Francize cu profit in criza: Centre educationale si spalatorii auto ambulante

Vineri, 15 Martie 2013, ora 09:15
6089 citiri
Francize cu profit in criza: Centre educationale si spalatorii auto ambulante

Franciza ramane o alternativa valabila pe timp de criza, pentru antreprenorii care dispun de un capital si au curajul sa investeasca. Domeniile cele mai avantajoase sunt retailul, fast food si, mai nou, educatia, spun specialistii.

Miscarile facute de branduri cu greutate la nivel international, precum Metro si Subway confirma potentialul francizelor.

Pe timp de criza merg foarte bine francizele din retail, spune Lucian Pop, consultant de business, exemplificand prin franciza "La 2 Pasi", a grupului Metro.

"Este o franciza de retail, care a prins. Multe magazine au ales acest tip de franciza, mai ales ca taxa nu este foarte mare, ridicandu-se la maxim 700 de lei pe luna. Cu acesti bani se acopera distribuirea de materiale promotionale.

In plus, cei care intra in franciza primesc si consultanta, referitoare la amenajarea magazinului si la stocul de produse. Nu in ultimul rand, beneficiaza de facilitati fiscale, cand achizitioneaza marfa. Mai mult, cei de la Metro asigura si transportul cand acest lucru se impune", explica Pop.

Metro Cash&Carry Romania a lansat in martie primul proiect de franciza pe piata locala, numit La Doi Pasi, adresat celor 70.000 de jucatori din comertul traditional, o piata estimata la peste opt miliarde de euro.

Mai mult de 200 de magazine au raspuns pozitiv initiativei si in prezent aproximativ 100 sunt deja deschise. Magazinele deschise in franciza de Metro Cash&Carry au in medie 70 de metri patrati, iar reamenajarea unui magazin care sa corespunda conceptului Metro Cash&Carry costa in medie 3.200 de euro.

Spalatoria auto ambulanta, care iti curata masina acasa

Consultantul de business mentioneaza ca la fel de bine au prins si francizele nonconformiste, legate de spalatoriile auto. Cel care beneficiaza de franciza are un sistem de spalare care nu necesita apa. Practic, el se foloseste de un set de containere speciale, pe care le aduce la domiciului clientului. Costurile cu amenajarea spalatoriei se reduc drastic, iar flaconul folosit poate spala pana la cinci masini.

Idee de succes pe timp de criza: spalatorie auto, direct in parcare

"Singura investitie pe care trebuie sa o faci este in aspiratorul mobil, care poate fi alimentat inclusiv de la priza masinii". Pretul unei asemenea francize incepe de la 20.000 de euro, iar aspiratorul mobil costa intre 4.000 si 15.000 de euro, in functie de model si firma producatoare.

O alta franciza care a intrat recent pe piata din Romania, dar necesita sume mai mari, este Subway. Dar aici vorbim de investitii de ordinul sutelor de mii de euro. "In principal,banii sunt folositi pentru amenajarea spatiului si pentru chiria destul de mare, intrucat sunt necesare spatii amplasate in zone centrale", spune specialistul.

Francezii de la Subway testeaza piata locala

Pana acum, Subway a deschis in Piata Victoriei, in Pipera si langa magazinul Cocor, locuri unde chiriile sunt destul de piperate si pornesc de la 1.200 de euro lunar, conform informatiilor centralizate de spatiicomerciale.ro. Costurile sunt mai mari, dar atrag si venituri mai mari, asa cum observa Pop.

Franciza educata

O alta noutate pe piata francizelor din Romania este cea a centrelor educationale pentru copii, continua consultantul. In acest moment, locatiile devin din ce in ce mai populare printre parinti si ameninta sa se transforme intr-un concurent serios pentru gradinite, datorita programului flexibil.

Pe de alta parte, la centrele acestea micutii nu pot sta decat cel mult doua ore, insuficient pentru parintii cu un program corporativ.

In centrele educationale se organizeaza jocuri in limba engleza

"Una dintre acestea este Helen Donor. Francizatul trebuie sa aiba un spatiu pe care il va amenaja cu materialele puse la dispozitie de compania care ofera franciza. Aici vin copiii cu varste cuprinse intre unu si 14 ani si participa la diferite activitati, organizate in limba engleza".

Francizele au, in egala masura, avantaje si dezavantaje, mai spune consultantul.

"Francizatul care intra in afacere beneficiaza de brandul si reputatia francizorului. De multe ori, primeste si consultanta, dar francizele pot avea si dezavantaje. Antreprenorul trebuie sa plateasca o taxa de franciza, care poate fi achitata o singura data, la intrarea in franciza sau anual".

Din cauza costurilor mari si a cheltuielilor suplimentare care pot aparea, consultantul ii sfatuieste pe cei interesati de francize sa cantareasca bine toate aspectele, inainte sa ia o decizie.

To do list

- Printeaza-ti manualul de operare al francizei.

- Agentii care se ocupa de vanzarea unei francize ti-l pot oferi in momentul in care te decizi sa cumperi.

- Majoritatea manualelor de operare dezvaluie volumul total de vanzari pe care o unitate francizata ar putea sa il faca intr-o perioada de minim trei ani

- Din aceste cifre trebuie sa scazi costurile cu forta de munca, chiria, consumabilele si multe altele.

- Nu uita ca bonificatiile francizorului si taxele pentru publicitate sunt scazute din aceste vanzari brute, indiferent daca franciza este profitabila sau nu.

- Din valoarea vanzarilor scade cheltuielile, cum ar fi costul bunurilor vandute, costurile cu forta de munca, chiria si alte cheltuieli, costul echipamentului, precum si cheltuielile generale si administrative pentru a ajunge la EBITDA ( castiguri inainte de dobanzi, taxe si amortizare).

- Rezultatul obtinut este profitul tau

- Daca manualul include un capitol despre "performantele unitatilor financizate" imprima-l.

- Francizorii au obligatia sa includa statistici recente despre castigul francizatilor.

- Urmareste capitolul referitor la "litigii" din manualul francizorului.

- Verifica daca franciza ta are pe rol mai multe procese si nu cumpara daca observi acest lucru

- Compara cifrele care sunt prezentate in manual la capitolul "investitii" cu una sau doua francize din acelasi sector.

- Studiaza capitolele referitoare la "taxele" pe care francizatii trebuie sa le plateasca

- Daca te gandesti sa imprumuti bani pentru a-ti lansa franciza, asigura-te ca adaugi la platile tale lunare si cheltuielile cu dobanda.

Franciza se bazeaza un concept viabil, de succes si reprezinta o varianta optima pentru "debutul in afaceri". Primesti un concept viabil, ai indicatii organizatorice clare si nici nu trebuie sa fii specializat in domeniul pe care te axezi, asa cum ar fi nevoie intr-o afacere pe cont propriu.

5 motive sa investesti intr-o franciza

Mai mult decat atat, beneficiezi de sustinere din partea master francizorului si te bucuri din plin de beneficiile unui brand deja consacrat, a declarat Constantin Anton, Presedintele Asociatiei Romane de Franciza si Vice Presedinte Black Sea Franchise Federation.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#afacere franciza, #franciza profitabila, #franciza succes, #franciza Subway , #Companii Romania