Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cea mai mare tranzactie din domeniul nautic din Romania

Cea mai mare tranzactie din domeniul nautic din Romania


NauticLife, unul dintre cei mai mari operatori de pe piata de ambarcatiuni din Romania, a anuntat finalizarea tranzactiei de preluare in proportie de 100% a firmei Marina Limanu. In urma acestei preluari, familia Marcu detine pachetul majoritar, in proportie de 90% si Dorin Preda 10%.

Inaugurata in 2010, Marina Limanu este una dintre cele mai mari marine private din Romania, avand o suprafata de 30.000 mp si 670 m deschidere la malul apei si un potential de cheiaj de 260 ambarcatiuni.

In prezent, Marina dispune de 40 de locuri pentru yachturi, la care se vor adauga alte 40 pana la sfarsitul lunii iunie; detine un restaurant si o sala de cursuri pentru training, ambarcatiuni cu vele si yacht-uri cu motor destinate inchirierii sau activitatilor corporate. De asemenea, in cadrul Marinei isi desfasoara activitatea o scoala de yachting - Romanian Yachting School.

Potrivit reprezentantilor companiei, in urmatorii doi ani vor fi sustinute investitii ample in Marina, directionate pentru constructia unui hotel cu 40 de locuri de cazare care va fi dat in exploatare in luna august anul acesta; dezvoltarea unui minicomplex rezidential in zona marinei in urmatorii doi ani; suplimentarea locurilor de acostare pentru ambarcatiuni de la 40 la 260 de locuri; constructia unei baze complete de intetinere si reparatii a ambarcatiunilor in colaborare cu firma consacrata pe piata Boat&Yacht Service, precum si pentru crearea unei platforme proprii de service si alimentare cu combustibil.

In urma tranzactiei, noul nume al Marinei Limanu devine LifeHarbour, compania urmand sa treaca printr-un proces de rebranding si de integrare in grupul NauticLife. Alaturi de aceasta firma, in cadrul entitatilor din jurul firmei NauticLife isi mai desfasoara activitatea: Pensiunea Pike Inn si Colegiul Nautic Roman.

La ora actuala, NauticLife este unul dintre cei mai mari furnizori de ambarcatiuni din Romania, fiind concesionar pentru cateva dintre cele mai prestigioase branduri de ambarcatiuni din Europa, precum: Beneteau, Raymarine si Buster.

Compania detine 2 showroom-uri: unul in Tulcea, cu o suprafata de cca 320mp si cca 600 mp curte si parking si al doilea in Mogosoaia, cu o suprafata de cca 1800 mp si cca. 4000 mp curte si parking - acesta din urma fiind si cel mai mare showroom de ambarcatiuni din Romania, care mai gazduieste caiace, motoare, barci, accesorii pentru pescuit si vanatoare.

In 2011 NauticLife a vandut 34 de ambarcatiuni, avand o cifra de afaceri de peste 1 milion de euro si o cota de piata de 30%, cu o perspectiva de a creste substantial in urmatoarea perioada. De la deschidere si pana in prezent, NauticLife a sustinut investitii in valoare de peste 3,5 milioane euro.

"Semnele observate pana acum ne spun ca piata va stagna in 2012, dar acest lucru se va intampla dupa trei ani consecutivi de scadere puternica, oprirea scaderii pietei urmand sa aiba loc datorita cresterii apetitului de cumparare", a declarat Octavian Firu, CEO NauticLife.

Cumparatorul de ambarcatiuni in Romania este cu varsta intre 30 si 50 ani, dinamic, dornic de a-si petrece timpul in aer liber, cu un nivel mediu - superior de venituri.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1673 ori