Mutarea curselor low cost pe Otopeni costa milioane de euro

Vineri, 13 Ianuarie 2012, ora 12:22
3447 citiri
Mutarea curselor low cost pe Otopeni costa milioane de euro
Aeroportul din Baneasa / Sursa foto: audio.ro

Cursele aeriene low-cost vor ateriza, dupa 25 martie, pe Aeroportul International Otopeni, in timp ce pe Aeroportul Baneasa se vor muta cursele aeriene "de lux", iar aeroportul va deveni unul de business.

Cursele aeriene low cost se vor muta pe aeroportul din Otopeni, spre deosebire de situatia din prezent, in care avioanele companiilor low cost aterizeaza pe Baneasa. Pentru finalizarea terminalelor care sa permita transferul, au fost investite 60 milioane de euro.

Aeroportul din Baneasa va fi transformat, in urma unei investitii considerabile, de peste 60 de milioane de euro, pentru a putea gazdui cursele firmelor importante.

Decizia a fost luata inca de anul trecut, cand reprezentantii Companiei Aeroporturi Bucuresti au anuntat ca Aeroportul Baneasa trebuie transformat intr-unul de business. Unul dintre motivele pentru care operatorii de curse aeriene low-cost se vor muta pe Otopeni este cresterea taxelor pe Baneasa.

In urma transformarii aeroportului Baneasa intr-un unul de business, tarifele platite de operatorii aerieni ar fi crescut cu un euro fata de cele achitate pe Otopeni, mai sustin reprezentantii Companiei Aeroporturi Bucuresti.

Fiecare companie aeriana este obligata sa achite o taxa de operare de 1 euro si o taxa de 2 euro pentru fiecare pasager transportat. Potrivit reprezentantiilor Companiei Aeroporturi Bucuresti, costul suplimentar pe pasager a fost estimat la 4,5 euro.

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a mentionat ca pasagerii vor simti diferenta pentru ca vor plati patru euro in plus, la bilet. "Costul suplimentar este de doar 4 euro pentru un bilet si spun asta ca sa previn o noua runda de plangeri multiple ale operatorilor privati doar pentru a justifica o crestere de preturi", a spus Boagiu, intr-o vizita pe Aeroportul Bucuresti-Otopeni.

Directorul executiv al companiei Wizz Air, Jozsef Varadi, a declarat ca mutarea zborurilor low cost de pe Aeroportul Baneasa pe cel din Otopeni este "cel mai rau lucru care se putea intampla aviatiei", pentru ca forteaza companiile sa scumpeasca biletele sau sa iasa de pe piata.

Situatia aeroporturilor din Bucuresti, in prezent

In prezent, pe Aeroportul din Baneasa opereaza mai multe companii low-cost, printre care compania romaneasca Blue Air, ungurii de la Wizz Air, German Wings, divizie a Lufthansa, si austriecii de la FlyNiki.

In acest moment, de pe Aeroportul din Baneasa sunt operate curse catre 10 destinatii interne (Arad, Bacau, Cluj Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Sibiu, Suceava, Targu Mures si Timisoara). De asemenea, de pe Baneasa pleaca aeronave catre 18 tari straine, printre care se numara Ungaria, Spania, Muntenegru, Portugalia, Egipt, Cipru si Belgia.

Cele mai multe curse sunt catre aeroporturile din Italia (Bari, Bergamo, Bologna, Catania, Cuneo, Firenze, Forli, Genoa, Napoli, Pescara, Pisa, Rimini,Roma, Trevizo, Venetia si Verona).

Transformarea Aeroportului din Baneasa intr-un de business a implicat o investitie de 2,4 milioane euro, iar noul terminal va avea o capacitate de 30.000 de pasageri pe an. Terminalul C al aeroportului Baneasa a fost modernizat la sfarsitul anului 2011, urmand ca pana in 2013 sa fie modernizate si celelalte terminale astfel incat aeroportul sa gazduiasca doar curse business.

Aeroportul din Otopeni a primit un nou terminal, despre care ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, considera ca va creste traficul de pasageri pana la 7,5 milioane de pasageri. In 2011, 5,25 milioane de pasageri au tranzitat aeroportul din Otopeni.

Investitiile realizate pentru noul terminal au fost evaluate la 60 de milioane de euro, iar reprezentantii ministerului spun ca investitia se va recupera in zece ani. Extinderea terminalului de plecari internationale si Schengen, de la Aeroportul Otopeni se ridica la 62 milioane de euro si va fi finalizata in luna iulie, anul acesta.

Lucrarile privind extinderea terminalului de plecari internationale si Schengen fac parte din faza a treia a proiectului de dezvoltare a aeroportului Otopeni. Prin intermediul acestei extinderi, capacitatea de trafic se va dubla, pe Otopeni, declara ministrul Transporturilor, in timpul unei vizite pe santier.

Potrivit Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, in 2011, peste 7,25 milioane pasageri vor beneficia de serviciile aeroporturilor Baneasa si Otopeni, iar cifra de afaceri a companiei va fi de 115,6 milioane euro.In Romania exista 12 aeroporturi, iar cel mai mare este cel din Otopeni.

Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor
Meta, în colaborare cu Misinformation Combat Alliance (MCA), a lansat o inițiativă pentru combaterea răspândirii informațiilor false și a deepfake-urilor generate prin inteligență...
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile, prin introducerea unei caracteristici îmbunătățite de „partajare audio”....
#curse aeriene low cost, #aeroport baneasa, #aeroport otopeni, #mutare curse low cost, #bilet avion , #Companii avioane