Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Interviu Razvan Pop, Director Marketing PC Garage

Povestea unui business pornit intr-o garsoniera care va depasi 190 de milioane

Povestea unui business pornit intr-o garsoniera care va depasi 190 de milioane


PC Garage s-a nascut din pasiunea antreprenorului Gabriel Vasile si dorinta lui de a face mai mult. Numele nu a fost ales deloc intamplator, garajul fiind un loc unde se nasc idei, se construiesc lucruri sau in care te preocupi de activitati care te pasioneaza.

In 2005, PC Garage avea sediul intr-o garsoniera din cartierul Militari, iar transportul marfurilor se facea cu o masina mica sau cu mijloacele de transport in comun. De multe ori, clientii care alegeau sa ridice marfa de la sediu se intalneau in lift cu persoana care aducea de la furnizori chiar produsul lor.

Astazi, desi fondatorul a iesit din afacerea PC Garage, aceasta intrand pe mana lui Marius Ghenea, pasiunea pentru gaming si calculatoare se resimte din plin la nivelul intregii echipe, iar asta se vede si pe plan financiar.

"Daca reusim sa mentinem trendul de crestere si in ultimele luni din an, ne asteptam la o cifra de afaceri pentru 2015 de peste 190 milioane de lei", explica Razvan Pop, Director de Marketing PC Garage, intr-un interviu acordat Business24.

In 2009 s-a produs o schimbare uriasa pentru PC Garage: exitul lui Gabriel Vasile si preluarea brandului de catre Marius Ghenea. Ce s-a schimbat din acel moment?

2009 a fost un an important pentru PC Garage, anul in care pasiunea a devenit un business adevarat. PC Garage crescuse semnificativ, ajungand la aproape 40 de angajati si fiind deja la al patrulea sediu.

Era nevoie de cineva cu experienta pentru a gestiona un business de asemenea dimensiuni, in special partea financiara si de dezvoltare.

Viziunea lui Marius Ghenea si experienta echipei aduse de el au dat o noua directie, a stabilit obiective clare si masurabile, pastrand in acelasi timp pasiunea si cultura PC Garage.

La ce nivel a ajuns brandul in 2015?

PC Garage este acum un business matur prin experienta acumulata in acesti 10 ani, dar, in acelasi timp, tanar si dinamic prin echipa care-l pune in miscare.

In 2015, PC Garage se mentine in topul magazinelor IT&C din Romania, fiind top of mind in randul gamerilor si pasionatilor de calculatoare.

Ati ales si sa va extindeti pe partea de comunicare online cu un forum dedicat clientilor. Ce a insemnat aceasta decizie pentru afacerea PC Garage?

MyGarage este o comunitate deosebita, dedicata gamerilor, pasionatilor de calculatoare si DIY. Forumul MyGarage poate fi privit ca cel mai mare departament de consultanta pre-vanzare din Romania, sfaturile si opiniile pe care le poti primi acolo fiind foarte pertinente, obiective si de calitate.

In 2015, forumul a ajuns la peste 100.000 de membri si 2.500.000 de postari, fiind o sursa extraordinara de documentare si informare in ceea ce priveste calculatoarele, componentele, perifericele de gaming si produsele consumer gen laptopuri, smartphones sau tablete.

Intr-o lume in care telefonul mobil si tableta castiga teren tot mai mare in fata PC-ului, PC Garage prospera. V-ati gandit vreodata ca numele ar putea fi un impediment ca business? Sau din contra?

PC-ul sau laptopul vor exista zeci de ani de acum inainte, sunt singurele device-uri care pot oferi o experienta completa indiferent ca vorbim despre gaming, multimedia sau productivitate la locul de munca.

Sintagma "PC Garage" fara oamenii si magazinul din spatele sau nu inseamna aproape nimic, echipa este cea care ii da continut, valoare si il defineste. Numele transmite foarte clar cine suntem, cu ce se ocupa echipa din spatele lui si ce pasiuni comune are.

Spuneti-ne mai multe despre nisa pe care va dezvoltati si potentialul ei de business.

O nisa presupune o adresabilitate sau o cerere redusa, ceea ce aici nu este cazul. Numarul gamerilor amatori sau profesionisti din Romania este in continua crestere, categoriile de PC si componente fiind, la PC Garage, in crestere cu peste 30% de la an la an.

Aceste categorii sunt zonele in care construim cel mai mult, in care aducem valoare adaugata prin serviciile noastre de asamblare si testare, prin care ne tinem clientii aproape si-i convingem sa revina la PC Garage ori de cate ori vor sa-si faca un upgrade la PC.

Ii dau cuvantul si colegului meu Alexandru Avram, Product Manager pe categoria de componente si un om foarte pasionat de ceea ce face:

"Ne focusam foarte mult pe componentele PC incercand sa avem cea mai variata gama de produse si preturi competitive. Desi in ultimele trimestre piata din Romania a scazut destul de mult noi am reusit sa ne mentinem la un nivel ridicat castigand cota de piata. Pentru trimestrul al patrulea ne dorim o crestere de 40% fata de anul precedent".

Putem vorbi de vanzari sau chiar cifra de afaceri estimata pe 2015?

Sigur ca putem. Pentru primele noua luni ale anului avem o cifra de afaceri de 130 milioane de lei, cu o crestere de aproape 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Daca reusim sa mentinem trendul de crestere si in ultimele luni din an, ne asteptam la o cifra de afaceri pentru 2015 de peste 190 milioane de lei.

Ce ati pregatit de Black Friday pentru impatimitii de gaming?

Ne-am pregatit sa-i surprindem placut, prin cea mai variata oferta de componente PC, cat si prin livrarea rapida a produselor comandate.

Stim ce inseamna sa astepti componenta perfecta care sa-ti intregeasca sistemul de gaming si sa-ti permita sa te poti juca la rezolutii mari cu detaliile la maxim.

De Black Friday avem reduceri semnificative la componentele si sistemele de gaming, la perifericele de gaming si, pentru aceia dintre ei care-si doresc mobilitate, la laptopurile de gaming.

Ce asteptari financiare aveti de la perioada care urmeaza?

Principalul eveniment in aceasta perioada este Black Friday, iar obiectivul pe care ni l-am propus pentru anul acesta este sa urcam si mai mult pe scara satisfactiei clientilor si sa livram comenzile intr-un timp cat mai scurt.

De Black Friday ne asteptam la vanzari de 12 milioane de lei, in crestere cu 30% fata de anul trecut.

In ceea ce priveste vanzarile totale pentru trimestrul trei, estimarea noastra este in jurul cifrei de 60 milioane de lei.

Ce planuri de business aveti pentru 2016?

PC Garage este un magazin cu un spirit antreprenorial si dinamic, cu o echipa de management tanara si efervescenta. Nu actionam dupa un plan de afaceri sec, prima conditie pentru fiecare actiune pe care o facem este ca aceasta sa aduca plus valoare pentru noi si pentru clientii nostri.

In 2016 continuam strategia din 2015, si anume de a oferi clientilor experiente de cumparare inedite, incepand de la interactiunea cu site-ul nostru, comunicarea cu echipa PC Garage pana la primirea produselor comandate.

Cel mai probabil vom urca o treapta in topul magazinelor IT&C din Romania si vom continua sa ne surprindem clientii prin oferte speciale de preturi si campanii deosebite.

De asemenea, pentru 2016 pregatim surprize, constand in noi produse si servicii, pentru gamerii si pasionatii de calculatoare si modding. In consecinta, gameri din toata tara nu uitati sa ne vizitati anul viitor.

Antreprenorul Gabrile Vasile vorbea in 2009 despre acest business ca despre unul care il acapara aproape 100%. Cum este el acum pentru membrii executivului?

Gabriel era si este un om foarte pasionat de ceea ce face. Daca iti place ceea ce faci, te dedici 100%, chiar daca nu faci asta constient. Multe idei, cateodata cele mai bune, iti vin cand nu esti prezent fizic la serviciu, ci esti alaturi de familie sau prieteni sau te relaxezi in concediu.

Subconstientul lucreaza, asimileaza experientele si interactiunile tale de zi cu zi si incearca sa le transpuna in domeniul in care lucrezi si care te pasioneaza.

Dupa cum spuneam si mai sus, suntem o echipa tanara si dinamica, care ia deciziile rapid si implementeaza in acelasi ritm. Incercam sa aplicam principiile LEAN in tot ceea ce facem, piata de comert electronic este prea dinamica pentru a planui luni intregi implementarea unor noi facilitati sau servicii pentru clienti.

Punem foarte mare accent pe comunicarea interna si interactiunea cu intreaga echipa, fiind convinsi ca fiecare om poate fi o resursa extraordinara pentru companie.

Dar pentru dumneavoastra, personal?

Buna intrebare. Incerc sa creez un echilibru intre timpul alocat familiei, pasiunilor si timpul alocat serviciului. Sunt o persoana dependenta de Internet, nu cred ca as rezista mai mult de 2 zile fara acces. Iar daca am acces la Internet sunt imediat conectat la business, prin telefon sau laptop.

Subconstientul lucreaza permanent, sunt o persoana dedicata si imi place foarte mult ceea ce fac.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 96198 ori