Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ne-am propus sa ne dezvoltam incet si sigur, dar cererea a fost foarte mare - INTERVIU Alin Stan, OalaCuBunatati

Ne-am propus sa ne dezvoltam incet si sigur, dar cererea a fost foarte mare - INTERVIU Alin Stan, OalaCuBunatati
Putini sunt bucurestenii care obisnuiesc sa comande mancare la birou sau acasa, dar care n-au auzit de OalaCuBunatati, o vedeta a industriei locale de catering. Conceptul vizeaza livrarea unor pachete mari de mancare ce este gatita doar la comanda si s-a bucurat de popularitate inca din primele luni de la lansare. Bineinteles, succesul a fost dublat si de o promovare online intensa.

Mai multe despre reteta de succes a unei afaceri care a iesit cu usurinta din plutonul numeroaselor, dar anonimelor firme de catering bucurestene, ne-a povestit, in cadrul unui interviu, Alin Stan, specialist eCommerce la OalaCuBunatati.

OalaCuBunatati este una dintre afacerile care au impus un nou model de business pe piata locala de catering. Cum v-a venit ideea acestui concept?

Totul a inceput de la o nevoie proprie. Cautam o varianta de a ne bucura de mancare gatita, ca cea din copilarie si un serviciu in care sa avem incredere mereu. Am incercat multe solutii existente pe piata din Romania, dar din pacate, in majoritatea cazurilor nu a fost ceea ce cautam sau poate eram noi prea exigenti. Din acest motiv, ne-am gandit ca ar fi foarte comod sa apelam la o firma care sa gateasca exclusiv in urma comenzii si doar cu ingrediente proaspete, dar mai ales dupa retetele cu care am copilarit. Asa s-a nascut conceptul OalaCuBunatati.

Care a fost bugetul initial si ce asteptari aveati atunci pentru urmatorii trei ani? Le-ati atins, le-ati depasit?

Bugetul initial a fost destul de mic, as spune. Practic am dezvoltat acest business impreuna cu clientii, care au apreciat conceptul si care ne sustin si acum. Ne propusesem sa ne dezvoltam incet si sigur, dar cererea a fost atat de mare inca de la inceput, incat am fost nevoiti sa ne marim capacitatea din primele luni.

Clientii au apreciat si apreciaza foarte mult conceptul in sine, pe langa bunatatile delicioase. Putem spune ca am avut un pachet produs-servicii atractiv inca de la inceput, care ne-a ajutat sa ne depasim si obiectivele la care nici macar nu speram. Pe scurt, a fost si este un concept de care avem nevoie in secolul vitezei.

Cat de mare este, in prezent, echipa OalaCuBunatati si cati clienti serveste in fiecare luna?

In momentul de fata suntem o echipa de 23 de persoane, iar cei mai multi sunt in departamentul Bucatarie. Gatind totul la comanda, uneori poate fi o provocare si o lupta stransa cu timpul. In plus, inca din prima clipa ne-am dorit ca livrarea sa fie ca un "ceas elvetian", cum ne-a si transmis un client foarte drag. Cautam perfectiune si pentru asta ai nevoie de o echipa mare, dedicata si serioasa. In fiecare luna gatim pentru aproximativ 1.800 de clienti, majoritatea cu recurenta saptamanala, iar numarul creste considerabil in fiecare zi datorita volumului de recomandari ale acestora precum si marketingului puternic.

OalaCuBunatati se mandreste cu faptul ca ofera clientilor mancare proaspata preparata in aceeasi zi, in ciuda numarului mare de comenzi de la final de saptamana. Care este drumul de la comanda, la livrare?

Asa este, finalul de saptamana este cel mai solicitant. Avem comenzi programate chiar cu o saptamana inainte. Intrucat gatim exclusiv la comanda si resursele sunt limitate, de multe ori am fost nevoiti sa inchidem sfarsitul de saptamana si sa refuzam comenzi, iar uneori chiar un volum considerabil. Facem in fiecare zi estimari, dar concepul este inca la inceput si este foarte greu de apreciat cate comenzi vei avea joi, vineri si sambata? Am inregistrat si cresteri de pana la 500% pentru o zi vineri care nu se anunta cu nimic mai speciala ca cea de saptamana trecuta, luna trecuta sau anul trecut. In timp, vom invata pulsul conceptului si il vom putea estima cu exactitate.

Ne ajuta mult fluxul foarte bine pus la punct. Comenzile se plaseaza exclusiv online, eliminand astfel orice eroare umana, se transmit catre bucatarie impreuna cu specificatiile clientului (mai putin sarat, mai picant etc.) si se gatesc in ziua livrarii. In plus, doi dintre colegi au o atributiune clara de dubla-verificare. Fiecare are un rol foarte bine definit, iar implicarea diferita, as putea spune, se vede inca de la primul contact cu fiecare departament. De exemplu, baietii de la livrari au tabele clare cu intervale de livrare, zone, produse, dar si un simt de estimare vital in cazul unor blocaje de trafic sau alte evenimente care nu depind de noi.

In ce masura considerati ca a contribuit la succesul de care se bucura OalaCuBunatati, insusi conceptul si in ce masura promovarea intensa in mediul online?

Dupa calculele noastre, comenzile clientilor noi sunt 70% din recomandari si 30% din marketing, din acest motiv cred ca dezvoltarea este atat de rapida.

Recent, ati imbunatatit oferta in cadrul programului de afiliere. In ce proportie va aduce clienti marketingul afiliat si in ce masura va veti concentra in viitor pe acest tip de promovare?

Marketingul afiliat este extrem de popular in alte tari, dar mai ales in Statele Unite. Are la baza un principiu simplu de win-win si poti atinge zone de nisa prin bloguri extreme de apreciate. Cu siguranta acest tip de marketing va fi foarte important in viitorul apropiat si la noi.

Care este pasul urmator? Puteti sa ne vorbiti mai mult despre planurile de extindere in provincie?

Cererea este foarte mare din orasele principale ale Romaniei, iar sistemul de franciza pare cel mai plauzibil pentru o astfel de dezvoltare, dar inca mai meditam asupra deciziei finale.

Pe termen mediu ne dorim o cota de piata importanta din Bucuresti si ne concentram sa ne depasim obiectivul. Ca si imagine de ansamblu, ne-am dori ca expresia "Hai sa comandam o oala cu bunatati!" sa fie una normala, dar mai ales o optiune ideala pentru toata lumea.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4799 ori