Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Diana Olar, Commission Force - Un business unic in Europa, direct din Romania

Diana Olar, Commission Force - Un business unic in Europa, direct din Romania


Diana Olar a pus bazele companiei Commission Force, un proiect "propulsat" odata cu participarea la intalnirea Venture Connect. Reteaua sa de marketing afiliat ce combina vanzarile directe, offline cu cele online, a fost motivul pentru care tanarul antreprenor s-a intors din Statele Unite pentru a investi intr-un business romanesc.

Diana crede cu putere ca se poate impune si in Romania cu un nou tip de business, cu prima astfel de platforma din Europa.

Dincolo de complexitatea afacerii pe care o conduce, Diana Olar este pasionata de tehnologie si aplicatiile ei in societate, ii plac jocurile, iubeste calatoriile si ii place sa gateasca, in weekend.

Spuneti-ne mai multe despre compania dumneavoastra, Commission Force; care este conceptul de baza?

CommissionForce a lansat prima solutie de crowd-sales din Europa. In esenta, vorbim despre o platforma care reuneste companii din cele mai variate industrii, care cauta sa isi extinda forta de vanzari intr-un model bazat pe performanta (comision), si agenti pentru care un portofoliu variat reprezinta o oportunitate de dezvoltare profesionala si de crestere a veniturilor.

CommissionForce este pasul natural in evolutia mediului de afaceri atat pentru oameni, cat si pentru companii. Acest nou mod de relationare intre companii si resursele umane va fi bazat pe performanta, eliminarea ineficientelor cu care ne-am obisnuit. Pentru un om care performeaza, nu ar trebui sa existe limita de venit, iar pentru o companie, bugetele de marketing si vanzari ar trebui sa fie investite in modele in care costurile sunt direct corelate cu rezultatele obtinute. Astfel se reduce din riscul de business si ofera companiei motivatia necesara de a compensa generos agentii de vanzari si oamenii de marketing.

Ce v-a inspirat sa porniti o astfel de afacere?

Din experienta de munca din tara si din afara, am observat ca indiferent despre ce business este vorba, oriunde pe glob, se loveste de aceeasi problema: alocare de resurse limitate catre canalele de vanzari (mai ales angajati) fara sa existe neaparat garantia unui rezultat.

Cu cat esti mai mic sau intr-o industrie mai dificila, cu atat e mai greu sa gasesti oamenii potriviti sa te reprezinte si sa poti recruta suficient de multi cat sa ramai competitiv in piata. Pe de alta parte, angajatii sunt de cele mai multe ori frustrati de discrepanta intre munca depusa si recompensa financiara primita.

Studiind modelele de crowd-design si crowd-programming, care permit accesul oricui, cu costuri fixe foarte mici, la resursele umane dorite, dar si beneficii mai mari pentru designeri si programatori, am decis ca ceva similar este necesar si in vanzari.

Ne-am hotarat sa actionam si sa construim un suport tehnologic si operational care sa permita accesul companiilor la forta de vanzari dorita, insa intr-un sistem in care vor concura pentru oameni prin calitatea serviciilor si comisioanelor oferite.

Cat ati investit in aceasta afacere?

Aspectul financiar atunci cand vorbim despre un start-up reprezinta cea mai mica parte a investitiei. Practic, in prima faza, investesti atat cat este strict necesar sa continui. Investesti in schimb foarte mult timp, networking, inveti cat mai mult si testezi conceptul.

Astazi suntem in faza in care am demonstrat ca exista nevoie in piata si ca poate fi un business de real succes. In consecinta, am atras investitori straini si din Romania care vor injecta capital semnificativ in urmatorii ani incepand chiar cu 2013, care sa ne pregateasca pentru dezvoltarea in Romania si lansarea internationala.

Cat succes credeti ca va avea acest concept in Romania?

Unul din principalele obiective operationale ale CommissionForce a fost validarea modelului in piata. Ne-am dorit foarte mult sa o facem in Romania, pentru ca este o solutie care poate ajuta in mod real economia locala.

De ce? Pentru ca, intr-un sistem ineficient, bruscat de politicieni si criticat de populatie, o solutie care functioneaza exclusiv prin stimularea performantei si ridicarea calitatii serviciilor si produselor livrate de companii, dar si a profesionistilor din vanzari si marketing, nu poate decat sa ajute.

Am ajuns in nici 6 luni la aproape 200 de agenti inregistrati si aproape 50 de companii care au optat pentru serviciul nostru. Consideram ca va avea succes, si va continua sa creasca, atat timp cat vom ramane fideli valorilor noastre: eficienta, transparenta, disciplina, decizii bazate pe date si analiza, si nu in ultimul rand mentorship.

Ce planuri aveti pentru 2013, in ceea ce priveste Comission Force?

Impreuna cu partenerii nostri, vom finaliza dezvoltarea solutiei tehnologice care va permite extinderea la nivel international. Intentionam sa lansam serviciul CommissionForce in cel putin trei tari pana la sfarsitul anului viitor.

Am inceput sa construim o scoala de vanzari, un mediu in care tinerii din Romania pot explora colaborari cu companii din domenii cat mai variate. Vom continua pregatirea oamenilor, obiectivul operational pentru anul viitor fiind de peste de 500 de agenti activi in sistemul CommissionForce doar in Romania.

In primavara ati participat in cadrul sesiunii VentureConnect. Cum v-a influentat si ajutat participarea la eveniment pentru dezvoltarea business-ului?

VentureConnect a fost catalizatorul care a determinat lansarea in forta a CommissionForce. A fost oportunitatea de a primi feedback de la aproape 100 de potentiali investitori, dar mai ales, oameni de business.

De asemenea, a fost evenimentul in care am identificat parteneri deosebiti din randul altor start-up-uri care au participat. Intrebarile ridicate de cei prezenti au fost punctele critice pe care le-am analizat ulterior cu echipa, si care ne-au ajutat sa evitam greseli obisnuite intr-un start-up si sa identificam ceea ce se numeste "blind spots".

Sa poti beneficia de atentia totala, interesul sincer si feedbackul critic al unor oameni care traiesc luand decizii de business - a fost extrem de valoros pentru noi.

In urma a ceea ce am invatat de la VentureConnect si de la contactele formate, am decis sa initiem lansarea efectiva a companiei, precum si discutiile cu investitorii. In momentul de fata, suntem in faza de finalizare a negocierilor cu un fond de investitii puternic din America.

Oricui isi doreste sa construiasca ceva, oricui crede ca are ceva de oferit de valoare, ii recomand participarea la Venture Connect. Dupa cunostintele mele, este cel mai bun eveniment din tara si poate chiar din regiune pentru antreprenori si investitori.

Commission Force este o afacere pornita destul de recent. Ce recomandati tinerilor romani care se gandesc sa porneasca un business in aceasta perioada?

Feedback. Colectati feedback. Nu va blocati in frica traditionala de "imi va fura cineva ideea". Investitorii se lovesc de zeci si sute de idei in fiecare zi - e putin probabil ca ei sa se opreasca din ceea ce fac sa porneasca de la zero un start-up despre care afla la un astfel de eveniment.

Din contra, vor fi acolo sa va sustina sau sa va critice atunci cand aveti cea mai mare nevoie. Nu va blocati atunci cand primiti feedback negativ - daca credeti in ideea voastra, se va intampla. Si mai ales, identificati oameni cu care credeti sincer ca puteti construi ceea ce va doriti.

Este cel mai important - sa ai echipa pe care poti conta, si un grup de mentori cu experienta care sa te ghideze. Restul...sunt mai usor de rezolvat.

Ce pasiuni aveti?Cat investiti in ele?

Tehnologia si aplicatiile ei in societate. M-am implicat in proiecte si start-up-uri care deserveau organizatii nonprofit, pentru ca este ceea ce ma pasioneaza si imi ofera satisfactie.

Ma atrage tehnologia, imi plac jocurile, iubesc calatoriile si incerc sa petrec in fiecare zi timp cu prietenii si cei dragi. In weekend, imi place sa si gatesc - este mereu o aventura.

Urmatoarea intalnire VentureConnect are loc 27 Noiembrie la HUB Bucuresti. Mai multe informatii pe www.ventureconnect.ro.

Business24.ro este partener media al VentureConnect.


Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2436 ori