Aeroportul din Oradea, modernizat cu 91 milioane de lei

Marti, 21 Octombrie 2014, ora 08:32
1225 citiri
Aeroportul din Oradea, modernizat cu 91 milioane de lei

Asocierea firmelor austriece Porr Construct si Teerag-Asdag Aktiengesellschaft cu compania romaneasca Col-Air Trading a inceput, luni, executia lucrarilor pentru extinderea si modernizarea infrastructurii Aeroportului din Oradea, proiect de 91 de milioane de lei finantat in principal din fonduri UE.

Luni, la ceremonia prilejuita de inceperea lucrarilor, presedintele Consiliului Judetean Bihor, Cornel Popa, a criticat legislatia care face ca "firmele care au castigat licitatia sa-si asume riscul inceperii lucrarilor chiar daca inca este in judecare, la Curtea de Apel Oradea, un litigiu declansat de alte firme, care au pierdut", transmite corespondentul Mediafax.

"Inceperea lucrarilor are loc inainte sa se termine tevatura contestarii sarabandei de contestatii, fapt pentru care multumesc firmelor care si-au asumat riscul sa treaca la treaba, chiar pe riscul lor", a spus Cornel Popa.

Prsedintele CJ s-a referit la faptul ca licitatia pentru atribuirea lucrarii, estimata la 129,709 milioane de lei (echivalentul a 31,606 de milioane de euro) si castigata in luna mai a acestui an de asocierea Porr Construct, Teerag-Asdag Aktiengesellschaft, Col-Air Trading, a fost contestata de asocierea firmelor Max Boegl, Astaldi si UTI. Contestatia a fost respinsa de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor in luna iulie, cand Aeroportul si Consiliul Judetean Bihor au si semnat contractul pentru executarea lucrarilor cu Porr Construct, Teerag-Asdag Aktiengesellschaft, Col-Air Trading.

Asocierea Max Boegl, Astaldi si UTI a deschis insa o actiune in vederea anularii licitatiei, la instanta de contencios administrativ a Curtii de Apel Oradea, care a acceptat sa judece procesul chiar daca firmele contestatare nu au depus o garantie de buna conduita, prevazuta de lege, in cuantum de 100.000 de euro.

Pista Aeroportului din Oradea va fi complet inlocuita

Conform proiectului a carui executie a fost inceputa luni, pista actuala a Aeroportului din Oradea, lunga de 1.800 de metri si lata de 35 de metri, va fi complet inlocuita, lungimea celei noi urmand sa fie de 2.100 de metri, iar latimea de 45 de metri.

De asemenea, proiectul de extindere si modernizare a infrastructurii Aeroportului din Oradea prevede construirea unei platforme extinse, de 33.000 de metri patrati, care va putea sa primeasca si aeronave grele (in total sase), a doua noi cai de rulare, a unei instalatii de balizaj pentru semnalizarea luminoasa a pistei pe intreaga lungime, atat de-o parte, cat si de cealalta, precum si a unei uzine electrice apte sa deserveasca toate instalatiile si sistemele aeroportului.

Proiectul a fost estimat la un cost de 129,709 milioane lei, dar asocierea firmelor Porr Construct, Teerag-Asdag Aktiengesellschaft si Col-Air Trading a castigat licitatia pentru un pret de 90,90 de milioane de lei (cu TVA inclusa). Finantarea este asigurata in proportie de 85 la suta din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Sectorial Transporturi, axa de interventie 2.4, infrastructura aeroportuara, 13 la suta de la bugetul de stat, iar 2 la suta din veniturile proprii ale aeroportului oradean si din alocatii de la Consiliul Judetean Bihor, in subordinea caruia se afla.

Termenul de finalizare a proiectului este 31 octombrie 2015, anul acesta urmand sa fie facute, conform managerului tehnic al Porr Construct, Harald Braun, lucrari pentru realizarea platformei de imbarcare-debarcare, a uzinei electrice si, partial, a canalizarii. Pista va fi inlocuita cu incepere din martie 2015, urmand ca la 22 aprilie 2015 Aeroportul oradean sa fie inchis pentru 59 de zile in vederea acestui lucru. In cazul in care lucrarile vor intarzia, contractul dintre constructori si aeroportul oradean prevede penalitati de 50.000 de euro pentru fiecare zi de intarziere.

Proiectul de extindere si modernizare a Aeroportului Oradea are ca scop si introducerea de noi curse externe, care sa fie operate pe acest aeroport. De altfel, luni, la inceperea lucrarilor, directorul aeroportului, Gheorghe Pasc, a spus ca exista deja aprobarea Comisiei Europene pentru licitatiile vizand introducerea a zece curse internationale, licitatii care vor fi organizate in trimestrul al doilea al anului viitor.

"Probabil vor fi mai multe si cursele spre Bucuresti, fata de cele 13 pe saptamana operate in prezent. Ceea ce faceti aici, la Oradea, este un obiectiv foarte ambitios. Aceasta bucata de pista sa nu credeti ca este doar ca o bucatica de autostrada. Ea va leaga de intreaga lume si vor veni aici avioane mari", a spus Alexandru Szlivka, seful Serviciului Operatiuni al Tarom, care a adaugat ca acest lucru va fi de mare importanta pentru a exploata potentialul economic si turistic al Oradei.

Aeroportul din Oradea are statutul de "aeroport deschis traficului international", iar in 2011 a fost modernizata si aerogara, in baza unui proiect de peste 5 milioane lei, finantat din fonduri proprii, care a avut ca scop indeplinirea standardelor Schengen.

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...
#aeroport oradea, #nmodernizare aeroport oradea , #Companii aeriene