Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Facebook pierde contractul de publicitate cu General Motors

Facebook pierde contractul de publicitate cu General Motors


Cu doar cateva zile inainte de listarea Facebook, apele se tulbura pentru compania lui Zuckerberg. General Motors a retras o campanie de publicitate de 10 milioane de dolari pentru ca aceasta nu au avut efectul scontat.

General Motors este prima companie care a investit in publicitate pe Facebook si s-a aratat dezamagita de efectele campaniilor de promovare, scrie Businessinsider.

GM este compania cu cel mai mare buget de publicitate din SUA, si chiar daca diminuarea bugentului nu va avea repercusiuni grave asupra profitului companiei, afecteaza imaginea companiei.

Potrivit sursei citate, din bugetul total de 40 de milioane de dolari pus la bataie de General Motors doar 10 milioane au ajuns la Facebook pentru publicitate.

Reprezentantii General Motors au inceput sa analizeze strategia de promovare pe Facebook inca din primele luni ale anului, punand la indoiala rezultatele acestei campanii.

Publicitatea pe Facebook, bataie de cap pentru compania lui Zuckerberg

Miscarea facuta de GM ar putea afecta oferta publica initiala pentru care se pregateste Facebook. Companiile ar putea lua exemplul GM si ar putea renunta la publicitate pe Facebook intrucat efectele nu sunt cele scontate, desi tariful platit pentru accesarea reclamelor de pe Facebook sunt mult mai mici decat pe alte medii, sau pe Google.

O alta problema cu care se confrunta Facebook este aceea ca reteaua de socializare nu este un mediu de promovare potrivit pentru companii care activeaza in anumite domenii. Google are ca public tinta oamenii care fac cercetare inainte de a cumpara un produs, atingand o gama variata de domenii. De cealalta parte Facebook este o retea de socializare, unde oamenii se destind, nimeni nu va face cercetarea pe Facebook daca este interesat sa cumpere o masina, spre exemplu.

GM, mereu in pierdere in afacerile cu Facebook?

Pe langa publicitate, GM a investit foarte mult si in produse Facebook. In 2011, Facebook putea permite utilizatorilor sa isi personalizeze masina si sa posteze designul pe reteaua de socializare unde putea fi vazuta de prieteni.

GM a integrat deasemenea optiunea OnStar in reteau de socializare, optiune cu ajutorul careia utilizatorii pot raspunde mesajelor pe Facebook prin comenzi vocale.

Facebook s-a dovedit insa o bataie de cap pentru General Motors. In noiembrie, fanii brandului Saab au ocupat contul de Facebook a GM, trimitand foarte multe mesaje prin care solicitau ca brandul sa fie pastrat.

Facebook, pregatiri pentru lansarea Ofertei Publice Initiale

Daca inainte de campania de informare Facebook intentiona sa stranga 10 miliarde de dolari in urma lansarii Ofertei Publice Initiale, acum, cu cateva zile inainte de prima zi de tranzactionare, compania lui Zuckerberg spera sa obtina peste 12,1 miliarde de dolari.

Facebook Inc a crescut pretul actiunilor pentru Oferta Publica Initiala, ei asteptand sa obtina intre 34 si 38 de dolari pentru o actiune, ca reactie la cererea crescuta, lucru care ar creste si valoarea companiei la peste 100 miliarde de dolari.

La un pret mediu de 36 de dolari, Facebook ar obtine 12,1 miliarde de dolari prin vanzarea a 337,4 milioane de actiuni. Compania, fondata intr-un camin al facultatii Harvard de Mark Zuckerberg, tintea initial la o marja de pret per actiune intre 28 si 35 dolari.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1168 ori