Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Posta Romana continua sa-si piarda clientii, in ciuda stabilizarii traficului postal

Posta Romana continua sa-si piarda clientii, in ciuda stabilizarii traficului postal


Numarul trimiterilor postale a atins 523,3 milioane la finele anului 2012, in scadere cu 0,7% fata de 2011, Posta Romana avand o pondere de 74,3% in total, nivel in declin cu 6,5 puncte procentuale fata de anul precedent, a anuntat autoritatea de reglementare, ANCOM.

In 2011, traficul postal a crescut cu 27,81% fata de anul precedent, la 527,3 milioane de trimiteri, dupa ce in 2010 si 2009 acest indicator a scazut cu 10,44% si, respectiv, 33,01%.

"Piata serviciilor postale s-a stabilizat in aceasta perioada, traficul postal total fiind de 523.286.299 de trimiteri postale, in scadere cu sub un procent fata de anul 2011. Atat traficul intern, cat si cel international s-au mentinut aproape de nivelul din 2011, inregistrand scaderi usoare de 0,59%, respectiv 3,43%. (...) Desi Compania Nationala Posta Romana (CNPR) a continuat si in anul 2012 sa prelucreze cea mai mare parte dintre aceste trimiteri (74,28%, de la 79,41% in 2011 - n.r.), traficul total al acesteia a scazut fata de anul 2011 cu 7,17 puncte procentuale, in timp ce restul furnizorilor au procesat cu 23,98% mai multe trimiteri fata de anul anterior", se arata intr-un comunicat al ANCOM.

Aceeasi situatie se inregistreaza si la nivelul trimiterilor interne si internationale. Astfel, din numarul total de 493,44 milioane de trimiteri interne, CNPR a procesat cu 6,85% mai putine decat in anul 2011, respectiv 367,22 milioane de trimiteri, in timp ce numarul de trimiteri interne procesate de furnizorii privati a ajuns la 126,22 milioane de trimiteri, crescand cu 23,54% fata de anul 2011.

"In 2012 s-au procesat 29,85 milioane de trimiteri internationale, inregistrandu-se o usoara scadere, de 3,42%, fata de anul 2011. Dintre acestea, CNPR a procesat 71,9%.

Cota acesteia de piata pe segmentul trimiterilor internationale a scazut in anul 2012, cu 12,42%, in timp ce traficul furnizorilor privati a fost de 8,39 milioane de trimiteri, crescand cu 30,98% fata de anul 2011", se mai spune in ANCOM.

Din totalul trimiterilor postale din Romania in anul 2012, 96,61% au fost trimiteri de corespondenta, imprimate, pachete mici si trimiteri de publicitate prin posta, cu limita maxima de greutate 2 kg (posta de scrisori). Acest segment s-a mentinut constant fata de anul 2011, fiind procesate 489.865.918 trimiteri dintre care CNPR a procesat 77,87%.

De asemenea, in anul 2012 au fost colectate si distribuite 23,94 milioane de colete postale atat interne, cat si internationale, cu 2,81% mai multe decat in anul 2011.

Din numarul total de colete, CNPR a procesat 10,52%, urmatorii zece furnizori de volum mare din acest segment de piata au realizat impreuna un trafic de 11,38 milioane de colete (47,53%), iar restul furnizorilor au realizat un volum de 10,04 milioane de colete, reprezentand un procent de 41,95% din traficul total de colete.

Posta Romana a pierdut peste 30% din traficul postal pentru serviciile Express

Traficul postal total aferent serviciilor Express a fost de 9,48 milioane, in scadere cu 30,97% fata de anul 2011. CNPR si furnizorii privati si-au impartit acest segment in mod egal.

Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal a scazut cu 7,76% fata de anul 2011, pana la 391,12 milioane de trimiteri, inregistrandu-se scaderi atat la nivel intern, cat si la nivel international.

Pe acest segment, CNPR a procesat majoritatea traficului (85,32%), remarcandu-se scaderea atat a traficului acesteia, cat si a furnizorilor privati, fata de 2011, cu 8,57%, respectiv 2,78%.

Traficul postal realizat de catre furnizorul de serviciu universal, CNPR, ca urmare a drepturilor rezervate de care a beneficiat in anul 2012, a fost de 262,83 mlioane de trimiteri, reprezentand peste 95% din traficul de corespondenta din sfera serviciului universal procesat de catre acesta in anul respectiv.

Traficul postal total aferent serviciilor postale din afara sferei serviciului universal a inregistrat si in anul 2012 un trend ascendent, astfel ca, in urma cresterii cu 28,01% fata de anul 2011, acesta a atins nivelul de 132,17 milioane de trimiteri postale.

"In anul 2012 au fost inregistrate 79.972 de reclamatii, din care 26.849 s-au dovedit a fi intemeiate. Un numar de 8.161 de reclamatii au fost solutionate cu acordare de despagubiri in valoare de 2.427.462 lei. Raportand traficul general total (523.286.299 de trimiteri postale) la numarul de reclamatii, s-a constatat ca in anul 2012 a existat o reclamatie la 6.543 de trimiteri postale, o reclamatie intemeiata la 19.490 de trimiteri postale, o reclamatie neintemeiata la 9.850 de trimiteri postale si ca, in medie, din trei reclamatii intemeiate, una a fost solutionata prin acordare de despagubiri", se mai spune in comunicat.

Anul trecut, pe piata serviciilor postale din Romania au lucrat 46.598 de salariati, dintre care 32.887 (reprezentand 70,58% din totalul personalului angajat in domeniul serviciilor postale) au fost angajati ai CNPR.

"Aceasta a raportat o scadere a numarului de salariati de 8,18%, de la 35.815 de angajati in anul 2011 la 32.887 de angajati in anul 2012. Comparativ cu anul 2011, in anul 2012 a crescut numarul de angajati din sectorul privat cu 11,55%, in timp ce numarul angajatilor CNPR a scazut cu 8,18%", se precizeaza in raportul ANCOM.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1354 ori