Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Piata din Romania vine in fiecare zi cu o noua provocare- interviu cu Aviva Vita, Vitacom Electronics

Piata din Romania vine in fiecare zi cu o noua provocare- interviu cu Aviva Vita, Vitacom Electronics


Dupa 25 de ani de la infiintare, Vitacom Electronics reprezinta un nume stabil in piata de accesorii electronice, electrocasnice si IT&C din Romania. Doua branduri lansate in nume propriu, mii de parteneri locali si viziunea performantei in conditii provocatoare au impus un traseu clar in evolutia firmei.

Acestora li se adauga de mai bine de doi ani si contributia Avivei Vita, noul director de marketing al companiei, a carei experienta deprinsa in anii de studii si practica din Marea Britanie si Spania se transforma intr-un bun instrument de a trata responsabil provocarile pietei locale din acest sector.

Iar acestea nu sunt deloc putine. In Romania, fiecare zi reprezinta o provocare, recunoaste Aviva Vita intr-un interviu in care este evidentiat modelul de business Vitacom Electronics.

1. Ce reprezinta un sfert de secol de experienta in piata de profil din Romania pentru Vitacom Electronics si cat de mult au contat caracteristicile locale in dezvoltarea modelului de business Vitacom?

In cei 25 de ani, putem vorbi despre trei etape importante in piata de profil. In prima etapa, am inceput cu componente electronice si piese de schimb pentru aparatura electronica, electrocasnica si chiar si pentru cea industriala.

Schimbarile care au aparut ca urmare a dezvoltarii tehnologiilor din aceste domenii ne-au pus in situatia sa ne gandim la o etapa noua. Necesarul produselor vandute urma sa fie tot mai redus, fapt care a fost previzionat de partenerii nostri.

Trebuia astfel sa avem o etapa de tranzitie catre ceva nou. Etapa a durat destul de mult pentru ca nu prea era evidenta directia si piata catre care ne vom orienta.

Insa, in aproximativ 7-8 ani, prin incercarile partenerilor nostri si prin ale noastre, am reusit sa functionam pe o piata destul de asemanatoare, adica cea a accesoriilor in domeniile: electronice, IT&C, electrocasnice. In aceasta etapa suntem si acum si facem tot posibilul sa fim tot mai buni atat cu produsele noastre, cat si prin serviciile oferite.

Caracteristicile locale sunt intotdeauna importante, deoarece piata decide pe plan local. Au fost cateva aspecte importante. Am inceput pe o piata cu un mare deficit. Practic, puteai vinde orice. Acum insa avem o piata cu oferta excedentara.

In cele doua conditii trebuie sa actionezi in mod diferit. Pot sa spun ca doar cateva lucruri au ramas identice sau similare din acea prima etapa si anume sa fii serios, sa te tii de cuvant si sa ai grija de calitate si punctualitate.

2. Cat de puternica este competitia in piata de produse si accesorii electronice din regiune si care sunt noile provocari carora compania dvs trebuie sa le faca fata?

Cum piata pe care activam are o oferta excedentara, inseamna competitivitate multa si puternica. Cele mai mari provocari sunt: sa vii cu ceva nou constant in ceea ce priveste oferta disponibila, sa aduci produse interesante, de buna calitate.

3. Cum evolueaza cele doua branduri dezvoltate de Vitacom Electronics - Well si Chrome - si care este impactul lor in piata locala?

Well este un brand cunoscut si cerut si ne bucuram tare mult de succesul pe care il inregistreaza, deoarece avem atat o confirmare ca l-am pozitionat bine pe piata, cat si ca am putut oferi nivelul de calitate pe care clientii il asteptau. Consumatorii au incredere in calitatea acestor produse, iar multi nici nu stiu ca este un brand romanesc.

In ceea ce priveste Chrome - aici inca nu am pus mult accent, mai ales ca au existat presiuni sa renuntam la acest brand si nu am stiut care va fi finalitatea. Totusi, doresc sa mentionez ca acum lucram cu drag si spor la introducerea unui brand nou dezvoltat de noi. Acesta va fi un nou pas pe care il pregatim pentru urmatorii 25 de ani.

4. Experienta studiilor din Marea Britanie si Spania poate fi valorificata la maxim in Romania? Cum ar caracteriza Aviva Vita peisajul economic din tara?

La prima intrebare raspund: categoric. Fiecare cunostinta acumulata poate fi valorificata, totul depinde de tine, daca doresti sau nu sa te dezvolti si care este nivelul la care aspiri sa ajungi. Cert este ca Romania iti ofera provocari.

Studiile pe care le-am urmat in Marea Britanie, Spania si SUA mi-au oferit ocazia de a privi lucrurile la nivel international, global. Aceasta diversitate de perspective m-a ajutat sa ma adaptez rapid la orice situatie.

De fapt, pot considera ca asta este ceea ce imi place - marketingul, unde diferenta este facuta de recunoasterea si ulterior valorificarea oportunitatilor. Cred intr-o metafora: oricine poate conduce o masina de lux, scoala adevarata se face pe o masina cu dotari minime. La fel si in viata reala, oricine poate activa intr-o piata in care nu intampini obstacole fata de una in care fiecare zi este o noua provocare.

5. Parteneriatele dezvoltate cu distribuitorii locali si cele cu furnizorii companiei se disting ca o componenta cu impact deosebit in activitatea Vitacom Electronics. Care este reteta perfecta in intretinerea unor colaborari de succes cu partenerii locali si cei internationali?

Nu exista o reteta perfecta, ne perfectionam continuu, pentru ca atat viata noastra, cat si piata se schimba mereu, Cel mai important lucru este sa fim receptivi, sa ascultam parerile partenerilor, distribuitorilor si furnizorilor.

Abia apoi putem sa tragem niste concluzii, sa luam decizii, astfel incat sa facem fata intotdeauna provocarilor prezente la momentele respective.

6. Spre ce tinteste Vitacom Electronics pe termen mediu si lung, dupa ce o piatra de hotar importanta in istoria companiei a fost atinsa?

Parcursul in acest sfert de secol a fost plin cu lectii din care am invatat pentru urmatoarea perioada. Acum, in primul rand, vrem sa imbunatatim serviciile catre client, sa ne dezvoltam gama de produse cu branduri proprii, in principiu Well, si sa ne crestem numarul de parteneriate.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 9523 ori