Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Inregistrarea marcilor nu este o prioritate in Romania. Care sunt riscurile

Inregistrarea marcilor nu este o prioritate in Romania. Care sunt riscurile


Marca este semnul distinctiv care ajuta diferentiarea de catre consumator a produselor si serviciilor unor comercianti. Din pacate insa, multi antreprenori din Romania nu considera esentiala inregistrarea acestor marci, operatiune foarte importanta pentru protejarea investitiilor facute.

In Romania, marca are in acest moment caracter facultativ, iar oamenii de afaceri nu sunt constransi de legislatie, sa isi protejeze activitatea prin inregistrarea de marci, releva un comunicat de presa al companiei de consultanta Cabinet N.D. Gavril.

"Este foarte important ca antreprenorii din Romania sa constientizeze importanta activelor necorporale concretizate prin protectia proprietatii intelectuale. Astfel, avand un drept exclusiv asupra marcilor, indicatiilor geografice, inventiilor, desenelor si modelelor, titularii vor putea interzice contrafacerea, vor putea cesiona sau vor putea acorda licente catre terti, actiuni ce au menirea de a creste veniturile titularului de drept si de a-si proteja investitiile facute in productie, distributie si promovarea afacerii sale" a declarat Niculina Gavril manager al cabinetului N.D. Gavril, specializat in consultanta in domeniul proprietatii intelectuale.

Antreprenorii din Romania nu numai ca nu isi protejeaza investitiile, facand acest lucru abia cand este prea tarziu, cand exista litigii aflate in desfasurare in fata instantelor judecatoresti, dar se arata superficiali cand li se enunteaza riscurile la care se expun prin neinregistrare. De cele mai multe ori, spun cei de la N.D. Gavril, acestia gasesc rezolvarea problemei prin renuntarea la marca initiala si inlocuirea ei cu o marca noua, riscand astfel ca parte din clienti sa nu le mai recunoasca produsele in piata.

Certificatul de marca inregistrata, arma in Instanta

Conform companiei de consultanta, simpla inregistrare nu este suficienta, aceasta fiind completata prin monitorizare de piata si a bazelor de date in vederea depistarii potentialilor concurenti ce depun spre inregistrare, intentionat sau nu, marci nationale, comunitare sau internationale cu protectie si in Romania, identice ori similare cu marca proprie.

Certificatele eliberate de instutitiile abilitate ofera drepturi legale totale asupra marcii, proprietarul avand drept exclusiv de utilizare a denumirii si a imaginilor respective. Un certificat de inregistrare reprezinta astfel, o arma in justitie in cazul in care alti producatori sau prestatori de servicii incearca sa copieze insemnele marcii deja inregistrate.

"De retinut, ca o marca inregistrata la OSIM este protejata doar pe teritoriul Romaniei, si nu inclusiv la nivel european sau international. Multi producatori de bunuri sau prestatori de servicii romani nu cunosc faptul ca inregistrarea marcilor este limitata teritorial, si, ca atare, o marca inregistrata la OSIM nu va fi ferita de contrafacere, intr-o alta tara", a continuat Niculina Gavril.

In Romania, datorita schimbarii Legii 84/1998 privind marcile si indicatiile geografice in mai 2010, perioada de obtinere a drepturilor exclusive a scazut de la aproximativ un an la 6 luni.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1493 ori