Cum au depasit criza companiile din Romania

Miercuri, 21 Decembrie 2011, ora 11:46
1529 citiri
Cum au depasit criza companiile din Romania

Cele mai performante companii din Romania au depasit efectele crizei, in majoritatea lor, prin reducerea costurilor si prin consolidarea relatiilor de afaceri cu clientii, furnizorii si partenerii, arata un studiu realizat de Ernst & Young.

Intitulat "O noua viziune de crestere", studiul evidentiaza strategiile pe care companiile performante de pe piata romaneasca le-au abordat in contextul crizei economice pentru a-si consolida pozitia pe piata si rentabilitatea, precum si masurile pe care le prevad pentru o mai buna adaptare la evolutiile pietei in viitor.

In ceea ce priveste sursele de finantare, peste 60% dintre respondenti au indicat creditul bancar ca prima optiune. Pe de alta parte, insa, conditiile tot mai restrictive din piata i-au impulsionat pe jucatori sa se orienteze si spre alte surse de finantare, cum ar fi sursele proprii, fondurile europene, sau chiar catre sursele de tip venture capital.

Atentia fata de client si calitatea serviciilor sau produselor oferite, factor important de diferentiere fata de competitori

Printre principalele elemente de diferentiere fata de competitori, companiile incluse in studiu mentioneaza atentia dedicata clientului si calitatea produselor si serviciilor oferite, in conditiile in care principalul avantaj competitiv pe care a mizat competitia a fost cel de reducere a costurilor.

Toate companiile incluse in studiu, care au crescut si au avut succes in conditii de piata dificile, considera in unanimitate ca angajatii lor sunt foarte importanti si ca performantele obtinute de companie se bazeaza pe abilitatile si competentele echipelor lor.

Companiile au estimari optimiste in ceea ce priveste viitorul

Potrivit studiului, asteptarile pentru viitor sunt relativ optimiste. Astfel, 75% dintre respondenti prevad oportunitati semnificative pentru afacerile lor in Romania, iar 47% pentru pietele din Uniunea Europeana.

In plus, acestia sunt de parere ca performanta companiilor lor se va imbunatati in continuare in urmatorii doi ani, privind notorietatea brand-ului pe piata locala si diversificarea portofoliului de produse si servicii.

Cu toate acestea, companiile performante sunt constiente ca schimbarile ce vor aparea in preferintele consumatorilor vor necesita raspunsuri substantiale si de impact: 42% cred ca inovatia va fi raspunsul, 35% estimeaza o nevoie de adaptare a proceselor operationale, impreuna cu recalibrarea structurii lor organizationale (27%).

In eventualitatea unor scenarii de stagnare sau declin al pietei, majoritatea companiilor de succes sunt pregatite sa-si mentina pozitia actuala, in timp ce 40% intentioneaza sa abordeze o strategie de transformare a pietei prin inovatie. Doar 3% se gandesc sa paraseasca piata in aceste conditii, in timp ce 8% ar apela la finantare externa, pentru a-si consolida pozitia.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#companii Romania, #companii romanesti, #reducere costuri companii, #relatii clienti companii , #Companii Romania