Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

T1 2015: Vesti bune piata de elecronice si electrocasnice - cresteri de doua cifre

T1 2015: Vesti bune piata de elecronice si electrocasnice - cresteri de doua cifre


Piata de bunuri de folosinta indelungata din Romania a crescut cu aproape 15% comparativ cu T1 2014, pana la valoarea de 445 de milioane de euro.

Din cele sase sectoare cu o evolutie pozitiva, cinci au avut rate de crestere de doua cifre: electrocasnice mari (+ 21%), electrocasnice mici (+19%), telecom (+17%), electronice (+15%) si piata de imprimante, multifunctionale si consumabile (+11). Singurul sector pe un trend negativ a fost cel foto (aproape -5%), potrivit indicatorului GfK TEMAX, se arata intr-un comunicat al Gfk Romania.

Electrocasnice mari si mici: un debut de an excelent

Vanzarile din sectorul de electrocasnice mari au crescut inca o data in T1 2015, atingand valoarea de 80 de milioane de euro, cu 21% mai mult decat in aceeasi perioada din 2014. Toate categoriile monitorizate din cadrul sectorului au contribuit la acest rezultat remarcabil prin rate de crestere de doua cifre. Vanzarile de incorporabile au crescut usor mai mult decat cele clasice si reprezinta aproximativ 20% din valoarea electrocasnicelor mari.

Piata electrocasnicelor mici a inregistrat o crestere puternica in T1 2015, cu peste 19% mai mult decat in primul trimestru al anului trecut, ajungand la o valoare de 31 de milioane de euro.

Aproape toate categoriile au avut cresteri de doua cifre, dar cea mai mare contributie au avut-o produsele cheie precum storcatoarele de fructe si legume, aparatele de preparat mancarea, aparatele de preparat bauturi calde si fiarele de calcat, cu peste 20%. De o evolutie remarcabila au avut parte si aparatele de tip multicooker.

Telecom: smartphone-urile au continuat sa fie principalul motor de crestere al sectorului

In T1 2015, piata de telecom a crescut cu 17% comparativ cu T1 2014, cu o valoare nesubventionata estimata de 135 de milioane de euro. Smartphone-urile (din categoriile de pret low si mid) au continuat sa fie principalul motor de crestere, cu rate de doua cifre comparativ cu T1 2014. Si piata de casti a inregistrat o crestere de doua cifre fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Electronice: T1 a continuat pe un trend ascendent

Piata electronicelor a inceput anul cu o crestere de aproape 15% comparativ cu primul trimestru al 2014. Valoarea vanzarilor a atins 72 de milioane de euro. Televizoarele au avut cea mai buna evolutie, televizoarele Smart si cele cu ecran UHD contribuind cel mai mult la cresterea vanzarilor.

Alte sectoare precum sistemele audio, boxele si boxe cu andocare au avut rate de crestere de doua cifre. Mp3/Mp4 playere, sistemele de navigatie si DVD playerele au continuat sa scada.

Piata de imprimante: cresteri pentru toate sectoarele cu exceptia multifunctionalelor cu cerneala

Sectorul s-a intors la trendul pozitiv, inregistrand o rata de crestere de 11% si o valoare de 15 milioane de euro. Evolutia pozitiva a consumabilelor si a echipamentelor laser a contribuit la aceasta performanta a sectorului. Desi imprimantele cu cerneala au crescut, acestea nu au reusit sa contrabalanseze scaderea multifunctionalelor. Asfel, segmentul cu cerneala si-a continuat trendul negativ.

Sectorul IT a depasit asteptarile

Trendul pietei de IT a fost ascendent, cu o rata de crestere de 8% fata de T1 2014, pana la valoarea de 107 milioane de euro. In timp ce vanzarile de calculatoare portabile si monitoare au depasit asteptarile in materie de cresteri, tabletele au inregistrat o scadere de 3% in valoare. De asemenea, celelalte categorii - desktop-uri, camere web, tastaturi si mausi - au crescut in vanzari comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Foto: usoara scadere in T1 2014

Sectorul foto a continuat sa inregistreze o evolutie negativa. Totusi, au fost semne pozitive cum ca rata de scadere a incetinit pana la aproape -5%, atingand o valoare de 2.7 milioane de euro. D-SLR-urile au avut o rata de crestere de doua cifre insa aceasta nu a compensat scaderea inregistrata in segmentul de camere foto compacte.

Ce urmeaza?

Primul trimestru al anului 2015 a avut o evolutie buna, inregistrand o crestere de aproape 15%, datorata celor sase din sapte sectoare aflate pe un trend ascendent. Sunt semne ca piata bunurilor de folosinta indelungata isi revine. Este interesant de vazut daca aceasta evolutie pozitiva va fi mentinuta sau nu in cel de-al doilea trimestru, luand in considerare influentele economice.

GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pietele bunurilor de folosinta indelungata. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfasurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vanzare la nivel mondial. Incepand cu Februarie 2009, GfK Retail and Technology calculeaza indicele GfK TEMAX® la nivel international, in peste 30 de tari. Este primul indice care include toate pietele bunurilor de folosinta indelungata in tari diferite.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1363 ori