H&M continua strategia agresiva pe piata locala

Luni, 16 Ianuarie 2012, ora 08:01
3692 citiri
H&M continua strategia agresiva pe piata locala
Magazin H&M / Sursa foto: Gandul

Suedezii de la H&M, cunoscutul brand de moda, au anuntat ca planuiesc sa continuie strategia agresiva pe piata locala, prin deschiderea unui numar de sase magazine noi, pana in primavara.

H&M (Hennes&Mauritz) este al treilea retailer de imbracaminte la nivel mondial, dupa grupul american Gap si Inditex din Spania. Pentru a tempera pierderile inregistrate din cauza crizei in alte locatii din lume, suedezii mizeaza pe interesul romanilor pentru haine si accesorii Cea mai mare piata de desfacere pentru H&M este Germania, urmata de Marea Britanie si Suedia.

Retailerul suedez are contracte cu mai mult de 700 de furnizori din Asia (70%) si Europa (30%), printre care si cu companii din Romania. Suedezii colaboreaza cu firmele din Romania, din 1994, in sistem lohn (n.r: productie intr-o tara cu forta de munca ieftina, cu materiile prime importate si specificatiile tehnice in detaliu de la cel care a efectuat comanda).

Vanzari afectate de criza

Criza din zona euro a afectat si vanzarile H&M, care au anuntat, in decembrie anul trecut, ca vanzarile au scazut cu 1%. Prognozele initiale mizau pe o crestere de 0,4%, arata Reuters.

In cel de-al patrulea trimestru fiscal, vanzarile au crescut pana la 30,9 miliarde de coroane suedeze (aproximativ 4,4 miliarde de dolari) de la 29,7 miliarde de coroane suedeze cand inregistrasera in 2010.

Profitul net al H&M in trimestrul al treilea din 2010 a crescut cu 23%, la 4,24 miliarde coroane suedeze (461,7 milioane euro), iar cel operational la 5,66 miliarde coroane (615 milioane euro). Specialistii estimau un profit net de 4,53 miliarde coroane, respectiv 6,04 miliarde coroane, pentru cel operational, conform datelor AFP.

Cifra de afaceri a crescut cu 14%, la 26,9 miliarde coroane (2,9 miliarde euro), depasind estimarile de 26,6 miliarde coroane.

In 2010, H&M a avut vanzari de peste 15 milioane de dolari, dar cifra nu a fost suficient de importanta incat sa impiedice amanarea deschiderii mai multor magazine.

La sfarsitul lunii septembrie 2010, H&M anunta ca va restrange planurile de extindere, din cauza dificultatilor de pe piata imobilelor cu destinatie comerciala din sud-estul Europei, dar si a rezultelor mixte obtinute in trimestrul al treilea fiscal.

H&M investeste 4% din cifra de afaceri in publicitate

Retailerul suedez investeste aproximativ 4% din cifra de afaceri pentru campanii de publicitate. "De obicei, investim intre 3%-4% din cifra de afaceri la nivel global pentru publicitate si promovare in general", a spus Pernilla Haldin, reprezentanta echipei de comunicare a companiei.

Pe langa investitiile in publicitate, strategia de marketing a H&M prevede si parteneriate cu designeri celebri. Din 2004, in fiecare an, suedezii au semnat cate un contract cu un cunoscut designer vestimentar, printre care pot fi amintiti Karl Lagerfeld, Stella McCartney si Sonia Rykiel.

Magazinele H&M din Romania au avut in colectia de anul trecut articole de imbracaminte create de Versace special pentru publicul roman.

Alte cinci unitati H&M vor fi deschise pana in primavara lui 2012

Afi Palace Cotroceni a fost primul mall care a gazduit o reprezentanta H&M in Romania. Creatorii au deschis primul magazin in luna martie, anul trecut.

De atunci, suedezii au mai deschis 11 magazine si planuiesc sa mai inaugureze cinci unitati, pana in primavara lui 2012.

Al doilea magazin a fost deschis pe 26 martie 2011, in Unirea Shopping Center. Au urmat unitati in Baneasa Shopping City, Plaza Romania si Bucuresti Mall. Primul magazin romanesc H&M din afara Bucurestiului a fost inaugurat la Brasov, anul trecut, pe 29 aprilie.

Magazinele care vor fi deschise in 2012 vor fi in complexul Palas din Iasi, in mall-ul Armonia din Arad, in mall-ul Electroputere din Craiova, dar si in Braila si Suceava, potrivit unor surse din piata de retail, citate de Mediafax.

Compania H&M (Hennes&Mauritz) a fost fondata in Suedia 1947 si este listata la NASDAQ OMX Stockholm. Grupul H&M are peste 2.300 de magazine, in care lucreaza mai mult de 87.000 de angajati, in 43 de piete, inclusiv magazine deschise in sistem de franciza.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Mark Zuckerberg anunță o schimbare majoră în aplicațiile WhatsApp, Facebook și Instagram
Mark Zuckerberg anunță o schimbare majoră în aplicațiile WhatsApp, Facebook și Instagram
Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a anunțat recent o actualizare majoră în toate platformele sociale ale companiei Meta, inclusiv WhatsApp, Facebook, Instagram și Facebook Messenger....
Dotare obligatorie pentru o categorie de operatori economici. Riscă amenzi de până la 10.000 de lei sau suspendarea activității în caz contrar
Dotare obligatorie pentru o categorie de operatori economici. Riscă amenzi de până la 10.000 de lei sau suspendarea activității în caz contrar
Operatorii economici care nu vor respecta obligaţia de a asigura dotarea automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale (AMEF), în vederea transmiterii datelor fiscale către...
#vanzari H M, #cifra afaceri H M, #magazin H M , #Cifra de afaceri