Airbus este pe cale sa depaseasca vanzarile competitorului Boeing. Compania a inregistrat un numar record de comenzi in 2011, insa producatorul american se pregateste sa-si ia revansa in anul care urmeaza.
Airbus, principala subsidiara a EADS, a avut un an foarte bun multumita cererii puternice a noii versiunii a modelului de avion A320, relateaza Ft.com.
Compania si-a lasat competitorul cu buza umflata cand a anuntat, anul trecut, planurile pentru A320neo, model care va consuma cu 15% mai putin combustibil decat modelul actual, datorita noilor sale motoare.
Companiile aeriene sunt avide dupa nave cat mai eficiente din punct de vedere energetic, in contextual cresterii preturilor combustibililor, iar Airbus pare ca a reactionat cel mai rapid. Astfel, compania a decis o refacere a modelului A320, in locul unui plan ambitios de a construi de la zero un nou avion.
Airbus a avut in vedere nu doar competitia cu Boeing, ci si cu o noua specie de companii care devin din ce in ce mai puternice pe acest segment: Bombardier din Canada, Comac din China, Embraer din Brazilia si Irkut din Rusia.
Cu toate ca Airbus nu a facut publice cifrele pe acest an, stim ca, pana la sfarsitul lui noiembrie, compania inregistrase 1.378 de comenzi pentru nave simple si duble, dintre care 1.196 erau numai pentru avioane din familia A320neo.
Cel mai puternic an de pana acum al companiei Airbus a fost 2007, cand a primit 1.341 de comenzi. Acestea s-au reflectat in vanzari de 140 de miliarde de dolari, calcul realizat pe baza preturilor de catalog, insa companiile beneficiaza de obicei de reduceri semnificative.
Pana la 20 decembrie, 2011, Boeing onorase 778 de cereri de aeronave, insa nu stim ce venituri a obtinut din acestea.
Planul Airbus este sa depaseasca Boeing la numarul de avioane livrate pentru al noulea an consecutiv, in 2011. Airbus livrase 477 de aeronave la 30 noiembrie, comparativ cu 426, cate reusise sa iasa din hangarele Boeing.
Dupa ce a asistat la succesul pe care l-a avut Airbus cu A320neo la salonul aerian de la Paris, in iunie, Boeing a anuntat ca va produce o versiune mai eficienta energetic a modelului 737 - numit 737 max. Se pare ca si compania americana a preferat sa refaca un avion decat sa construiasca unul nou.
Boeing spera sa inregistreze 1.500 de comenzi pentru 737max pana la sfarsitul anului 2012, ceea ce inseamna ca Airbus va trebui sa prinda viteza pentru a face fata concurentei. Compania se asteapta ca numarul de comenzi sa scada anul viitor fata de 2011.