Aproximativ 16% dintre companiile cu sediul in Uniunea Europeana si care au cel putin 10 angajati au primit comenzi prin intermediul unui site Internet sau aplicatie in 2016, iar aproximativ 85% dintre companiile cu vanzari pe Internet au utilizat in acest scop propriul site de Internet sau aplicatie, arata datele publicate vineri de Eurostat.
In randul statelor membre, cea mai mare pondere a companiilor cu vanzari pe Internet care au utilizat propriul site de Internet sau aplicatie a fost inregistrata in Cehia (98%), Slovacia si Finlanda (ambele cu 97%), Croatia (96%), Letonia (95%), Spania si Romania (ambele cu 94%). La polul opus, se afla Slovenia unde doar 64% dintre companiile cu vanzari pe Internet au utilizat propriul site Internet sau aplicatie, precum si in Germania si Luxemburg, ambele cu 75%.
De asemenea, la nivelul UE, aproape 39% dintre companiile cu vanzari pe Internet au utilizat pentru vanzari o piata electronica (e-commerce marketplace). In randul statelor membre, utilizarea pietei electronice pentru vanzarea pe Internet este cea mai populara in randul companiilor din Italia (54%), Germania (52%), Austria si Polonia (ambele cu 47%).
In Romania, doar 23% dintre companiile cu vanzari pe Internet au utilizat o piata electronica, sub media din UE, dar mai bine decat in Cehia, Croatia si Finlanda, unde 14% dintre companiile cu vanzari pe Internet au utilizat o piata electronica.
Vanzarile pe Internet includ atat vanzarile catre consumatorii individuali cat si catre alte companii.