Cinci dintre primele 11 companii in care lumea are incredere fac parte din domeniul tehnologiei. Apple este una dintre cele mai apreciate companii, urmata indeaproape de Google si Amazon.
Conform unui studiu care ia in vedere cele mai "vizibile" 60 de companii din lume, realizat de Harris Interactive, companiile Sony, Microsoft, Amazon, Google si Apple ocupa primele pozitii in randul companiilor cu o reputatie foarte buna printre consumatori, scrie Business Insider.
Clasamentul este realizat pe baza a sase criterii: produse si service, performanta financiara, mediu de lucru, responsabilitate sociala, viziune si impactul emotional al companiei in randul consumatorilor.
Iata topul:
11. Sony - IT
Sony a obtinut un scor de 79,22 punte, mai putin decat anul trecut, cand a primit 80,44 puncte.
Punctajul companiei a scazut, dar a reusit totusi sa urce trei pozitii fata de 2011.
10. UPS - transport colete
09. Microsoft - IT
Microsoft a primit 79,87 puncte, in scadere de la cele 80,16 primite in 2011. Compania si-a mentinut nivelul reputatiei in comparatie cu anul trecut si a ajuns si in top 5 al companiilor care ofera un mediu de lucru placut angajatilor sai.
08. Whole Foods - retail
07. Johnson&Johnson - produce farmaceutice
06. Disney - entertainment
05. Kraft Foods - alimente
04. Amazon - IT
Amazon a obtinut un scor de 81,92, in crestere fata de anul precedent, cand a primit un scor de 81,14.
Compania este cel mai mare retailer din lista si a treia cea mai mare companie tehnologica si a obtinut note excelente pentru ultimii patru ani consecutivi.
03. Coca Cola - alimente
02. Google - IT
Google a primit un scor de 82,82 puncte, in scadere fata de cea din 2011, cand ocupa prima pozitie a clasamentului cu 84,05 puncte. Celebra companie isi mentine astfel calificativul "excelent" pentru al cincilea an la rand, in ciuda retrogradarii.
01. Apple
Compania lui Steve Jobs ocupa locul 1 cu 85,62 puncte, de la 82,05 obtinute in 2011. Scorul record duce compania in varful topului, obtinand punctaj maxim la patru din cele sase categorii punctate - produse si service, viziune, performanta si mediu de lucru.