Cinci companii de transport aerian din Europa au lasat deoparte rivalitatea si au cerut Comisiei Europene sa intervina pentru a stimula competitia in sector.
Directorii generali ai IAG, Ryanair, easyJet, Lufthansa si Air France-KLM cer la unison reducerea unor costuri din industrie.
Cei cinci sefi de companii aeriene au initiat deja discutii cu comisarul european pentru Transport, Violeta Bulc, pentru a modifica legislatia UE in aceasta privinta, anunta ziarul The Telegraph.
In beneficiul pasagerilor
In cazul in care lobby-stii din industria de transport aerian vor avea castig de cauza efectul solicitarii lor ar urma sa se simta direct in buzunarul calatorilor.
"Noul comisar pentru Transport pregateste o strategie noua in aviatia europeana, dar trebuie sa intervina si pentru a incuraja competitia si sa ajute la reducerea unor costuri din aceasta industrie.
Ne referim la cele legate de monopolul aeroporturilor si furnizorii de servicii de control al traficului. Odata reduse tarifele acestea vom inregistra si o scadere a costurilor suportate de pasageri", sustin sefii celor 5 companii aeriene.
Patru puncte strategice
Operatorii aerieni sustin ca incurajarea transportului pe calea aerului in Europa poate fi realizata prin aplicarea a patru masuri importante in noua strategie gandita de Comisia Europeana.
Cei cinci sefi de companii aeriene i-au cerut comisarului Violeta Bulc sa creioneze o structura de control simpla si eficienta, sa reduca taxele de revizie si costurile furnizarii serviciilor de control trafic aerian si sa elimine taxele discrimatorii practicate pe anumite aeroporturi.
Ultimul punct ii ingrijoreaza indeosebi pe operatoii aerieni care aterizeaza in Marea Britanie, unde taxele aeroportuare sunt privite ca o plaga atat de catre companiile aeriene, cat mai ales de pasageri.
In functie de distanta calatoriei si clasa la care a fost efectuata aceasta, aeroporturile din Regatul Unit practica taxe de pasager care sunt cuprinse intre 13 si 142 de lire sterline.
Un recent raport Pricewaterhouse Coopers, comandat de easyJet si Virgin Airlines a demonstrat ca, in cinci ani, economia britanica ar inregistra o crestere de 1,7% daca ar renunta la taxarea pasagerilor pe aeroporturi.
Situatia pare intr-adevar de o importanta extrema daca este sa tinem cont ca cei cinci sefi de companii au reusit sa lase deoparte toate diferendele si sa faca front comun in fata Bruxellesului pentru a-si expune pozitia.
De altfel, acestia au recunoscut ca "este pentru prima data cand se intampla acest lucru, dar trebuia sa subliniem importanta unei noi strategii in aviatia europeana".