noi nu s-a facut nciodata decat branza de oaie si de vaca... Acum oamenii cumpara branza de capra, intrebandu-se cum de nu au stiut pana acum de aceasta traditie ", a adaugat Mihailescu.

Un alt exemplu in sustinerea afirmatiei directorului MTR a fost adus de freelancer-ul in publicitate Florin Dumitrescu - traditionalul salam de Sibiu a fost la inceput produs la Sinaia, iar mai nou este produs la Salonta.

"Chiar si in cazul lanturilor de fast food exista acum o reactie de preocupare pentru a manca sanatos.

Fast food-ul este o idee traditionala, veche de cand lumea, pe care o demonstreaza chiar reclamele. Prima atestare scrisa a unei reclame este din Pompei, pentru un negustor de sandvisuri.

Sa ne aducem aminte la noi de Circurile Foamei, care au fost proiectate pentru a fi niste fabrici de mancare, unde lumea urma sa vina sa manance ca intr-un fel de fast-food comunist. Sunt lucruri pe care le impune suprapopularea, nevoia de a hrani cat mai multi oameni rapid".

 

Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta, în colaborare cu Misinformation Combat Alliance (MCA), a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor generate prin inteligență...
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile, prin introducerea unei caracteristici îmbunătățite de „partajare audio”....
#alimentare, #fast, #food, #preturi, #produse, #traditional , #Capital