Rob Khazzam, Uber: Ambitia noastra este sa fim peste tot!

Sambata, 13 Iunie 2015, ora 00:00
4637 citiri
Rob Khazzam, Uber: Ambitia noastra este sa fim peste tot!
Foto: Rob Khazzam (Arhiva personala)

Rob Khazzam, International Launcher la Uber, se afla in Romania pentru cateva zile, unde a participat la ICEE fest, in cadrul sectiunii Apps, Mobile & Game Changing Ideas.

El a vorbit publicului prezent la eveniment despre Uber ca tehnologie, viziune si executie, iar pentru Business24 detaliaza cateva dintre elementele pe care le iubeste la Uber, despre extindere si bratele deschise cu care a fost primita aplicatia in Romania.

Desi presa vorbea despre eventuale piedici cu care compania se confrunta in Romania, Rob Khazzam le desfiinteaza in totalitate si prezinta cu entuziasm evolutia uriasa pe care Uber a avut-o in doar cateva luni de activitate in Romania.

In plus, si-a propus sa mai scoata de pe strazile Bucurestiului 250.000 de masini, in cadrul sistemului de ridesharing uberX.

"Ne-am propus sa indepartam sutele de mii de masini de pe strazile oraselor europene, sa reducem emisiile de carbon si sa cream zeci de mii de noi oportunitati economice", explica omul care se ocupa de lansarile internationale Uber.

"Nu in ultimul rand, ambitia Uber este aceea de a fi peste tot", mai spune Rob Khazzam, intr-un interviu acordat Business24.

Cat de dificil a fost de implementat proiectul Uber?

Asa cum se intampla cu orice startup, trebuie sa construiesti toata ideea de la zero. Nu e usor niciodata, insa oriunde mergem avem o echipa locala care munceste neobosita pentru a se asigura ca fiecare experienta Uber e sigura, convenabila si de incredere.

Desi la inceput eram mici, acum suntem o echipa de peste 3.000 de angajati Uber care lucreaza fie pe partea de inginerie, fie pe partea de marketing, operatiuni, comunicare si juridic pentru a se asigura ca fie care dintre cele peste 300 de orase in care ne desfasuram activitatea lucrurile merg struna.

Ati ales sa va extindeti activitatea in 58 de tari. Cat de dificil a fost sa aduceti un concept atat de nou in mai multe culturi diferite?

Unul dintre cele mai interesante lucruri in legatura cu Uber este faptul ca noi nu ne alegem orasele in care ne extindem, ci orasele ne aleg pe noi!

Tehnologia de care dispunem ne permite sa masuram nivelul cererii inca de dinainte de a ajunge intr-un oras. Astfel putem vedea care sunt orasele care manifesta un interes crescut pentru Uber si care au nevoie de noi.

Spre exemplu, in Bucuresti mii de oameni deja descarcasera aplicatia cu mult inainte ca noi sa lansam serviciul. Avand in vedere acest lucru, nu e greu sa luam legatura cu clientii chiar daca nu am mai fost niciodata in respectivul oras.

Uber este operational acum in 311 orase in 58 de tari, iar feedback-ul pe care l-am primit de la utilizatorii din intreaga lume este cu adevarat coplesitor.

Un alt lucru care merita mentionat este ca, in ciuda amprentei globale, Uber este ocompanie care gandeste local.

Abordam fiecare piata ca pe o entitate unica prin cultura, obiceiuri si limba, si, in plus, ne folosim de ecosistemul de transport existent in acea piata.

Tocmai de aceea angajam echipe de operatiuni extrem de talentate si muncitoare, astfel incat sa putem asigura cea mai buna experienta Uber in fiecare piata.

Chiar si in Romania, Uber se confrunta cu diverse probleme. La un moment dat, se vorbea chiar de o eventuala iesire din legalitate a companiei. Ce parere aveti despre acest lucru?

Contrar speculatiei din media, operatiunile Uber din Romania raman neatinse de acel nou amendament. Asa cum si televiziunile relatau, "acest amendament nu priveste Uber, intrucat in el este vorba despre interzicerea transportului public contra cost, fara a detine autorizatie de taxi".

Uber a lansat o verianta-pilot de ridesharing, numita uberX, care este structural diferita fata de un serviciu comercial. Ridesharing-ul inseamna o golire a strazilor din Bucuresti, prin sansa de a imparti masina cu care mergi la serviciu si, implicit, costurile oricarei deplasari.

Ne-am propus sa indepartam sutele de mii de masini de pe strazile oraselor europene, sa reducem emisiile de carbon si sa cream zeci de mii de noi oportunitati economice.

In Bucuresti, in acest moment, 1.000.000 de masini sunt folosite ineficient, avand o rata de ocupare de 1,3 persoane pe masina. Daca ar fi folosite mai eficient, am putea vedea mai multi oameni in mai putine masini.

Iar in Bucuresti numarul de masini de pe drum ar putea fi redus cu 250.000.

Uber se afla in acest moment intr-un dialog constructiv si, pana acum, intalnirile cu legiuitorii au avut rezultate pozitive si suntem foarte fericiti ca putem continua sa le oferim bucurestenilor mijloace de transport accesibile, sigure si eficiente.

Cum ati descrie aceste patru luni de activitate Uber in Romania?

Bucurestenii au primit aplicatia cu bratele deschise, cateva mii dintre ei deja au inclus uberX in viata lor. Reactia pe care am primit-o atat de la clienti cat si de la soferi cu privire la platforma a fost coplesitoare, ceea ce ne bucura tare mult.

Vedem in fiecare zi cum creste numarul de calatori si parteneri care se inscriu pe platforma ca soferi, sau care folosesc aplicatia pentru prima data in jurul orasului in fiecare dintre cele 311 din cele 58 de tari in care suntem prezenti.

Credeti ca Uber este business-ul viitorului?

Ridesharing-ul inseamna a imparti costurile pe care a avea o masina le presupune si, in plus, a ajuta orasele europene sa se miste mai eficient, pentru a ne indrepta catre orasele "smart" ale viitorului.

In acest moment aproximativ 15% dintre spatiile libere din orase sunt folosite pentru parcari. In acelasi timp, o masina medie este folosita de doar 1,3 persoane, ceea ce inseamna ca in Bucuresti din cele 1,25 de milioane de masini, 1 milion sunt folosite ineficient.

In cadrul Uber, noi privim viitorul mai putin ca pe unul al proprietarilor de masini si mai degraba al celor care impart masina pe masura ce orasele cauta modalitati inteligente pentru a spori mobilitatea reducand poluarea, costurile de infrastructura si impactul asupra mediului inconjurator.

Romanii, in mod deosebit, sunt foarte avizi dupa tehnologie si pretuiesc inovatia, ceea ce si explica aceasta cerere uriasa cu care ne-am confruntat aici.

Mii de utilizatori descarcasera deja aplicatia si primim mesaje din toata lumea de la oameni care ne spun ca ar vrea sa vada Uber peste tot.

Ce planuri aveti pentru Uber, in 2015?

Uber este o companie in domeniul IT care conecteaza utilizatorii aplicatiei catre economia "la cerere" printr-o aplicatie pentru smartphone.

Astazi, prin intermediul platformei noastre, conectam oameni cu alternative de transport, livrare de mancare si servicii de curierat si cargo.

Platforma Uber este operationala in acest moment in peste 311 orase din 58 de tari la nivel mondial, ajutand la evolutia modului in care oamenii se deplaseaza si se conecteaza cu orasele lor.

Afacerea noastra a inregistrat o crestere uriasa si a evoluat rapid intr-o perioada foarte scurta de timp. Desi am crescut pana la nivelul in care putem oferi o varietate mare de produse, ramanem concentrati pe eforturile de a oferi o experienta din ce in ce mai buna in viitor, in fiecare oras in care operam.

Nu in ultimul rand, ambitia Uber este aceea de a fi peste tot. Daca este un oras avangardist, progresist, cu viziune si care are nevoie de un transport sigur, de incredere si eficient, noi ne dorim sa fim acolo.

Suntem mandri ca suntem o companie care inoveaza mereu si cauta sa imbunatateasca mobilitatea urbana in fiecare oras.

Sunteti alaturi de echipa Uber din mai 2014, chiar daca, la baza, sunteti economist. Ce v-a atras la acest proiect?

Au fost o sumedenie de lucruri care m-au atras la acest proiect. Cresterea Uber a fost cu siguranta un astfel de element, pe langa provocarea de a lucra pe piete internationale si de a construi un serviciu inovator precum uberX.

Am fost suficient de norocos incat sa iau parte la primele lansari din Europa Centrala si de Est si am vazut cum orase precum Bucuresti, Budapesta sau Praga au crescut si au adoptat Uber intr-o perioada atat de scurta de timp.

In acelasi timp, obiectivele Uber au jucat rolul lor in decizia mea de a ma alatura proiectului.

Cu uberX chiar avem potentialul de a oferi solutii reale problemelor urbane precum ambuteiaje sau poluare si sunt extrem de incantat sa vad ce aduce viitorul pentru astfel de produse.

Cine merge la ICEEfest? Curse gratuite cu codul ICEEFEST pentru utilizatori noi pe Uber si alte beneficii pentru cei...

Posted by Uber on Wednesday, June 10, 2015

Microsoft a dezvăluit Phi-3 Mini, inteligența artificială care poate rula direct pe un smartphone
Microsoft a dezvăluit Phi-3 Mini, inteligența artificială care poate rula direct pe un smartphone
Microsoft a dezvăluit Phi-3 Mini, o versiune simplificată a modelelor de inteligență artificială, adaptată pentru dispozitive cu putere de procesare redusă, precum smartphone-urile și...
Exploatarea sezonierilor români în Europa: "Este o loterie / Contractul este acolo doar ca să nu zici că nu-l ai"
Exploatarea sezonierilor români în Europa: "Este o loterie / Contractul este acolo doar ca să nu zici că nu-l ai"
În toată Europa, munca agricolă este dependentă de migrație. Încă dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, sezonierii români mergeau la culesul recoltelor în Spania sau Italia. Intrarea...
#Uber Romania, #Rob Khazzam Uber, #uberx aplicatie transport, #uberx ridesharing Romania , #Companii IT