Cifra de afaceri a companiei Teraplast, producator de instalatii termice si de ventilatie, a crescut in perioada ianuarie-septembrie 2011 cu 2,3% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea a venit din zona de marfuri, unde s-a inregistrat cu 6,7% mai mult.
In ceea ce priveste perspectivele pentru restul anului 2011 si anul 2012, Teraplast va continua procesul de optimizare operationala, punand accentul pe profitabilitate si pe dezvoltarea in parametri ai companiei, informeaza un comunicat al companiei.
Stefan D. Bucataru, directorul general al Teraplast, a declarat ca nu exista imbunatatiri semnificative ale mediului economic in trimestrul 3, lichidatea de pe piata constructiilor ramanand redusa din cauza intarzierilor platilor pentru proiectele publice si a dificultatii cu care statul a accesat fondurile de cofinantare pentru acestea. Acesta a mentionat insa ca, in ciuda mediului economic, vanzarile au inregistrat un trend ascendent, specificand ca in 2011 ponderea exporturilor a inregistrat o crestere importanta in cifra de afaceri a companiei.
Pe piata din Romania doar sistemele de tubulatura si profile PVC pentru tamplarie au intregistrat cresteri, restul sistemelor fiind stagnante sau in scadere.
Profitul net al companiei a suferit din cauza situatiei economice nefavorabile si de crestere a cheltuielilor cu dobanda si cheltuielilor cu diferentele de curs in primele noua luni din 2011.