Iulia Pascu, Vaillant Group Romania: Managerul roman ce respecta traditii de la 1874

Sambata, 31 Mai 2014, ora 00:00
4896 citiri
Iulia Pascu, Vaillant Group Romania: Managerul roman ce respecta traditii de la 1874

Iulia Pascu are sarcina de a conduce pe plan local un brand cu o traditie de 140 de ani in intreaga lume, o afacere cu sisteme de incalzire, ce a inceput ca un mic proiect de familie.

"Johann Vaillant a fost ghidat de dorinta continua de a cauta noi solutii", isi incepe directorul general povestea.

Compania-mama Vaillant Group are 12.000 de angajati, si se afla sub controlul familiei pe modelul initiat inca din 1874. Mai mult, a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 2,4 miliarde de euro, in anul 2013.

De 10 ani, in Romania business-ul este condus de catre Iulia Pascu, managerul sub care Vaillant a castigat titlul de Superbrand in 2013.

Tot la initiativa managerului, compania se implica in activitati de binefacere. Miscarea este parca rupta din valorile personale ale Iuliei Pascu: " (...) apreciez frumosul si valoarea nealterata de trecerea timpului. In ceea ce priveste relaxarea, o cina intr-o locatie agreabila, alaturi de prieteni este intotdeauna prima optiune", spune aceasta, intr-un interviu acordat Business24.

Care este, mai exact, acest model initiat de familie?

Johann Vaillant a fost ghidat de dorinta continua de a cauta noi solutii. El a insistat pe imbunatatirea sigurantei, fiabilitatii si confortul produselor, stabilind cele mai inalte standarde pentru calitatea produselor.

Pionierul in domeniul sistemelor de incalzire traieste inca, prin valorile pe care Vaillant le pastreaza si azi: puterea inovatiei si constiinta calitatii, compania fiind in continuare detinuta de familia fondatoare.

Sunteti alaturi de Vaillant Romania din 2004, de la intrarea companiei pe piata din Romania. Ce v-a determinat sa va alaturati acestei echipe?

Am fost atrasa de provocarea unui inceput, care s-a dovedit de bun augur, de forta unei firme cu traditie cum este Vaillant Group. In 10 ani am fost implicata in departamente diferite, precum piese de schimb, logistica, marketing si vanzari, ceea ce mi-a adus un avantaj net, atat din punct de vedere al performantei profesionale, cat si al maturitatii manageriale.

Anul acesta compania dumneavoastra implineste 10 ani de activitate. Cum au evoluat lucrurile pe piata centralelor termice in Romania in acesti ani? Ce ne puteti spune despre comportamentul consumatorului roman raportat la sistemele de incalzire?

Pe perioada ultimilor 10 ani piata a cunoscut o transformare considerabila, ea trecand de la stadiul de piata in dezvoltare la cel de piata matura fiind afectata de modificari legislative interne, dar si de impactul crizei economice resimtit din plin incepand cu anul 2009. Comportamentul clientului a evoluat corespunzator, el fiind cel care a determinat si determina in continuare evolutia pietei sistemelor de incalzire.

Spre deosebire de perioada initiala de dezvoltare a pietei in care sistemele conventionale dominau incotestabil in topul preferintelor, in ultima perioada, putem observa un interes sporit acordat tehnologiilor eficiente dar si celor care folosesc resurse regenerabile. Cu toate acestea nivelul de pret joaca in continuare un rol decisiv in decizia de cumparare.

Dar pentru Vaillant Group Romania?

Printre realizarile activitatii desfasurate in intervalul 2004 - 2014 putem enunta: peste 300.000 unitati central murale vandute; lansarea cu succes a peste 100 de modele de produse; dezvoltarea segmentelor energiilor eficiente - devenind unul din principalii jucatori in segmentul incalzirii si prepararii apei calde menajere prin intermediul produselor cu tehnica condensarii.

Prin activitatea intreprinsa in ultimii 10 ani Vaillant Group Romania s-a consacrat ca unul dintre liderii pietei autohtone a sistemelor de incalzire si preparare a apei calde menajere. Ca obiective viitoare vizam consolidarea pozitiei actuale, pregatirea intregii arhitecturii comerciale - canale de distributie, gama de produse, servicii pre/post vanzare - in vederea asigurarii, inca de la inceput, a indeplinirii, la superlativ, a tuturor cerintelor si prevederilor noilor normative europene aplicate incepand cu a 2-a jumatate a anului 2015.

Marca Vaillant implineste 140 de ani de la infiintare in anul 2014, fiind totodata una dintre cele mai longevive marci de profil si pe piata din Romania.

Sub conducerea dumneavoastra, Vaillant Romania a castigat statutul de Superbrand in 2013. Spuneti-ne cate ceva si despre acest titlu si eforturile din spatele sau.

Prin intermediul marcilor pe care le comercializam, intentionam sa fim intotdeauna partenerul "ales" de clientii nostri, colaboratori, angajati si actionari. Suntem recunoscatori clientilor nostri pentru acest titlu, care in mod evident ne obliga la performante viitoare.

Ne axam permanent pe deservirea optima a tuturor segmentelor de piata - premium, mediu, economic - prin abordarea dedicata a celor 3 marci reprezentate pe piata din Romania: Vaillant, Saunier Duval, Protherm.

Ne puteti vorbi despre cifra de afaceri din 2013 a Vaillant Romania? Sau despre vanzarile inregistrate anul trecut? Ce estimari aveti pentru 2014?

In 2013, Vaillant Group Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 16,3 milioane de EUR si ne propunem sa ne consolidam pozitia pe piata in 2014 punand accentul exclusiv pe randamentul ridicat al produselor, fiind aduse in prim plan echipamentele ce utilizeaza tehnica condensarii si cele cu functionare pe surse regenerabile.

Veti echipa 19 case, din cadrul Fundatiei SOS Satele copiilor, din localitatea Cisnadie, cu centrale termice si panouri solare. Spuneti-ne mai multe despre aceasta initiativa.

Parteneriatul cu SOS a inceput deja din 2013 printr-o actiune pe care am realizat-o alaturi de echipa noastra, cu copii fundatiei in Bucuresti, de Craciun. Implicarea echipei noastre, da valoare si substanta, ideii de responsabilitate pe care o impartasim. La Cisnadie indeplinim practic 2 deziderate, ajutam copiii si protejam mediul inconjurator, prin echiparea cu centrale termice Protherm si panouri solare.

Vaillant Group isi modeleaza profilul strategic de business prin asumarea responsabilitatii sociale fata de comunitatea si mediul in care traim.

Cui datoram aceasta implicare a Vaillant Group in proiectele SOS Satele Copiilor?

Initiativa ne apartine pe plan local, dar s-a bucurat de sprijinul neconditionat al Grupului Vaillant, care de altfel se implica activ in programe de sustenabilitate, printr- o strategie pe termen lung, consistenta si consecventa.

Ce pasiuni aveti si cum alegeti sa va relaxati?

Licitatiile de arta si design-ul interior ma atrag deopotriva, apreciez frumosul si valoarea nealterata de trecerea timpului. In ceea ce priveste relaxarea, o cina intr-o locatie agreabila, alaturi de prieteni este intotdeauna prima optiune.

Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile
Android 15 promite să transforme modul în care utilizatorii ascultă muzica la căști sau boxe portabile, prin introducerea unei caracteristici îmbunătățite de „partajare audio”....
Apple Music, Apple TV și Apple Devices, disponibile și pe Windows
Apple Music, Apple TV și Apple Devices, disponibile și pe Windows
Apple a lansat oficial trei aplicații dedicate pentru utilizatorii de Windows: Apple Music, Apple TV și Apple Devices. Actualizarea face parte din eforturilor companiei de a se distanța de...
#Iulia Pascu Vaillant, #afaceri Vaillant Romania, #Traditii Vaillant Group , #Companii Romania