Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Valentin Stefan, ZorileStore

Black Friday, in spatele cortinei. Comerciantii fac stoc de produse, cafea si servere

Black Friday, in spatele cortinei. Comerciantii fac stoc de produse, cafea si servere
Black Friday inseamna pentru consumatori o oportunitate imensa de a achizitiona produsele ravnite la preturi mai bune, iar comerciantii se intrec sa le ofere acestora cele mai bune conditii pentru shopping.

Valentin Stefan, director de marketing in cadrul magazinului Zorile Store, dezvaluie pentru Business24 cateva secrete din spatele acestei sarbatori ce a luat tot mai mare amploare in ultimii ani.

In 2012, ZorileStore primea titlul "Cel mai bun Magazin Online Start-Up", iar in 2014 a primit titlul titlul de "Cel mai bun magazin online de fashion" si cel pentru "Cea mai buna prezenta in Social Media".

Ce succes are Black Friday intre consumatorii de fashion online din Romania?

Notiunea de Black Friday a prins foarte bine in Romania, iar zona de fashion online nu putea face nota discordanta.

Ca sa va puteti face o idee de cat de mult asteapta consumatorii Black Friday, va putem spune ca, in general, cu o saptamana - doua inaintea lansarii campaniilor de Black Friday, se simte o usoara scadere a vanzarilor si asta nu numai in segmentul de fashion.

Consumatorii prefera sa amane o achizitie in speranta ca de Black Friday vor gasi produsul dorit la un pret mult mai mic.

Cu cat cresc, de obicei, vanzarile in aceasta perioada?

Vanzarile de Black Friday cresc in mod normal fata de o o zi obisnuita cu 400-500%.

Evident, aceasta crestere este data de faptul ca multi consumatori strang bani special pentru acest eveniment si pentru ca, in general, reducerile sunt mult mai mari decat cele practicate cu alte ocazii.

Cum contribuie Black Friday la cifra finala de afaceri?

Sigur, e important sa ai cifre pozitive la final de Black Friday. Totusi, impactul vanzarilor de Black Friday nu este foarte mare asupra cifrelor anuale.

Trebuie tinut cont de faptul ca marja de profit este mult mai mica de Black Friday, dar pe de alta parte da posibilitatea tuturor magazinelor online sa ruleze o cantitate mai mare de produse, reusind astfel sa dea un refresh colectiilor existente dar sa si aduca noutati.

Cum au crescut vanzarile ZorileStore anul trecut de Black Friday?

E imbucurator ca de la an la an, vanzarile cresc. Asta ne spune ca am castigat increderea clientilor si ca facem o treaba buna.

Anul trecut ne asteptam la o crestere de 10-20% comparativ cu Black Friday 2013, dar pronosticurile au fost depasite. Vanzarile de Black Friday 2014 au fost cu 30% mai mari decat in 2013.

Ce asteptari aveti de la Black Friday de anul acesta?

Fata de anul trecut, cand ne-am prezentat pasionatilor de fashion cu branduri precum Puma, Pepe Jeans, Le Coq Sportif, Lacoste, Ipanema, Grendha, Rider, anul acesta ne-am extins portofoliul de branduri adaugand Northland Professional, Skechers, Vans, New Era si Zaxy.

Cum toate brandurile prezente au parte atat de colectii noi, de sezon, cat si de modele din colectiile anterioare (atat incaltaminte cat si imbracaminte si accesorii), estimarea noastra e ca anul acesta, vanzarile de Black Friday vor creste cu 20-30% fata de cele de anul trecut.

Cum se pregatesc comerciantii pentru acest moment?

In general, pregatirile pentru acest eveniment sunt destul de extenuante. In primul rand facem stoc de cafea, pentru ca nu prea se va dormi.

Apoi, se lucreaza intens pentru grafica de Black Friday, pe partea tehnica se suplimenteaza serverele pentru a face fata unui trafic crescut si mai ales se majoreaza stocurile la produsele ce urmeaza sa beneficieze de reduceri.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4411 ori