Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Gorenje Romania pariaza pe cresterea cifrei de afaceri in acest an

Gorenje Romania pariaza pe cresterea cifrei de afaceri in acest an


Gorenje Romania, parte a grupului Gorenje din Slovacia, cu o cifra de afaceri de afaceri de 12 milioane de euro anul trecut, mizeaza pe o crestere a cifrei de afaceri cu 10% anul acesta, pana la 13 milioane de euro.

Reprezentantii managementului spun ca estimarile au la baza strategia de extindere a portofoliului cu produse noi, dar si volumul exporturilor.

In Romania, vanzarea electrocasnicelor mari reprezinta 70% din afacerile companiei, asa cum explica directorul general al diviziei pe plan autohton, Damir Drazetic. Succesul intalnit pe plan local i-a determinat pe reprezentantii Gorenje sa lanseze un nou produs, mai exact un model de aparat frigorific cu tehnologia IonAir, care va contribui la atingerea unui volum de vanzari de cel putin 4.000 de bucati de aparate frigorifice in 2013.

Aparatele frigorifice, 15% din vanzarile Gorenje

"In acest moment 70% din afacerile companiei pe plan autohton sunt realizate de vanzarile de electrocansicele mari, iar dintre acestea, 15% din livrari sunt reprezentate de aparatele frigorifice", potrivit directorului general al diviziei din Romania, Damir Drazetic.

Acesta a mai spus ca, in Romania, Gorenje detine o cota de piata cuprinsa intre 3% si 10%, in functie de categoriile de produse, a mai spus Drazetic.

El anticipeaza ca lansarea noii game de frigidere va avea un impact pozitiv in business-ul companiei pe plan local. Pentru cresterea cifrei de afaceri de anul acesta, grupul se bazeaza si pe politica de dezvoltare a exporturilor, volumul acestora ajungand pana la 84% din productie. Cresterea exporturilor se datoreaza si extinderii pe pietele din Europa de Est si Sud-Est, inclusiv in Romania. Pana acum, marea majoritatea a produselor Gorenje ajungeau in tarile membre ale Uniunii Europene.

Distributia vanzarilor Gorenje

Magazinele specializate aduc 35% din vanzarile Gorenje Romania, diferenta fiind acoperita de magazinele independente (25%), unitatile cash and carry, hypermarketuri si retele do-it-yourself (20%), vanzarile online (17%) sau cele prin retelele specializate in vanzarea de mobilier de bucatarie (3%).

Lansarea frigiderele Ion Generation reprezinta a doua miscare majora pentru Gorenje, dupa ce anul trecut ataca piata locala a pompelor de caldura. Tone Prislan, fostul director general al Gorenje Romania, spunea, la acea data ca piata locala de pompe de caldura "se afla inca intr-o faza incipient", dar ca interesul romanilor pentru solutiile de economisire a energiei pot creste cu 20% vanzarile companiei.

Concurenta Gorenje in Romania

Pe piata locala a electrocasnicelor, Gorenje concureaza cu Bosch, Indesit si Whirlpool. Bosch Romania, compania care vrea sa deschida doua fabrici noi in Romania, se asteapta la o cifra de afaceri de 195 milioane de euro in 2013. Cu o cifra de afaceri anuala de peste 18,1 miliarde de dolari in 2012, 68.000 de angajati si 67 de centre de productie si cercetare, Whirlpool Corporation este liderul mondial in fabricarea si comercializarea electrocasnicelor de mari dimensiuni.

Piata electrocasnicelor

Piata electrocasnicelor mari a urcat cu aproape 5%, in cel de-al doilea trimestru al lui 2013 fata de perioada similara de anul trecut, ajungand pana la o valoare de 73 milioane de euro, conform unui studio GfK TEMAX. Acelasi studiu arata ca, raportat la prima jumatate a lui 2012, vanzarile de electrocasnice mari au crescut cu 1,7% in prima parte a acestui an.

In ceea ce priveste piata bunurilor de folosinta indelungata, studiul realizat de GfK arata ca aceasta a urmat tendinta din primul trimestru, inregistrand o crestere de 4,3% in primul semestru al anului, fata de aceeasi perioada din 2012, ajungand la o valoare de 699 milioane de euro. Datele aferente celui de-al doilea trimstru din 2013 arata o majorare de 4,7% fata de acelasi trimestru al anului trecut.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1874 ori