Vacante cu stres: Pasagerii companiilor aeriene au depus in Romania peste 900 de plangeri in 2 ani

Vineri, 16 Mai 2014, ora 14:00
1245 citiri
Vacante cu stres: Pasagerii companiilor aeriene au depus in Romania peste 900 de plangeri in 2 ani

Peste 900 de plangeri privind respectarea drepturilor pasagerilor in domeniul transportului aerian au fost inregistrate in Romania, in decursul a trei ani, incepand din 2010, si doar mica parte dintre acestea au fost retinute in vederea sanctionarii, se arata intr-un raport al Comisiei Europene (CE), publicat recent.

Potrivit sursei citate, in perioada 2010-2012, din totalul celor 911 de plangeri raportate in Romania, 140 au fost consemnate in 2010, un numar de 406 in 2011, respectiv 365 in 2012. Doar o mica parte a acestor reclamatii au fost retinute in vederea sanctionarii (intre 9%, in 2010, si 3%, in 2012), majoritatea lor fiind solutionate fara a fi nevoie de masuri de acest tip.

Analiza CE arata ca plangerile adresate autoritatilor nationale, prin care se solicitau compensatii si asistenta, au revenit la nivele mai scazute dupa anul 2010, care a reprezentat o exceptie, in contextul crizei provocate de norul de cenusa vulcanica din Islanda sau al intreruperilor cauzate de ninsori. Conform comunicatului CE, companiile aeriene sunt sanctionate in numai 1% dintre cazuri, majoritatea plangerilor fiind solutionate fara a fi nevoie sa se recurga la astfel de masuri pentru a asigura aplicarea legislatiei.

In general, numarul plangerilor din partea persoanelor cu handicap si a persoanelor cu mobilitate redusa cu privire la problemele in materie de transport aerian este in continuare foarte redus si nu au fost aplicate sanctiuni companiilor aeriene pentru astfel de cazuri.

Datele cuantificate in raportul citat vizeaza ambele regulamente privind drepturile pasagerilor care utilizeaza transportul aerian, respectiv Regulamentul (CE) nr. 261/2004 de stabilire a unor norme comune in materie de compensare si de asistenta a pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare si anularii sau intarzierii prelungite a zborurilor, si Regulamentul (CE) nr. 1107/2006 privind drepturile persoanelor cu handicap si ale persoanelor cu mobilitate redusa pe durata calatoriei pe calea aerului.

Statisticile se bazeaza pe datele furnizate de catre organismele nationale de asigurare a aplicarii legii (ONA) din cele 28 de state membre, precum Islanda, Norvegia si Elvetia.

La data de 13 martie 2013, Comisia a propus un pachet de masuri pentru a se asigura ca pasagerii care utilizeaza transportul aerian au drepturi noi si imbunatatite la informatii, la ingrijire si la redirectionare atunci cand sunt blocati in aeroporturi si, in acelasi timp, pentru a ameliora procedurile de reclamatie si masurile de asigurare a aplicarii legislatiei.

In prezent, propunerea este dezbatuta in cadrul Parlamentului European si al Consiliului European.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
Prețuri imense la Mamaia Nord și la Poiana Brașov. Cât a ajuns să coste o noapte de cazare pentru minivacanța de 1 Mai și Paște
România continuă să fie pe primul loc în UE când vine vorba despre inflație. Un bun exemplu în acest sens reprezintă tarifele din stațiuni, stabilite de hotelieri. Față de anul trecut,...
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#pasageri companii aeriene, #companii aeriene Romania, #plangeri pasagerii companii aeriene , #Companii aeriene