Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sony, aproape de a cumpara o mare parte din actiunile Olympus

Sony, aproape de a cumpara o mare parte din actiunile Olympus


Vin vremuri grele pentru piata de produse IT&C, iar parteneriatele strategice par sa fie singurele care pot avea capacitatea de a scoate din impas marile corporatii din domeniu.

Sony ar putea cumpara o mare parte din actiunile Olympus in valoare de aproximativ 1,28 milarde de dolari. Raportul vine imediat dupa avertismentul dat de unul dintre actionarii principali ai producatorului de camere foto si lentile ca boardul patat de scandal ar putea incerca sa restranga controlul prim emisiunea de noi actiuni pentru a restrange puterea actionarilor actuali.

Una dintre cele mai mari pierderi inregistrate de Olympus a fost de 414 milioane de dolari din aprilie pana in septembrie, desi segmentul sau de endoscoape de diagnostic, care detine 70% din piata globala, ramane un segment care a atras in continuare bani.

Potrivit publicatiei Nikkei, Olympus ar fi luat in considerare emisiunea de actiuni preferentiale care sa nu presupuna si drepturi de vot, desi ele ar putea fi eventual convertite in actiuni normale.

Olympus sustine ca nu a luat nicio decizie despre obtinerea de capital si ca ar lua in considerare toate optiunile pe masura ce inainteaza cu reformele manageriale.

Vestea vine in beneficiul actiunilor Olympus

"Unii oameni observa in mod clar ca acest lucru se va adauga activelor nete, va contribui la sanatatea financiara a companiei si va creste valoarea companiei", a declarat Masayoshi Okamoto, reprezentant Jujiva Securities.

Intr-adevar, actiunile Olympus au inregistrat o crestere cu 16,4 procente, pana la 13.67 dolari, cea mai mare crestere inregistrata de la prezentarea rezultatelor financiare pentru ultimul semestru. Cresterea este si cel mai mare castig procentual pentru o zi, din 24 noiembrie pana acum.

"Presupun ca multi oameni cumpara actiunile inapoi acum ca au o oarecare idee despre dimensiunea unei eventuale cresteri de capital", declara reprezentantul unei companii japoneze de management al actiunilor.

Parteneriat cu rivalul de-o viata

Surse din cadrul Sony si Panasonic au declarat pentru Reuters ca cele doua corporatii japoneze si-ar deschide impreuna o fabrica de panouri OLED(Organic Light Emitting Diode). Daca se confirma, un efort comun din partea companiilor s-ar reflecta in impartirea costurilor pe partea de productie si pe partea de cercetare. Desi negocierile sunt intr-un stadiu incipient, motiv pentru care s-ar putea sa nu se reflecte in nimic, daca vor fi privite cu ochi buni si de alti jucatori din industrie, nu e exclus sa mai atraga si alti parteneri.

Astfel de colaborari sunt stimulate in parte de cifrele dezastruoase de vanzari, in parte de inundatiile care au avut loc anul trecut si inca mai au repercursiuni in piata.

Tehnologia OLED permite dezvoltatorilor de HDTV-uri sa creeze panouri mai eficiente atat din punct de vedere al consumului energetic, cat si din punct de vedere al grosimii. TV-urile cu OLED sunt mai mai subtiri decat panourile LED si plasma, datorita eliminarii stratului de retro iluminare. Tot panourile OLED pot fi folosite in ecrane flexibile.

In ceea ce priveste costurile ridicate aferente productiei de astfel de panouri, aceasta realitate este cauzata de fapt de randamentul scazut cand sunt produse in numar mic. In momentul in care vor intra in productie in masa, ne putem astepta la costuri mai mici de productie, moment in care si utilizatorii finali vor vedea preturi mai mici pentru modele de pe raft.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1124 ori