Cum cresti profitul afacerii cu ajutorul tehnologiilor online - Interviu

Vineri, 14 Septembrie 2012, ora 10:13
3389 citiri
Cum cresti profitul afacerii cu ajutorul tehnologiilor online - Interviu

Managerii pot profita de noile tehnologii de online si mobility pentru a-si creste profitul, spune Cristian Hossu, project manager Internet and Mobile World. In opinia sa, industria digitala si de IT romaneasca ar trebui sa fie in topul mondial al inovarii.

Cum a aparut ideea evenimentului?

Ideea Internet & Mobile World a aparut acum 3 ani de zile, odata cu primele semne ca noul val de tehnologii digitale precum mobile apps, SaaS, cloud si amploarea luata de retelele sociale va schimba radical modelele de business actuale.

Pentru ca avem o incredere si un entuziasm nebun legat de capacitatea creativa a Romaniei in zona de IT si digital, am simtit nevoia sa initiem traditia unui eveniment de amploare, care sa joace un dublu rol.

In primul rand sa educe in mod constant decidentul de business din Romania despre capacitatea acestor noi tehnologii de a contribui in mod semnificativ la cresterea rezultatelor lor. Si in al doilea rand, sa oferim posibilitea mediului de business de a interactiona direct cu top 5 furnizori din piata pe diverse categorii de solutii de business din zona digital si mobile.

Prin natura business-ului nostru suntem in contact cu industria IT si digitala de peste 10 ani. Am vorbit in toti acesti ani cu peste 40.000 de profesionisti IT. Stim de fiecare proiect major de investitie IT in Romania, stim ce ii doare, ce isi doresc. si cat de mult talent pleaca din tara pentru ca gaseste un teren propice pentru a se dezvolta.

Am dorit ca prin Internet & Mobile World sa punem umarul la a dovedit ca piata locala de digital si IT este solida, poate furniza solutii de calitate si ca poate fi un jucator important si la nivel regional.

Isi mai permite o companie in momentul de fata sa genereze proiecte doar ca sa serveasca industriei?

Daca nu servesti industria nu iti justifici existenta. Intotdeauna trebuie sa ai o viziune si un crez care sa iti alimenteze energia,. Pentru noi vizunea unei industrii digitale si de IT romanesti care sa fie in topul mondial al innovarii si generarii de noi produse si idei este ceva pentru care merita sa dai totul.

Credem intr-o industrie unita, in care fiecare jucator intelege ca e important sa se ralieze la un efort de educare a clientului final, pentru ca o piata care creste aduce beneficii tuturor, atat furnizorilor cat si clientului final. Din pacate am intalnit inca la sute de companii, cu care am stat de vorba, idea de a-i lasa pe altii sa faca efortul asta, ei urmand sa ralieze in momentul in care lucrurile vor fi "dovedite". De aceea, vreau sa le multumesc inca o data companiilor care au decis sa se implice in organizarea Internet & Mobile World inca de la prima editie.

Care este conceptul evenimentului si prin ce se diferentiaza el de multitudinea conferintelor care exista deja pe piata?

Primul ar fi formatul. Internet & Mobile World este o expo-conferinta. Ideea de baza este ca vii si gasesti inspiratie in partea de agenda, apoi cand ai iesit in zona expozitonala ai la dispozitie top 5 furnizori care te pot ajuta sa implementezi in compania ta ideile respective.

Agenda este foarte mult construita pe studii de caz. Lucruri concrete, implementate de companii romanesti sau din afara care pot servi drept sursa de inspiratie pentru vizitatorii evenimentului. Intreg evenimentul este foarte ancorat in realitate, pragmatic si orientat catre rezulate.

Al doilea ar fi infrastructura din spate, Vorbim aici despre Connector, platforma software a evenimentului care permite vizitatorilor si expozantilor sa stabileasca intalniri de business inca dinnainte de eveniment, in asa fel incat timpul petrecut la Internet & Mobile World sa fie cat mai eficient folosit si orientat catre rezultate.

Al treilea ar fi atmosfera intregului eveniment. Pornind de la cea mai eleganta solutie de check-in care s-a folosit vreodata la un eveniment in Romania, continuand cu designul intregului pavilion si calibrul speakerilor internationali invitati.

Am remarcat o selectie exclusivista de speakeri internationali in agenda vostra, cu ce mesaj credeti ca vor veni acestia la Internet&Mobile World?

Mesajul nostru catre toti speakerii invitati a fost de a impartasi cu audienta Internet & Mobilw World knowhow concret de "cum se fac lucrurile".

Da, stim ca online-ul e important. Da, stim ca mobile-ul is the new black. Da, stim ca trebuie sa actionam. Intebarea este insa "Concret maine, dupce ce se termina conferinta si ma intorc in companie, de unde ma apuc de lucru?"

Speakerii internationali care se vor perinda pe scena Internet & Mobile World sunt unele dintre cele mai inovative minti din sfera digitalului mondial. Vorbim de agentii numarul unu in lume, cu zeci de premii internationale, de companii care au gandit instrumente digitale unicat, vorbim de deschizatori de drumuri si companii care si-au asumat cartografierea unor noi teritorii deschise de industria digitala.

Spuneti ca vizitatorii evenimentului sunt persoane din top managementul companiilor de business. Cum ii poate ajuta pe acestia participarea la Internet&Mobile World?

Beneficiul principal poate fi rezumat foarte simplu: intelegand cum pot folosi la maxim puterea noului val de tehnologii de online si mobility, vor putea sa faca marketing mai bine, sa vanda mai bine si sa-si optimizeze niste procese de business din companii.

Toate aceste actiuni se traduc in final intr-o cifra de afaceri mai mare, o profitabilitate crescuta, concomitant cu consolidarea unei pozitii de lider innovator in industria respectiva si nu in ultimul rand, clienti mai fericiti si mai conectati emotional la brand.

Asta inseamna ca cei care mergeau cu regularitate pana acum la CEBIT in Hanovra sau in Londra ori Barcelona, ar trebui sa se rezume la Internet&Mobile World acum?

Nu vreau sa spun asta, dar pot sa le promit vizitatorilor Internet & Mobile World ca vor avea partea de un eveniment de calibru similar, atat din punct de vedere agenda cat si din punct de vedere organizare.

Vream sa ne castigam in timp, un loc important in agenda europeana a evenimentelor de IT si digital, concomitent cu profilarea Romaniei ca un hub regional major de tehnologie. Vrem si stim ca se poate ajunge acolo, iar rolul Internet & Mobile World este sa contribuie la aceasta ascensiune a talentului creative si tehnic romanesc pe pietele globale. Acolo este locul nostru.

Asteptati un numar aproape ambitios de companii participante si de vizitatori la eveniment, credeti ca va exista un interes suficient de mare pentru o industrie considerata de nisa?

De ce spui de nisa? Mie imi place fraza cheie din clipul radio al Internet & Mobile World: "Cine nu crede in digital, cade in derizoriu". Cine traieste cu impresia ca noul val de tehnologii online si de mobility nu va schimba radical modul in care vor fi conduse afacerile se inseala amarnic. Ar fi o greseala strategica majora pentru orice business serios.

Asteptam 2700 de vizitatori de business si undeva la 300 de developer si freelanceri. E un numar ambitios, dar reflecta increderea noastra ca si piata din Romania este pregatita sa adopte pe scara larga aceste noi tehnologii. Este momentul, mai ales daca crezi in viitorul Romaniei ca si campion regional in implementarea digitalului in toate aspectele businessului.

Care sunt efectele pe care ar trebui sa le resimtim in piata dupa prima editie Internet&Mobile World?

In primul rand o acceptare larga, generala din partea business-urile din Romania, locale si internationale totodata, ca noul val de tehnologii digitale le poate aduce beneficii majore. Ma astept ca intr-un orizont de un an de zile, pana la editia urmatoare, sa fie generate o serie de proiecte, atat interne cat si antreprenoriale care sa dovedeasca ca aceasta acceptare s-a tradus si in implementari concrete care au generat rezultate.

Ma astept totodata ca baza de specialisti bine pregatiti, pe toate ariile influentate de zona digitala sa creasca, iar pofta de cunoastere sa duca la acumularea unei expertize locale semnificative. Ma mai astept la proiecte antreprenoriale majore, gandite cu un mindset global inca de pe plansa de design, care dovedesc ca avem atat curajul, cat si pasiunea si knowhow-ul de a reusi si dincolo de granite.

Dar e mai mult decat "ma astept". E credinta si increderea mea si a intregii echipei Internet & Mobile World, ca toate aceste lucruri se intampla. Chiar mult dincolo de ce indraznim sa speram si sa visam impreuna acum.

Cristian Hossu este project manager la Internet and Mobile World, un eveniment care se va desfasura in perioada 19-21 septembrie, la Romexpo.

Sphera Franchise Group estimează un profit mai mare cu 20% în 2024. Ce indicatori de creștere are în vedere operatorul KFC, Taco Bell și Pizza Hut
Sphera Franchise Group estimează un profit mai mare cu 20% în 2024. Ce indicatori de creștere are în vedere operatorul KFC, Taco Bell și Pizza Hut
Sphera Franchise Group, grupul de companii care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, iar la nivel internaţional, restaurante KFC în Republica...
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
#profit, #afaceri internet, #crestere profit afacere IT , #Companii IT