Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cursurile de training in care investesc companiile din Romania

Cursurile de training in care investesc companiile din Romania


Companiile din Romania investesc in medie 478 euro/an pentru pregatirea si dezvoltarea unui manager si numai 265 euro/an pentru un angajat, arata rezultatele studiului "Tendinte in piata de training si dezvoltare in anul 2012", realizat de compania de training EXEC-EDU.

Studiul "Tendinte in piata de training si dezvoltare in anul 2012" releva faptul ca managerii romani prefera in continuare trainingul clasic altor forme de invatare precum e-learning sau coaching si mentoring. Imbunatatirea relatiilor in echipa si a comunicarii sunt considerate cele mai importante pentru dezvoltarea managerilor de mijloc, in timp ce, pentru managerii de top, se apeleaza in principal la cursuri de leadership si la coaching.

Studiul initiat de EXEC-EDU mai arata ca, in privinta abilitatilor hard in afaceri, in 2012 angajatorii isi doresc ca middle si top managerii sa poata gandi si actiona strategic. Desi nevoile de invatare si dezvoltare au crescut, bugetele de training ale companiilor se mentin in 2012 la nivelul celor din 2011.

Tipurile de cursuri folosite pentru dezvoltarea abilitatilor angajatilor

Pentru dezvoltarea abilitatilor angajatilor, companiile folosesc in principal activitatile experientiale "on the job" (rotatia posturilor si invatare prin activitatea practica desfasurata la birou). Astfel, angajatii companiilor intervievate lucreaza in medie pana la 17 zile pe an in alte departamente sau pe alte posturi, pentru a acumula experienta si noi cunostinte.

Totodata, din ce in ce mai mult in aceasta perioada, companiile apeleaza la training intern (13,4%), in procent aproape egal cu trainingul oferit de furnizori externi (12,7%).

In evaluarea necesitatilor de training, interviul cu managerul direct are un rol semnificativ, 87% din respondenti mentionandu-l ca metoda de stabilire a programului de dezvoltare dedicat angajatilor. Alte instrumente folosite in acest scop sunt, in ordinea importantei, chestionarul de evaluare a performantei (73,9%) si interviurile cu angajatii (54,3%).

Recomandarile de la prieteni si colegi sunt mai importante decat Internetul si retelele sociale in alegerea furnizorului de training.

Organizatiile prefera cursurile personalizate

Studiul confirma tendinta in crestere referitoare la preferinta organizatiilor pentru cursurile personalizate (68,7%), adaptate obiectivelor specifice ale acesteia, in detrimentul celor open (33,3%), la care pot participa cursanti din mai multe organizatii.

Studiul "Tendinte in piata de training si dezvoltare in anul 2012" a fost realizat in perioada aprilie - mai 2012, pe baza unui chestionar adresat managerilor de resurse umane si managerilor generali din 184 de companii care investesc constant in training in ultimii ani si care activeaza in industrii diferite, de la servicii financiare, farmaceutice, comert si distributie pana la IT & C si auto.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2039 ori