Returnarea gratuita a produselor stimuleaza cumparaturile online - studiu

Marti, 28 Octombrie 2014, ora 16:10
1282 citiri
Returnarea gratuita a produselor stimuleaza cumparaturile online - studiu
Sursa foto: Pay Pal

Trei sferturi dintre consumatorii din Europa Centrala si de Est ar face mai multe achizitii online daca ar avea optiunea returnarii gratuite a produselor. Acestia considera returnarea gratuita a produselor un standard de baza pentru e-commerce si un element crucial pentru decizia de a cumpara sau nu un produs online.

Consumatorii din Europa Centrala si de Est cumpara din ce in ce mai mult online si sunt perceputi ca fiind un clienti extrem de constienti. Astfel, in timp ce aproape 37% dintre ei fac achizitii online de 1-2 ori in decursul unui trimestru, exista si un grup semnificativ de consumatori care fac acest lucru mai des decat o data pe luna (18%), reiese din studiul realizat de Gemius in numele PayPal.

Este important faptul ca, pentru majoritatea, achizitiile online nu mai reprezinta un mister - consumatorii nu numai ca au adoptat acest mod de a face cumparaturi, insa stiu cum sa obtina maximul de beneficii de pe urma lui. De aceea, nu trebuie sa reprezinte o surpriza faptul ca persoanele care fac achizitii online se asteapta la standarde care sa opereze global

Consumatorii pun accentul pe posibilitatea returnarii produsului

Potrivit studiului, comertul electronic are un potential extraordinar de crestere din moment ce consumatorii ar fi dispusi sa cumpere online mult mai mult daca nu ar fi preocupati nu de achizitia online a produsului in sine, ci de posibilitatea de a-l returna sau nu.

In conditiile in care costurile de expediere reprezinta un factor important atunci cand e vorba de achizitii online (40% dintre consumatori iau in calcul renuntarea la achizitie in cazul in care trebuie sa plateasca pentru livrarea produselor), 75% dintre cei care au participat la studiu au declarat ca ar cumpara mai mult online daca returnarea produselor ar fi gratuita.

Mai mult, 74% dintre cumparatorii online verifica daca exista politica de returnare gratuita a produselor atunci cand cumpara online si 21% au facut achizitii online pe parcursul ultimului an deoarece au avut la dispozitie optiunea de a returna gratuit produsele. In conditiile in care 57% dintre respondentii studiului sustin ca este bine sa aiba la dispozitie optiunea returnarii gratuite a produselor atunci cand fac cumparaturi online, numai 6% cred ca aceasta optiune nu este deloc importanta.

"Nu mai este o surpriza faptul ca, deoarece consumatorii pot achizitiona orice de oriunde fara a-si parasi locuinta sau serviciul, asteptarile pe care le au in ceea ce priveste produsele, serviciile si experienta de achizitie sunt mai ridicate decat oricand", a spus Damien Perillat, Managing Director PayPal pentru Europa Centrala si de Est.

"In conditiile in care e-commerce-ul a devenit regional si global, in special pentru consumatorii din Uniunea Europeana, solutiile precum PayPal Refunded Returns au devenit aproape instantaneu o noua norma. Identificarea si implementarea unei astel de solutii care adauga valoare nu este numai o chestiune de competitivitate, ci, de asemenea, si o modalitate de a spori increderea si protectia pentru consumatori in vederea incurajarii cresterii comertului electronic in Europa Centrala si de Est", a adaugat acesta.

PayPal a lansat serviciul Refunded Returns

PayPal a lansat serviciul Refunded Returns, care le permite comerciantilor sa raspunda nevoilor consumatorilor lor care vor sa beneficieze de cele mai bune experiente de shopping posibile. Cei care au comandat un produs pe care l-au platit prin intermediul PayPal pot returna produsul respectiv si primi banii inapoi. Singurul lucru pe care cumparatorii trebuie sa il tina minte atunci cand este vorba de rambursarea banilor este sa pastreze chitantele postale.

Apoi, consumatorul trebuie sa urmeze trei pasi pentru a primi inapoi suma cheltuita pentru returnarea produsului si anume sa descarce si sa completeze un formular dedicat, sa adauge chitantele atestand achizitia si expedierea produsului si sa trimita PayPal documentele de mai sus, printr-un e-mail.

Gratie noii functionalitati, dupa completarea documentelor conform procedurii de mai sus, banii pentru returnarea produsului vor fi transferati in contul PayPal al cumparatorului in termen de 10 zile. Astfel, desi produse precum haine sau accesorii vor fi in continuare returnate din cauza nepotrivirii de marime sau din cauza altor nereguli, acest lucru nu va mai reprezenta o problema pentru comercianti si consumatori. In perioada initiala de testare, serviciul PayPal Refunded Returns va fi activ pana pe 31 decembrie 2014.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
După eliminarea controalelor vamale aeriene și maritime cu Spațiul Schengen pentru România, la 31 martie 2024, a revenit în discuție subiectul pierderilor enorme suferite de transportatori,...
Ce este RAM Plus, funcția disponibilă pentru utilizatorii Android
Ce este RAM Plus, funcția disponibilă pentru utilizatorii Android
Tehnologia de suplimentare a memoriei RAM, cunoscută sub numele de RAM Plus la telefoanele Samsung și RAM Boost pentru alte dispozitive cu sistem Android, este promovată ca o soluție...
#comert electronic, #Pay Pal Europa de Est , #Companii IT