Chinezii si-au facut propriul Boeing. Si Airbus se teme de competitie

Luni, 02 Noiembrie 2015, ora 17:33
6956 citiri
Chinezii si-au facut propriul Boeing. Si Airbus se teme de competitie
Foto: Wikipedia

China a lansat primul sau avion de mari dimensiuni pentru pasageri, luni, in Shanghai.

Aeronava a fost gandita pentru a deveni un competitor direct pentru Boeing 737 si Airbus A320, care continua sa domine vanzarile chiar daca au un design vechi de cateva decenii, considera publicatia Mashable.

Avionul C919, creat de compania de stat "Commercial Aircraft Corporation of China" (Comac), urmeaza sa isi ia zborul chiar din 2016. Desigur, va deveni disponibil pentru comerciale abia dupa 3 ani de testare.

Insa, mai mult decat obiectivele comerciale, China are o alta ambitie: sa se bazeze cat mai putin pe importuri pe imensa sa piata interna.

Majoritatea comenzilor, locale

Majoritatea comenzilor realizate deja pentru aeronava C919 provin de la companii aeriene interne precum Air China sau China Eastern, cu exceptia a 20 de avioane comandate de compania americana GE Capital Aviation Services (GECAS), care inchiriaza aeronave companiilor aeriene.

China este cea de-a doua piata din lume pentru aviatia civila si a crescut cu 11% in primul trimestru din 2015, in conditiile in care companiile aeriene din China fac aproximativ 650.000 de zboruri in fiecare zi.

O crestere de aproximativ 13% fata de anul anterior a fost raportata si la capitolul pasageri transportati, numarul lor ajungand in 2015 la 100 de milioane.

Airbus ia in serios competitia chineza

Prezentarea triumfatoare a aeronavei C919 de catre Comac este o amenintare pe care cel putin Airbus o ia in serios, analizand potentialul sau pentru viitorul indepartat.

John Leahy, COO Airbus, spunea anul trecut ca se asteapta de la Comac sa devina un competitor serios in 20 de ani de acum incolo. Potrivit declaratiilor sale intr-un interviu acordat unui reporter CNBC, si compania Airbus a avut nevoie de 20 de ani pentru a deveni un producator de top de aeronave. "Evolutia Comac e, de asemenea, inevitabila", a spus acesta,

Mai mult decat atat, potrivit oficialilor Airbus, piata chineza va absorbi 17% din cererea de aeronave la nivel mondial in urmatoarele doua decenii.

Depozitul pentru deșeuri industriale periculoase de la Copșa Mică a fost închis. România scapă de plata penalităților la nivel UE
Depozitul pentru deșeuri industriale periculoase de la Copșa Mică a fost închis. România scapă de plata penalităților la nivel UE
România a evitat plata penalităţilor după ce Garda de Mediu din Sibiu a închis depozitul neconform de deşeuri industriale periculoase al Sometra SA din Copşa Mică, oraş care zeci de ani...
Sprijin pentru producția mașinilor electrice Ford în România: „Veste extraordinară pentru mediu”
Sprijin pentru producția mașinilor electrice Ford în România: „Veste extraordinară pentru mediu”
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a declarat, marţi, 19 martie, că la fabrica Ford de la Craiova se va produce în curând primul autoturism electric. El a menţionat că în România au fost...
#Comac C919, #Boeing chinezesc, #China lansare avion , #Companii aeriene